Ga naar inhoud


impedantie, wat gebeurt er mee?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik hoop dat de beschrijving die ik ga geven begrijpelijk gaat zijn, daar ikzelf maar al te goed besef dat het niet makkelijk is van deze een voorstelling te maken als je zelf niet in de situatie zit waar de vraag belangrijk is.

 

De situatie is de volgende:

Triple LNB met 4 aansluitingen.

2 van deze aansluitingen zullen naar een VU+ Solo² gaan.

1 van deze aansluitingen zal naar een Sab Titan 4800 gaan.

1 van deze aansluitingen zal voorlopig niet gebruikt worden.

 

De LNB is gemonteerd op een gemodifieerde Satenne R2 zelfzoekende schotel.

Daar er geen mogelijkheid is dikkere coax te gebruiken dan 2,54mm, maar ik wie weet waarom niet aan de juiste f-connectoren raak voor deze RG 179B/U ik wou weten of een truckje me toch een goed resultaat zou kunnen geven.

 

Ik dacht er namelijk over om, "gewone" coax te nemen, maar daar enkel de kern met zijn isolator te gebruiken.

Wel zou ik dan een gezamelijke massa aanleggen.

 

De vraag waar het dan natuurlijk om zou draaien: Zou dat werken?

Zo neen, waarom niet?

 

En dan nog even een vraagje ernaast.

Wat maakt eigenlijk dat een coax deze of deze impedantie heeft?

 

Met dank,

 

Dd

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je creëert daarmee het volgende probleem: de massa van de kast (frame ground) en de massa van het signaal (signal ground) zijn niet dezelfde. Je kunt dus fluctuatie ervaren.. Als er ooit een f-connector aanzat zou ik deze proberen te bestellen bij de leverancier.. Misschien dat het wat zoeken wordt naar een geschikte tang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Wat maakt eigenlijk dat een coax deze of deze impedantie heeft? "

Heel kort door de bocht, dan moet je hier aan denken.

De verhouding van de diameter van de binnenkern en buitenmantel

Bedankt

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je creëert daarmee het volgende probleem: de massa van de kast (frame ground) en de massa van het signaal (signal ground) zijn niet dezelfde. Je kunt dus fluctuatie ervaren.. Als er ooit een f-connector aanzat zou ik deze proberen te bestellen bij de leverancier.. Misschien dat het wat zoeken wordt naar een geschikte tang...

 

Hallo,

De tang is hierbij geen probleem.

De buurman heeft een freesmachine.

 

De connector te pakken krijgen, dan weer wel.

Er is gewoonweg niet aan te komen.

Ofwel moet ik ze per 100 nemen, ofwel als ik er minder neem kosten ze al meer dan wanneer ik er 100 zou nemen, ofwel verzenden ze niet naar België, ofwel is er enkel betaalmogelijkheid via ESCROW, allez, 't is altijd wat.

Ik heb ze gevonden IN België, HOERA, maar die reageren gewoonweg niet op mails.

En ze in China bestellen kost zowel veeeeeeeel tijd om ze hier te hebben, als overdreven veel geld voor het draaiende houden van de douane. ALs een mens 100K "spul" koopt en het raakt door de zoll, heb je goed gescoord, als je voor 45Euro koppelingen koopt kost het je BTW en invoer zodat het bijna het dubbele is dan wat je er aan betaalde.

Gewoon niet te doen.

Wat ik zoek zijn F-male connectoren voor montage op RG 179B/U.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet ideaal maar soldeer een paar cm gewone coax op de dunne dus enerzijds de kern en anderzijds de mantel en isoleer met lijmpistool. Ik weet dat het werkt. Je zou ook de afscherming bloot kunnen maken en die naar buiten plooien over de buitenste isolatie waarover je eerst eventueel wat tape aanbrengt zodat je de juiste dikte bekomt zodat een schroefconnector voldoende grip krijgt. Ook dat heb ik al gedaan. Ondertussen ben ik wel overgeschakeld op de gewone coax en de dunne gebruikt voor DVB-T.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet ideaal maar soldeer een paar cm gewone coax op de dunne dus enerzijds de kern en anderzijds de mantel en isoleer met lijmpistool. Ik weet dat het werkt. 

Een stuk plat telefoonsnoer werkt ook. Maar dat is verre van "goed" / ideaal, maar waarschijnlijk beter dan jouw suggestie van een stukkie "gewone coax" er tussen te solderen en dan te "isoleren" met een lijmpistool.. 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...