Ga naar inhoud


Nieuwe TV Vlaanderen aansluiting - geen beeld


Birota

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb net een nieuwe schotel- installatie geïnstalleerd (mijn eerste) en wil nu via TV Vlaanderen gaan kijken.

Tot nu toe echter zonder succes :-(

 

Ik heb een 80 cm offset schotel staan met quad monoblok LNB en een Vu+ duo2 met momenteel 1 dubbele twin tuner. Ik heb dus 2 van de 4 coax kabels aangeloten op deze tuner.

De schotel staat uitgericht met een HD line sf 500 satfinder op de astra 23,5 met een signaalkwaliteit van 96% op de 23,5 transponders en rond de 91% voor de 19,2 transponders. De LNB zit vast rond de 23,5 feedhorn met de 19,2 als meekijker (+/- 14° naar beneden gedraaid bekeken vanaf de LNB naar de schotel)

 

Bij het scannen van de zenders vind ik de verschillende zenders wel terug (echter met zwart beeld).

Wat ik wel eigenaardig vind is dat hij bijna alle zenders weergeeft alsof deze op de 19,2 staan. Ook deze die normaal op de 23,5 horen te zitten en ik met de satfinder ook daar terugvind.

 

Mijn disecq instellingen staan op eenvoudig met poort A: 19,2 en poort B: 23,5

 

De TV Vlaanderen smartcard zit in de bovenste smartcard sleuf met chip naar onder.

Activatie is reeds meer dan een uur aangevraagd, met decoder op één HD echter nog steeds geen beeld :-(

 

Iemand een idee wat er fout gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Mebo870, bedankt voor je snelle reactie!

 

Ik heb de smartcard- activatie gedaan via sms, decoder op één HD gezet en dan meer dan een uur gewacht:

Jammer genoeg zonder resultaat. :-(

 

Als ik de decoder op één HD heb staan en op OK druk (om de infobalk op te roepen) zie ik dat hij deze weergeeft alsof hij op de 19,2 staat. Terwijl deze op de 23,5 zou moeten staan, ook andere zenders die op de 23,5 zouden moeten staan geeft hij zo weer.

 

BVN, die ik normaal FTA zou moeten kunnen ontvangen vind ik niet terug in de zenderlijst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch, alvast bedankt voor je reactie.

Mijn excuses als ik niet genoeg info doorgaf, de hele satwereld is nog nieuw voor me.

Ik heb me al behoorlijk wat ingelezen, maar heb nog wel een weg af te leggen ;-)

 

Hoe kan ik checken of de smartcard herkent wordt?

Ik heb de CCcam 2.3.0 draaien (op een Vti image)

 

Hierbij alvast mijn permissie om verdere nodige info uit mijn neus te halen :-)

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, ik heb volgende opstelling:

 

Schotel: Wavefield WV80SHDS

LNB: inverto black pro quad monoblock 23mm. 4,3° voor 80cm schotel

Locatie = Aalst

Het smartcardnummer kan ik niet onmiddelijk tergvinden in het menu. Ik probeer even andersom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ondervinding zegt mij dat je met zulke toestellen beter een zenderlijst van internet plukt en overzet naar de box, dan ben je zeker dat het aan die kant al goed is.

want inscannen is altijd gevaarlijk als je installatie nog in opbouw is 

De frequentie die voor een HD gebruikt  wordt, is ook terug te vinden is op de astra 19.2,  je zal niet de eerste zijn die de schotel op de verkeerde satelliet gaat uitrichten.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mebo,

Posts hebben mekaar gekruist. Vu+ is idd al in gebruik geweest met dvb-c tuner, het is nu mijn eerste schotel en ben dus overgestapt naar dvb-s. De image heb ik er destijds zelf opgezet.

 

Ik zit me ook al de hele tijd te bedenken of ik de verkeerde satelliet vast heb, nogthans geeft de satfinder met juiste satelliet en transponder instellingen goed signaal op 23,5 en 19,2...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...