Ga naar inhoud


Gebruik hoger vermogen laptop voeding en eerste gebruik batterij.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

volgende week even mijn andere laptop binnen doen, maar ondertussen een andere laptop gebruiken.

Ik heb hier een ibm lenovo r61i.

Ik heb er een merkloze nieuwe batterij voor gekocht, en wat opgezocht op het net via google, maar kom er niet direct uit, hoe je een eerste maal goed start met een laptop batterij.

Hoe neem je een li-ion batterij de eerste keer het best in gebruik, met name de eerste lading?

Hoeveel uren laad je die de eerste keer op?

Anders vond ik terug, dat je een li-ion batterij, niet geheel leeg mag trekken, niet in extreme hitte mag gebruiken, en liefst niet continu aan de lader laat.

Merkwaardig, dat de batterij indicator groen brand vanaf het begin, en ik heb windows nog niet aangezet, omdat ze me verteld (wijsgemaakt?) hebben, dat een eerste lading best gebeurd met een uitgeschakelde laptop.

Omdat die laptop, ook een dockingstation heeft, met een voeding, die geheel netjes is ingewerkt, wil ik op verplaatsing een andere lenova laptop voeding gebruiken, die ik nog liggen heb.

Spanning en polariteit is identiek aan de andere, het enigste verschil is, dat deze 90 watt is in plaats van 60 watt.

Kan dit kwaad? En wat met de batterij?

Of kan ik beter die zwaardere gebruiken aan het dockingstation, waar ik van plan ben zonder de batterij te werken, en deze als verplaatsbare voeding te gebruiken, of kan die zwaardere voeding in zijn geheel geen kwaad?

Type voeding 90 watt is PA-1900-081

enkele tips?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, geen tips! Dit kun je allemaal zelf op het internet vinden en het staat in de handleiding van de laptop zelf. Persoonlijk vind ik dit weer echt zo'n sattv4iedereen vraag..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles goed is met je laptop worden alle door jou beschreven 'zorgen' geregeld door de electronica in je laptop.

60 Watt of 90 Watt laders maakt voor het laden niet uit, alleen zou het met een 60 Watt lader langer kunnen duren dan een 90 Watt lader.

Als de uitgangsspanning maar gelijkt is!

 

Veel antwoorden staat min of meer op deze pagina.

post-45009-0-76524600-1439201840_thumb.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, zal eens doornemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat denk je hiervan:

Mijn IP adres is: 1X8.50.XX.141
Mijn hostname is: ptr-178-50-67-141.dyn.mobistar.be

4G bestaat in België het apenland ook.

X-en geplaatst om privacy te waarborgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hopelijk heeft hij zijn schilden omhoog staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die ip wisselt toch iedere keer als ik die mifi router uitzet en terug aanzet.

En op die laptop hier die draait op windows 10 is toch niks speciaals te vinden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat denk je hiervan:

Mijn IP adres is: 1X8.50.XX.141

Mijn hostname is: ptr-178-50-67-141.dyn.mobistar.be

4G bestaat in België het apenland ook.

X-en geplaatst om privacy te waarborgen.

En dan toch X-en geplaatst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...