Ga naar inhoud


Slechte ontvangst na vervangen schotel.


Chrisabel
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

ik heb altijd een 78cm triax met triple lnb gehad voor de astra. Sinds gisteren heb ik een 90cm met enkele lnb erbij gezet voor de hotbird. Nu had ik hier al war draadjes zitten lezen hoe en de wat. Dus ik zo gedaan. Spaun WSG211 er tussen, receiver instellen en het zou moeten werken. Dat doet het ook wel maar enigzinds een merkwaardig probleem is het volgende.

 

De coax welke ik doorgeknipt heb om op de wsg211 aan te sluiten die naar mijn receiver gaat heb ik nog een inline lna geplaatst. Zit ruim over de 30 meter coax, dus ik dacht het kan geen kwaad. Het regent tenslotte toch al, je bent al nat, dus zet die er ook nog maar tussen nu je toch bezig bent.

 

Ik kan op de receiver alle 4 satellieten ontvangen, maar met een erg slechte ontvangst waarde. Niet hoger dan 65%. Zonder dit alles was dit meestal rond de 75%. Nog niet om over naar huis te schrijven, maar voldeed prima.

 

Ga ik gisteravond mn mandje in, en denk:" oh ja, ff kijken of ie het hier nog doet." Dus ik zet hem op mn slaapkamer aan, en hoppa. 100% signaal.

 

Uhm ?? Hier zit echt geen versterkertje tussen.

 

Dus ik denk nog, ik zal toch niet de verkeerde coax hebben geknipt ? Nee toch ? Dat kan niet. Want dan zou de hotbird niet werken. Dus ik de instellingen erin gezet om 1.1 en dan 1.0 te schakelen, maar geen signaal op de hotbird.

 

Wat heb ik in hemelsnaam verkeerd gedaan ? Ben net nog even buiten wezen kijken, maar als ik de kabeltjes volg dan klopt alles.

 

Al vast hartelijk dank voor het meedenken !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou da versterkertje er al zeker van tussen halen en heb je je coax goed aangesneden voor je de f-connector er op geschroefd hebt?

 

zijn het beide dezelfde ontvangers? want percentages zeggen eigenlijk niet zoveel bij verschillende toestellen

aangepast door wolverine
  • Like 1

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Welkom op dit forum Chrisabel

30Meter coax stelt helemaal niets voor. Daar moet je echt geen versterker tussen zetten. Dat geeft alleen maar problemen. Met goede coax kun je makkelijk tot 70 meter gaan en op een schotel van 85cm of meer wel tot 100 meter zonder problemen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik zou even van voren af aan beginnen.

In ieder geval de versterker er tussenuit.

Beginnen met de "oude" situatie: ook even de spaun loskoppelen en terug naar alleen de triple lnb.

Hoe is dan het signaal? (misschien de schuinte veranderd tijdens het monteren van de hotbird lnb?)

Als dat goed is de spaun er weer tussen (staat de schakelaar op "uncommitted"?)

Signaal nog steeds goed?  Dan de hotbird lnb op ingang 2 van de spaun aansluiten en de diseqc instellingen op je ontvanger aanpassen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

echt mega bedankt voor de reacties ! Net weer de tuin in met mn ontvanger en lcd. Ik heb gecontroleerd wat de ontvangst was met een kort stuje coax naar de ontvanger. Alle 4 sats 90% of hoger. Toen heb ik op advies van wolverine en sprietje de lna er weer uit gehaald.

 

Coax eraan gezet, en binnen gecontroleerd. Alle 4 80% of hoger. Volgens mij zoals het moet zijn.

 

Echter vraag ik me nu de volgende zaken af.

 

- Als 80 meter coax nog steeds goed zou moeten werken, waarom gaat er bij mij dan al 10% af op een " stukje " van 30 meter ?

- Stel ik wil deze 4 satellieten verdelen over 5 ontvangers, hoe zou ik dit het beste kunnen doen ?

 

Bij voorbaat dank voor de reacties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ontvanger is geen meetinstrument, die 10% zal niet lineair verlopen, omdat de ingebouwde regelbare versterker in je ontvanger meer zal gaan versterken wanneer je meer kabel gaat toepassen.

 

Het is wel van belang dat je een goede kwaliteit coax kabel gebruikt, anders kan 5 meter kabel al voldoende zijn voor uitval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk het ik een schotel van 90cm met 4 quad koppen en ditto 4.1 switches. 40m coax met PTC connectoren (zowel aan de schotelkant als aan de ontvanger... Op alle satellieten m.u.v. Hotbird bijna 100% signaal met 89 tot 100% kwaliteit. HB komt tot max 91%.... Alles zonder versterker en el-cheapo switches....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...