Ga naar inhoud


overdrachtsnelheid over powerline set


boudeman

Aanbevolen berichten

Als ik mijn mediaspeler + USB HDD opslag naast mijn PC zet, en ze onderling verbindt via een switch zet ik files over met een snelheid rond 10 Mbps.

Als ik de mediaspeler op zijn eigen plek in het huis zet, waarbij hij verbonden is met de PC via een Powerline set, zakt de overdrachtsnelheid tot rond 2.5 Mbps.

Deze terugval begrijp ik niet, want bij de powerline testmeting worden er overdrachtsnelheden gemeten, die een veelvoud zijn van bovengenoemde snelheden.

Vindt er dan zoveel overhead plaats?

Link naar reactie
Delen op andere sites


En net als wij wireless moet je sowieso de opgegeven snelheid halveren. In de praktijk mag je blij zijn als je 20-25% van de opgegeven snelheid haalt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test het powerline setje met je PC en niet via de mediaspeler. Wel op dezelfde locatie als de mediaspeler.

Komen daar andere snelheden naar voren?

Dan weet je dat de mediaspeler de vertragende factor is.

Vergelijkbare snelheden?

Dan kan de powerline geen hogere snelheden aan op die specifieke wandcontactdoos cq stroomgroep.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En net als wij wireless moet je sowieso de opgegeven snelheid halveren.

 

Huh?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duplex of simplex verbinding, zoals bij wifi extenders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh?

Niets Huh

 

een 54 Mbit verbinding is 27 up en 27 down....  enzovoort Je kunt dan met ongeveer 2.5 MB per seconde up of downloaden. Met een 802.11 AC verbinding met 866 Mbit haal je ongeveer 45 MB/s. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een beetje dom, maar ik moet mij nog eens goed inprenten dat er een verschil is tussen MBps en Mbps (in principe factor 8).

En ik heb nog wat gemeten. Pi naast PC en gekoppeld via switch: 10-11 MBps zowel up als down. Maal 8 kom je aardig in de buurt van je netwerkkaart (100/10 Mbps).

Pi in zelfde ruimte als PC en powerline adapters (200 Mbps) dicht bij elkaar levert bijna een halvering; 5.5-6.5 MBps zowel up als down.

Pi twee verdiepingen naar boven en uiteraard via powerline: van Pi naar PC rond 5 MBps en van PC naar Pi 2.2-2.5 MBps.

Zoekend op internet blijken dit normale waarden.

Blijf ik nog met twee vragen zitten:

- waarom nu de asymmetrie in up en down?

- geeft een snellere powerlineset nu ook een snellere overdracht of is dat nog maar de vraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens je kunt in de praktijk gewoon Mbit naar Mbyte delen door 10 dan zit je dichter bij de werkelijke snelheden die je kunt halen ivm overhead.

Asymmetrie komt door de techniek. Er kunnen maximaal bijvoorbeeld 100 Mbit verzonden worden in totaal 50 up en 50 down. Bij Wireless verbindingen klopt dit prima. 

 

Bij Powerline is de verhouding tussen opgegeven snelheid en werkelijke snelheid bijna een factor 4 en dat zie je ook aan je eigen metingen.  Kijk bijvoorbeeld maar hier http://nl.hardware.info/reviews/5625/6/9-600-mbps-powerline-kits-vergelijkingstest-strijd-tegen-de-storing-prestaties-1 dan zie je dat 900 Mbit adapters in de praktijk ruwweg een kwart van de opgegeven snelheid halen. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn 500Mb powerline doet op dit moment 64/106 Mb.

 

Er zijn 1000 Mb powerlines, ik heb er hier nog een liggen.

Ik zal die dadelijk er eens tussen hangen en kijken wat er dan voor waarden te behalen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd uitgaande van de 500 Mbit versie zou je zo rond de 200 Mbit moeten halen lijkt me. Komt redelijk overeen met de test van hardwareinfo

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...