Ga naar inhoud


Wasdroger Indesit veroorzaakt brand


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Er is blijkbaar nogal wat te doen in de U.K. over brandgevaarlijke droogkasten van het merk Indesit (en aanverwante merken). Volgens de kranten in U.K. zou er een potentieel brandgevaar zijn, zelfs bij niet-ingeschakelde toestellen:

 

"A domestic appliance maker has admitted that 750 fires going back 11 years have been caused by faults in its tumble dryers.

Italy’s Indesit sold millions of the affected machines across Europe under the Indesit, Hotpoint and Creda brands. Most of the fires were contained within the machines, but others spread to cause enormous damage.

 

Ook bij ons hoor je wel eens over brandende droogkasten, maar zou er echt een probleem zijn met deze toestellen ? Ik heb het proberen na te trekken maar vond geen resultaten. 
 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is allang bekend, dat wasdrogers vaak de oorzaak van een woningbrand zijn.

Dit omdat die vaak niet goed schoongemaakt worden, en dan het stof dat uit het wasgoed door de wrijving aan het smeulen gaat, en zo gaat branden.

 

Dus regelmatig schoonmaken is belangrijk, ook binnen in de kast die je vanuit de achterkant open kunt maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in ieder geval nooit van huis gaan als de wasdroger aanstaat.

Als het vuur al aan de schenen komt , zou ik toch maar gaan rennen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen toch wat meer informatie gevonden: het probleem is blijkbaar ook in Nederland gekend. En het gaat wel degelijk om een constructiefout die men nu probeert te herstellen. 

Bron: http://www.productwaarschuwing.nl/ :

" Whirlpool heeft na de overname van de merken Indesit en Hotpoint controles uitgevoerd op de in het verleden verkochte producten. Het is gebleken dat bij een aantal typen wasdrogers van de merken Indesit, Hotpoint en Creda onveilige situatie op zouden kunnen treden.

Whirlpool is vanwege dit mogelijk probleem begonnen met het aanbieden van een gratis reparatie van de betreffende wasdrogers.

 

Nu vind ik zo'n 70 toestellen per jaar die in de fik gaan -gedurende meer dan 10 jaar, alleen al in UK- , toch al zeer bedenkelijk. 

En ik vraag me af hoeveel mensen de achterwand van hun wasdroger verwijderen om de boel schoon te maken. Ik heb het alvast nooit gedaan, tenzij toen de motor het begaf. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, geen was drogen als je niet thuis bent.
Ik zou zeker ook een rookmelder in de ruimte hangen waar de wasdroger staat. Die koop je al voor minder dan €10,-
Blijkbaar voldoen alle rookmelders, zie de test van kieskeurig:  http://www.radartv.nl/uitzending/artikelen/detail/article/uitslag-van-de-rookmeldertest/
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf een brand meegemaakt van een vaatwasser bij het bedrijf waar ik werkzaam was. Ik rook al zo'n 5 minuten een geur van brandende kunststof. In de gang hing een blauwige nevel, en de vlammen sloegen uit de deur. Collega gevraagd om gebouw te ontruimen, en spanning in meterkast uitgeschakeld. Schuimblusser had het zo onder controle.

 

Uit onderzoek naderhand bleek dat een overgangsweerstand in de aan/uit schakelaar vermoedelijk de oorzaak was. Het was een Siemens.

 

Conclusie: ongeluk zit in een klein hoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...