Ga naar inhoud


Nieuwe server install probleem


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik dacht even simpel plug and pray een nieuw servertje in gebruik te gaan nemen..maar helaas.

 

Hoe?Nou simpel door de hardeschijf van de oude naar de nieuwe om te zetten.

 

Eerste opstart ging ok hij bleef alleen ff hangen bij de install van het netwerk..ik had er 5 ethernet poorten in zitten maar na het trekken van het kaartje nog maar 2.

 

Goed moest even goed nadenken want het was alweer een paar jaartjes geleden dat ik de 1e server in gebruik nam.

Maar ifconfig -a gaf aan welke eth poort er werd gebruikt.Dus daarna in etc/network/interfaces hier eth0 veranderd in eth3 tot zover ging het goed.

Verder de rest op DHCP laten staan dit omdat ik hem via het MAC adres vast zet in de router.

 

Maar toen...heb de server even een reboot gegeven..hij liep vlot door bleef niet meer hangen bij het netwerk

ifconfig gaf netjes aan welk ipadres die had gekregen..daarna in de router aangepast naar het juiste ipadres.

 

ps -A gaf netjes aan dat alles was opgestart.

netstat -Nat gaf aan dat de clients established waren.

webinfo gaf netjes alles weer maar geen connected clients?

 

weer gekeken via netstat -Nat en zag dat alle clients ineens op Close_wait stonden?

 

webinfo is te benaderen via extern.

telnet ook 

rest vd poorten zitten dicht?

 

Ik heb dus geen idee nu waar te zoeken?Het zal iets heel simpels zijn waarschijnlijk?

Er staat geen firewall aan.

Het enigste wat er veranderd is dat er eerst eth0 gebruikt werd in de oude server en in de nieuwe eth3.

bij portforwarding in de router is alleen het ip veranderd.

 

ik kan pingen naar ext adressen alles komt goed aan.

Heb het ook geprobeerd met een static ipadres en werkt precies hetzelfde 1x geeft die alles established en dan is het weer voorbij...enigste wat open blijft staan is webinfo en telnet poort.

 

Iemand die zoiets misschien eens is tegen gekomen?

 

Heb inmiddels tijdelijk de oude server er weer aangehangen was eigenlijk plug and play heb alleen de eth3 weer in eth0 moeten vervangen.

 

 

Gr.Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik doe een gokje. Alle overige software en services die je op die server hebt draaien staan geconfigureerd om te luisteren op eth0 ipv eth3. Met alleen het bovenstaande verhaal valt er weinig anders van te maken.

 

Wat draait er zoal op die server? Je zou eth0 weer aan kunnen sluiten en configureren en eens kijken of dat helpt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pear,

 

Dat wat jij schrijft dacht ik...helaas heb ik dus geen enkel idee waar alles wordt weg geschreven.

Ik heb geen enkel idee hoe je een ethernet poort kunt veranderen?Met de extra kaart van ethernet poorten begint de range op 1 -2 -3 -4 -5.

 

Vreemde vond ik eigenlijk dat de webinfo van Oscam wel te bereiken is zowel lokaal als extern evenals de telnet poort.

 

Maar goed ga van de week er maar eens voor zitten en de nieuwe server vanaf scratch weer opbouwen.Denk dat dit in mijn geval het makkelijkste is...

 

In ieder geval bedankt.

 

Gr.Debuurvrouw

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...