Ga naar inhoud


Is het mogelijk om badr 4 te ontvangen in NL


henkie73

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo, Henk.

 

Inmiddels is de BADR3 niet meer in functie en kun je juist de meeste zenders van BADR4 op 26°Oost ontvangen met een 90 cm schotel.

Het pakket van MBC zit op een andere beam en daarvoor heb je wel een grotere schotel nodig.

Bij het uitrichten kun je best de frequentie 12182 H 16200 3/4 gebruiken.

Die SR wordt niet gebruikt door de nabijgelegen satellieten.

Op de volgende links kun je zien wat je kunt ontvangen en welke beams er bechikbaar zijn.

http://www.flysat.com/badr.php

http://www.flysat.com/badr-beam.php

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om blokkenvrij te kunnen kijken op MBC HD , denk ik dat een 1,20m schotel voldoende is. 

Ook een Inverto black ultra-lnb is aan te raden bij zwakkere satellieten.

Graag een reactie van mensen die MBC op 26° Oost kunnen ontvangen !

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-04731500-1444764636.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

MBC HD in NL ontvangen

 

 

Ik heb eens gekeken op de transponderlijst.

De MBC HD versies die uitzenden op de BADR 5 Maghreb-beam en BADR6 zijn echter gecodeerd !

De SD-zenders op de BADR4 zijn FTA.

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt.

 

Maar ik kan ze kijken.

Maar de vraag is alleen of het zin heeft om daar een schotel voor te kopen. Ik heb een t90 en ik kijk ook op 28,2 dus ik kan daar geen lnb neer zetten.

Dus ik zal er een schotel bij moeten kopen. Maar het moet wel zin hebben.

 

Vandaar

 

Alvast bedankt.

 

Dus als iemand dat kan ontvangen hoor ik het heel graag.

 

Gr Henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Mill met een Triax 110 draaibaar en Black ultra-lnb  een goed ontvangst maar met regen en zware bewolking toch nog bokken en beeld uitval.

Ik heb nu een paar weken een Sab 125 staan met een Inverto Black Premium Selected Quad op 26 oost met een ontvangst van 10,4db, maar heb nog niet kunnen kijken hoe het ontvangst met regenweer is.

 

 post-75492-0-24341400-1444770355_thumb.jpg

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn 120cm DeltaStar Gregorian schotel met BlackUltra single lnb geen spat signaal met mijn TM 5402-M3 op MBC HD (TP 12.265 H)

De SD kanalen van MBC (11.919 H) komen met goed beeld binnen met 14.1 dB (97%)

Die laatsten lukken denk ik ook wel met 100 cm

post-30993-0-18685900-1444770991.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dank allemaal wel, dus de HD gaat niet lukken in NL. Dat is heel jammer!

Maar sd gaat dus wel lukken.

Thanks

Mocht iemand toch iets van HD kunnen ontvangen hoor ik dit heel graag.


Alvast bedankt

 

Satfeeds-DX sorry dat ik je naam verkeerd schreef ;)


Gr. Henk

 

p.s. ik heb toch van diverse mensen gehoord dat het mogelijk moet zijn om de MBC HD zenders te pakken.

 

ik weet het zeker om de hoogte van Frankfurt je hem nog kunt pakken..

nu weet ik ook wel dat Frankfurt een stuk beter ligt dan NL.

 

maar toch.

 

mocht iemand nog iets weten hoor ik het HEEL GRAAG.

 

alvast bedankt voor jullie moeite.

 

met vriendelijk groet,

Henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bitrate van de MBC SD kanalen is extreem hoog. De beeldkwaliteit is rock-solid en behoord tot de beste van dat wat er uitgezonden wordt en niet te vergelijken met de blokkendoos SD kanalen van CD.

Ik zit soms per vergissing naar de SD kanalen te kijken terwijl ik eigenlijk naar de HD programmering wilde kijken en het valt me niet altijd op.

 

In de toekomst is MBC HD ook via de MENA Beam van Yahsat Y1A op 52,5° oost te verwachten met hopelijk wat overspil naar W.Europa. :grin:

Met het nadeel van een zeer lage elevatie.

Voor de ontvangst van MBC HD op Nilesat en BADR heb je wel een My-HD kaart nodig mocht de ontvangst lukken.

http://my-hd.tv/en/home

Als je zo´n kaart weet te bemachtigen heb je ook een gsm met UAE nummer nodig om hem vrij te schakelen. :sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Fred,

 

Met dat kaartje gaat het wel lukken. Daar heb ik niet bang voor.

Maar jij werkt daar toch ook.

Dan kan ik via jou regelen dat UAE nr.

Maar dat hoeft niet hoor.

 

Maar ik denk dat dit moeilijk gaat worden.

Vindt ik wel heel jammer.

 

Maar Fred misschien weet jij dit. Mbc wordt toch ook op de kabel aangeboden.

Maar zijn die zijn die zender op de kabel niet in HD.

 

Gr Henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

MBC International zit op veel kabelnetten in SD in Europa en Amerika. Hetzelfde geldt voor Al Arabiya. Deze nieuwszender hoort ook bij MBC Group en zendt (nog) uit in SD.

In de Emiraten op de kabelnetten van Du en Etisalat in SD en HD.

Heb je een abbonent bij Orbit/OSN, dan zitten de HD kanalen van MBC daar automatisch bij in. Via Satelliet (Nilesat/BADR) en de kabel (Du & Etisalat)

Wil je geen Orbit/OSN dan kun je nog met My-HD via Satelliet en kabel naar de HD kanalen kijken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...