Ga naar inhoud


Frtitzbox naar fritzbox


Tw-er

Aanbevolen berichten

Hoi;

 

Ik heb beneden VDSL via een Fritzbox 7360 en zou nu een utp-kabel naar de bovenverdieping willen trekken om daar dan mijn "oude" Fritzbox 7390 aan te hangen en hoop vandaar een sterk wifi signaal voor de bovenverdieping uit te halen kan dit?

 

Beneden hangt -bedraad- een pc aan en wordt er op een iPhone en tablet gesurft (wifi) en boven zou ik graag een sterk wifi signaal uit mijn oude fritz ontvangen en daarmee mijn vu+ (via wifi dongel) een laptop en tablet en/of gsm's

 

Kan ik de utp-kabel beneden aansluiten op een LAN poort en waar steek ik die dan boven in? In de DSL poort en vandaar wifi en eventueel LAN kabel(s)?

 

 

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan bepaalde fritz!boxen zetten als switch en wifi. Dit lijkt me de beste oplossing. Hij verdeelt dan de ip adressen van de fritz beneden.

Mijn ervaring met 2 routers na elkaar is niet zo goed. Zeker niet als je met portforwarding moeten werken, of als je de vu aansluit op de 2de fritz en benaderd met de 1 ste fritz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reply

 

Dus de Fritz boven als switch, ik had al wat gezocht via Google maar vind alles in het duits en dat is voor mij een probleem ;)

 

Ik zal me eens wat utp kabel aanschaffen en dan de leiding (nu coax) eens vervangen en dan proberen alles in te stellen.

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een fritz, kan je bij internet connection bij mij kiezen xDSL,kabelmodem of router. Bij die laatste kan ik kiezen als die als router of switch moet fungeren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen de bedrading naar boven in orde gebracht en ga dus aan de instellingen beginnen.

 

Beneden dus een Fritz 7360 met firmware 6.20 (vectorfriendly) daaraan hangt een telefoon -bedraad- en een laptop en Tablet  -wifi-, boven een fritz 7390 met firmware 6.30 waar ik graag de Vu+ , Onkyo TX-NR579 en misschien ook nog de PS3 en via wifi een andere laptop en tablet(s).

 

Is dat verschil in firmware een probleem? Ik dacht eigenlijk van niet maar vraag het liever voor er vodden van komen.

Ga de 7390 volledig resetten als net uit de doos en dan weet ik het niet zo goed heb verschillende links gevonden maar de 1ne spreek soms de andere tegen en meestal zijn het nog fritzsen van net na de oorlog ;)

 

Ik heb reeds de DHCP setting enable gezet en de ip adressen gelimiteerd 20 tot 200

 

Dit ga ik volgen of ben ik totaal verkeerd? : http://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/709_Twee-FRITZ-Boxes-verbinden-met-een-netwerkkabel/

 

reden edit: Link bijgevoegd.

aangepast door Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die handleiding is prima in orde voor dat wat jij wilt bereiken.

Belangrijkste is de je IP Cliënt mode kiest. Daarmee neemt de 7390 het hele bedrade netwerk over van de 7360.

Bij de up- downstream kan je gewoon de snelheden invullen die bij je internet abonnement horen.

 

Als alles loopt, kan je ook ervoor zorgen dat je ook één gezamenlijk WIFI netwerk krijgt.

Dan moeten alle WIFI instellingen overeenkomen van beide routers. Dus SSID en wachtwoord en alle andere instellingen.

Alleen de kanalen moeten afwijken van elkaar!

Dus bij bijvoorbeeld Fritz A kanaal 1 uitkiezen en bij Fritz B kanaal 6 of 12.

Anders storen beide signalen elkaar als te dicht bij elkaar zitten. 

Minimaal drie kanalen moet ertussen zitten.

aangepast door BokkieBok

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahaa dus goed gezocht van mij ;) sommige forum zeggen dat de ssid "anders" moet genoemd worden maar het lijkt me logisch dat de kanalen op z'n minst verschillend moet zijn.

 

Ik probeer het morgen wel even bedankt.

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SSID kan je zeker 'anders' maken, alleen heb je dan twee aparte WIFI netwerken.

Als dat graag wilt, moet je dat gaan doen. 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 2e Fritzbox niet werkt kun je altijd nog een Fritz!Wlan repeater gaan gebruiken.  Ik heb hier de oude 7270 na blikseminslag vervangen door een 1750E repeater die als groot voordeel heft dat ie als accesspoint te gebruiken is waardoor de snelheid niet halveert zoals bij een echte repeater, automatisch de instellingen vanuit m'n 7360 overneemt, 5GHz wifi heeft EN ook het gastennetwork ondersteunt.  Vooral dat gastennetwerk was voor mij belangrijk.  Daarnaast is de dekking in huis een heel stuk beter geworden.  De 7260 stond in het raam en de repeater zit in een stopcontact vlak boven de vloer, maar de repeater levert veel meer snelheid.  Eerst moeite om de zolder te bereiken (30cm beton), nu geen centje pijn.  O ja, ik heb een ander kanaal ingesteld (op 2.4GHz) maar wees daar voorzichtig mee.  Laat dat vooral afhangen van alle andere netwerken die je op zowel zend als ontvangstlokatie kunt zien, ik gebruik daarvoor Android Wifi Analyzer of Windows INSSIDer.  In een buurt met 40 zichtbare netwerken moet je (soms) delen en zelf 1 kanaal meermaals gebruiken is soms het beste omdat je zelf weet hoeveel verkeer je genereert.  Je loopt namelijk maar via 1 box gelijk.

 

Ik heb uiteindelijk weer dezelfde SSID ingesteld (incvlusief gastennetwerk 2 SSID's), sneller wisselen naar het snelste/sterkste accesspoint en dus minder vaak slechte verbinding,

 

Ik had de oude Fritz!box eerder weg moeten doen en dit veel eerder moeten weten :D

aangepast door JoeC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om weten, maar waarom iets weggooien als het nog werkt?

Het milieu zal U er dankbaar voor zijn. (en ook de onderbetaalde die deze in allerergste omstandigheden moeten ontmantelen).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2de Fritz in gebruik genomen en alles werkt perfect. Ik had een hiervoor repeater hangen  maar deze oplossing is veel stabieler en sneller.

Heb de 2de Fritz ook ingesteld op  5 ghz wifi maar nu blijkt mijn laptopnetwerkkaart geen 5 ghz te ondersteunen kan ik die vervangen of werkt zo een usb netwerkstick naar behoren - lees krijg ik hier snellere wifi mee- ?

 

Bedankt allen om me de weg te wijzen ;)

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...