Ga naar inhoud


Multytenne plaatsen


grondstof

Aanbevolen berichten


Beste Batyka1

Eigenlijk snap ik niet waarom je allemaal aan het prullen bent met een Multytenne. Ik zie dat je alle ruimte hebt om een grotere schotel te plaatsen en dan probeer jij meet een veel te kleine schotel van slechts 45cm de Astra 23,5 goed te ontvangen. Dat zal van z'n leven niet gaan en zeker niet de moeilijke transponders waar o.a NGC Wild HD op zit en nog een stel die even moeilijk te ontvangen zijn.
Neem een Triax 88 met multirail of een andere schotel, dan ben je pas goed bezig.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een grotere triax schotel maar bij die kan ik t.g.v. bomen alleen de 19.2 ontvangen. Op deze plek zijn wel mogelijkheden maar daar wil ik die grotere stoel niet hebben omdat we daar vanuit huis direct op kijken.

De. 23.5 via deze schotel geeft een prima beeld blijkt nu. Zoveel kijken we niet en wanneer het beeld t.g.v. slecht weer niet in orde is gaan we gewoon even over naar digitenne. We hebt al zeker 20 jaar schotel ervaring zowel hier als op ons vakantie adres en weten daarom best wat er mogelijk is. En naar moeilijke zenders kijken we niet. 19.2 gebruiken we voor de Duitse zenders en 23.5 voor NPO HD en de Vlaamse. Dat ik moeite deed om die andere 2 er op te krijgen was alleen om het kompleet maken en er incidenteel naar te zappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger toen de er nog geen DVB-S2, 8PSK transponders waren, was de Multytenne een heel leuk schoteltje. Sinds dat bijna alle zenders van CanalDigitaal met DVB-S2, 8PSK worden uitgezonden, is de Multytenne alleen nog maar aan te bevelen bij mensen die op een flat of appartement wonen waar eigenlijk geen schotel geplaatst mag worden. De Multytenne kan dan toch heel onopvallend geplaatst worden maar men moet wel rekening houden dat die erg weinig regenreserve heeft en de moeilijke transponders met zenders als NGC Wild HD, Brava HD, Discovery HD Showcase, Duck TV, Jim Jam, Animal Planet, History HD, CI Crime & Investigation, TV Oranje en Retro Music Television nauwelijks kan ontvangen ook als het niet regent.
Het gaat dus om alle zenders van de Astra 23,5 met 8PSK en een fec van 3/4 of 5/6.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...