Ga naar inhoud


problemen met zenders op dvb-c


the matrix

Aanbevolen berichten

Herhaal maar dan zonder auto correctie:

Probleem symptoom bestreden, ik heb een dvb c/t tuner geritseld en heb nu met deze tuner alle zenders probleemloos gevonden en ze werken ook.

 

Voorlopig verholpen, dus de tuner c/t2 ligt te liggen net als een s/s2 tuner die overbodig is.

 

Blijft vreemd

Ik heb inmiddels een reactie terug gehad GB erkent het probleem en zegt de oorzaak te hebben gevonden van het probleem.

 

Ze hopen de release van de oplossing eind van deze week vrij te geven.

 

Dus in ieder geval goed bericht dat ze weten waar het probleem nu zat.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de nieuwe drivers getest zijn en perfect werken.

Met name Roeldie en @ matrix hebben veel inspanningen en gegevens naar gigablue gestuurd waardoor het euvel gevonden werd. Beide hebben testdrivers ontvangen en die aan de tand gevoeld en met succes.

 

Dus gigablue zal de drivers gaan integreren in een release open mips wanneer die uitkomt. Idd nog even geduld hebben. Of open atv en open rsi en anderen zullen volgen geen idee.

 

Dus alle eer gaat naar vooral Roeldie.

 

Grtz

Inmiddels zitten de nieuwe drivers in de laatste release van OpenMips..ik heb het zelf inmiddels getest.

Helaas draait Oscam nog niet feilloos in de OpenMips 5.2 dus hoop dat OpenAtv eerdaags de drivers in hun software hebben opgenomen.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de nightly builds een compilatie is van de diverse firmware zal/ zullen ook de andere firmware vlot volgen.

BTW ik draai oscam op een GB ontvanger en met openrsi en dit gaat echt vlekkeloos, met cccam2.30 had ik problemen nu in zijn geheel niet meer.

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels wel ervaren dat ik met de dual Dvb-C tuner nu wel bepaalde frequenties niet ontvang.

 

Dit ervaar ik in zowel OpenMips 5.2 als OpenAtv 5.2

 

In OpenAtv 5.2 zit de cablescan niet standaard die moet je er dus even zelf inzetten als je die wilt gebruiken..Met de cablescan vind hij trouwens minder kanalen als met OpenMips.

 

In OpenAtv 5.1 werkt de dual tuner niet naar behoren met de cablescan vind die maar 58 kanalen ook duurt de scan ruim 30min dus hier zijn de nieuwe drivers duidelijk nog niet aanwezig.

 

Ik draai met een Gigablue X3 en dual Dvb-C / T2 tuner

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit verschil in zoeken met cablescan worden alleen de tv en radio zenders gezocht. En niet de data zenders. Misschien kan dat het verschil verklaren

 

Maar jou eerste zin buurvrouw wat bedoel je nu er worden nu wel bepaalde frequenties niet gevonden.

Worden ze nu wel of niet gevonden. En zijn dat frequenties of zenders.?

Als ik een kabelscan uitvoer op OpenMips dan heb ik 30 kanalen meer als met OpenAtv.

 

Bepaalde zenders worden niet gevonden of geven geen beeld / blokken op bepaalde frequenties...met de single tuner geen problemen.

 

Het zijn de adult zenders die hij niet vind of er geen beeld meer op geeft.

 

Inmiddels ben ik de X3 weer aan het flashen want met OpenAtv 5.2 werkt de gescande zenderlijst ineens niet meer?

Tevens kan ik op geen enkele manier nu meer scannen hij geeft allerlei errors.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

snap er niks van , moest me helemaal opnieuw registreren op de een of andere manier was ik totaal onbekend bij dit forum ?

 

heb de oude naam kunnen registreren, Heeeeeel vreemd maar start weer vanaf posting 1

 

Maar nu ter zake heb open mips 5.2 geïnstalleerd en de cam ipk erin gezet .

 

CCcam kon probleemloos geïnstalleerd worden  maar OScam lukt niet krijg een foutmelding.

Dat er een bug in OpenMips 5.2 zit betreffende de Oscam dat was al bekend bij GB.

 

Ik heb Oscam wel geïnstalleerd maar het werkt niet echt juh van het...maar ik heb even geen zin om de box weer opnieuw te moeten gaan flashen naar OpenAtv.

 

Ik heb al vaker gevraagd wanneer er een normale Oscam versie gedownload kan gaan worden?

 

Van mij hoeven die "aangepaste" versies niet Oscam -emu -fpu.met softcam.key en dergelijke

 

Helaas met het overschrijven van een niet gepatchte versie gaat het niet goed en krijg ik dit niet werkend onder 5.2

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Voor de duidelijkheid. 'The matrix' was hier voor de tweede keer onder een andere alias actief. Die alias (pokhout) is door ons verwijderd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij hoeven die "aangepaste" versies niet Oscam -emu -fpu.met softcam.key en dergelijke

 

Helaas met het overschrijven van een niet gepatchte versie gaat het niet goed en krijg ik dit niet werkend onder 5.2

 

Vreemd want dit werkt bij mij prima hoor. Zonet nog gedaan op mijn Quad Plus met openmips 5.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd want dit werkt bij mij prima hoor. Zonet nog gedaan op mijn Quad Plus met openmips 5.2

Ok en dus gewoon gedownload van uit de feed en verder geen aanpassingen gedaan?

 

Het enigste wat ik verander en die kopieer en plak ik voor alle ontvangers uit een softcam van Pli zijn de instellingen voor de readers.

 

Maar zappen duurt soms wel 10 sec met deze Oscam in OpenMips bij Openatv gebruik ik de zelfde oscam.server file en dan zap ik binnen een halve seconde.

 

Mijn ontvanger is een Gigablue X3 weet niet of dit wat uit maakt?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...