Ga naar inhoud


Multytenne plaatsen


grondstof

Aanbevolen berichten


Beste Batyka1

Heb je de diseqc-volgorde wel goed ingesteld op je ontvanger?
Astra 19,2 op 1
Hotbird 13 op 2
Astra 23,5 op 3
Astra 28,2 op 4

En hoe weet jij dat je de elevatie van de schotel goed hebt ingesteld als er geen elevatieschaalverdeling op de schotel aanwezig is?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.
Je moet je bedenken dat de Multytenne ontwikkeld is voor Duitsland en de twee belangrijkste satellieten voor hun zijn de Astra 19,2 en Hotbird 13, de rest is bijzaak.
Dit is ook de reden waarom de CanalDigitaal ontvangers niet met de Multytenne overweg konden want hun ontvangers waren onherroepelijk ingeprogrammeerd op Astra 19,2 op 1 en 23,5 op 2. Daarom hebben ze de  Multytenne door Technisat aan laten passen en de lnb voor de Hotbird er uit laten halen. De schotel heet dan de Technisat Triplesat en dan heb je weer de gewenste diseqc-volgorde van CanalDigitaal met
Astra 19,2 op 1
Astra 23,5 op 2
Astra 28,2 op 3
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk kan het niet mis gaan met de keuze. Want binnen het programma op de Sony tv. dien je per satellietkeuze aan te geven voor welke satelliet je kiest. Bij A is dat Astra1 19,2 enz. Bij de satelliet keuze A is in mijn geval de azimuth 164gr. en de elevatie 28,4 gr.

De elevatiehoek heb ik bepaald door een regel verticaal tegen de schotel te leggen en de schotel 1,6 Gr. achterover te zetten, m.b.v. het zelfde apparaat als in de handleiding illustratie 4 wordt gebruikt. Echt zuiver kun je dat niet doen gezien de afm. van de meter. Zou dat een fout kunnen inhouden? Krijg dus wel zeer goed resultaat bij 19.2 en goed beeld ondanks de hagel van vandaag op 23.5

 

Kleine bewegingen leidden alleen maar tot slechtere resultaten.

 

De 4e satelliet wordt kennelijk door mijn tv kennelijk niet gezien want D valt steeds weg er verschijnt de melding "niet aanwezig"

Sprietje je hebt hierboven vlgs mij 23.5 en 28.5 met elkaar verwisseld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Batyka1

Als jij prima signaal hebt op de Astra 19,2 en geen signaal op de Astra 23,5 terwijl je deze satelliet wel op diseqc positie 3 hebt ingesteld, dan zit je gewoon naar een transponder te kijken die niet op de Astra 23,5 bestaat.

Doe maar eens een scan op de Astra 23,5, dan zul je zien dat je de zenders wel ontvangt.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is diseq A, dus Astra 19,2.

Op de Astra 23,5 bestaat transponder 11185V niet. Stem maar eens af op transponder 11739V, DVB-S2, 8PSK, 27.500, fec 2/3, dan heb je wel beeld.

 

Cees, ik had het al gezien.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LNB "A"? voor 23?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal

Sorry maar ik heb nergens aangegeven dat ik geen ontvangst heb op 23.5. Dat heb ik nl wel met goed beeld met sterke ontvangst maar volgens de schaalverdeling een lage kwaliteit en ontvang hiermee o.a. de Nederlandse zenders in HD kwaliteit. Kleine bewegingen geven geen verbetering maar verslechtering van de kwaliteit. (Deze staat op C)

In de bovenstaande foto staat bovenaan een A en die staat op Astra 19.2 en dat klopt want ik ontvang daarmee o.a. alle Nederlandse programma's. Zoals zichtbaar zijn sterkte en kwaliteit optimaal.

De transponder die hier staat aangegeven wordt door het systeem zelf ingevuld. Tijdens de installatie heb ik de BVN transponder code gebruikt. Waarna de zenders van 19.2 werden geladen.

 

Binnen het programma die 4 satelliet keuze mogelijkheden biedt kan ik per satelliet keuze een A,B,C of D invullen waardoor hij in de lnb bak de bedoelde lnb kiest.

Je zou mogen verwachten dat wanneer 2 satellieten kloppen ook de 2 anderen verschijnen en dat gebeurt dus niet. Ook niet na transpondercodes te hebben ingevuld van vrije zenders op de betreffende satellieten. Waardoor zou iT kunnen komen dat is de vraag.

De schotel staat dus 2 a 3 gr. naar rechts vanaf de voorkant gezien. Verschuiving geeft geen soulaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...