Ga naar inhoud


windows 10 de toekomst?


boudeman

Aanbevolen berichten

Beide laptops hebben een Nvidia GeForce 7000M en ook maar 2GB geheugen, ik gaat er hardwarematig niets meer aan upgraden en ze doen het prima onder Windows 7, don't change a winning team.

 

Wel gaat mijn vrouw volgende week haar laptop upgraden van 8.1 naar 10, aangezien ze de zelfde laptop heeft als ik weet ze dat Windows 10 er prima op draait, als uiteindelijk die SMB bug eruit is zijn we helemaal tevreden natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het lijkt erop dat het toch kan werken....   http://ivanrf.com/en/nvidia-compatibility-issue-with-windows-10/   als je eens even de tijd hebt toch eens proberen lijkt me. Werkt het niet, schijfje weer terug en niets aan de hand.

 

SMB bug???  Ik heb hier 2 nassen, 1 server (Server 2012 R2) en dan nog de Macbook erbij en uiteraard mijn normale Windows 10 pc (en nog wat los spul). Alles babbelt zonder problemen via SMB met elkaar. Ik trek de Gbit helemaal vol (115 MByte/s) van uit elk apparaat in welke combinatie dan ook. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal even laten zien wat ik bedoel in het main scherm komen maar 4 computers zichtbaar ik heb echter veel meer aan het netwerk hangen dus een paar ervan heb ik handmatig even benaderd. Dan komen die er aan de zijnkant er wel keurig bij maar zodra ik het scherm sluit zijn ze weer weg. Dit probleem is bekend en er zou snel een patch voor uit moeten komen.

 

post-32875-0-74028500-1450966057.jpg

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ondertussen heeft mijn vrouw Windows 10 op haar laptop gezet, het is precies het zelfde model en specs als ik heb. Terwijl de update bij mij met de media creation tool perfect verliep kreeg mijn vrouw diverse problemen bij de update, taal engels werd weer Spaans terug zetten was vrijwel niet mogelijk alles werd weer terug naar Spaans gezet. Cortana werkt op beide laptops niet want de interne mic wordt niet gezien, alles werkt er prima mee behalve Cortana maargoed dat is ook weer een enorme bug die Microsoft moet zien op te lossen.

 

Steeds meer fouten komen boven water en slechts enkelen worden opgelost, bij een volgende upgrade zullen daarom de voorgaande bugs waarschijnlijk nog bestaan en er weer een rits nieuwe bijkomen.

 

Toekomst voor Windows 10 ziet er zo niet goed uit op deze manier. Als ze nu eerst eens de problemen oplossen alvorens weer uit te komen met een upgrade, Netwerk bug ook nog altijd niet opgelost en kwam tevoorschijn bij de laatste upgrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooruitgang kan ook een stilstand betekenen, Windows 10 heeft al te veel last met externe apparaten zoals bijv. een netwerk printer en dergelijke en het kost je een rip uit je lijf om dat aan de gang te krijgen. Mensen opdringen om te upgraden met uitval van veel hardware als gevolg gaat ze geen goed doen.

 

Maar ik blijf erbij dat je vooruit moet denken en met de tijd mee moet gaan. Echter als je alles leest kwa nieuws in alle vormen gaan we met de vooruitgang enkel maar achteruit. Laatste Update deze maand Windows 10 leverde en kleine vooruitgang kwa netwerk maar de bug voor niet windows is er nog steeds, printers worden wel herkent je kunt werkelijk alles doen behalve printen :)

 

Pak je een oude XP of Windows 7 werkt alles perfect naar behoren, pak je Windows 10 mag je veelal aan gaan klooien om de zaak weer aan de gang te krijgen of krijg je het helemaal niet meer aan de gang. Windows 7 leeft Windows 10 is ziek. Altans zo staan de zaken er nu wel een beetje voor. IK raad mensen nu maar aan Windows 10 pas te nemen als die eindelijk weer beter is want een ziek OS is ook niet goed voor je gezondheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeker niet algemeen.....

 

Bij ALLE computers die ik heb omgezet/opnieuw geïnstalleerd heb ik geen netwerkproblemen ervaren. En dat varieerde van 10 jaar oud spul tot de nieuwste Skylake architectuur. Zowel op Intel als AMD gebaseerde systemen. In een enkel geval moest ik handmatig een driver voor de netwerk kaart installeren (Skylake) omdat die te nieuw zijn.

 

Alle shares worden netjes herkent en zijn toegankelijk eventueel na invoeren van gebruikersnaam/wachtwoord

Netwerkprinters worden automatisch gevonden en het stuurprogramma geïnstalleerd. Ik heb dat geconstateerd met Epson, HP en een oudere Lexmark. Allen draadloos aangesloten. Oh ja, je kon ook nog printen op die spullen...

 

Er mag dan wel geroepen worden "het internet staat er vol mee"  Er zijn inmiddels 200.000.000 gebruikers en als er 100.000 klagen is dat wel heel veel en dan staat het internet helemaal vol, maar dat is maar 0.5%

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook nog niet heel veel soeps windows 10, het draait wel lekker, maar mijn acer van w7 pro naar w10 pro lopt elke dag wel een keer helemaal vast, enige remedie is stroom er af en opnieuw op starten. Voor w10 er op stond was ie nog nooit vast gelopen.

Mijn HP laptop van een half jaar oud van w8 naar w10 gedaan, dat gaat vrij aardig, alleen af en toe moet je hem helemaal opnieuw opstarten omdat als ie meerdere wifi netwerken heeft gebruikt, het op den duur niet meer weet en geen verbinding meer met niks kan maken.

Nog een Acer laptop van een jaar of 5 oud met W7, die blijft mooi W7, ook windows updates uitgeschakeld, nou draait ie goed, mooi zo houden.

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is om een verse installatie te doen. De installatie is veel compacter (kleiner) en er zijn geen restanten van oude software (drivers)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En soms is er belangrijke geconfigureerde software geinstalleert waardoor een verse installatie heel erg veel werk wordt.

 

We hebben hier de printer inmiddels aan het werk kunnen krijgen, Windows 10 wilde hem niet zien als printer maar als scanner en een scanner print natuurlijk niets. Met veel geklooi hebben we Windows uiteindelijk kunnen overtuigen dat de scanner ook kan printen :) Nu werkt het allemaal weer naar behoren maar normaal is het beslist niet.

 

Cortana ziet nog altijd de prima werkende interne microphone niet, maar ik kan gerust zonder Cortana aangezien het praten en de werking zelf nu niet bijzonder boeiend te noemen valt tov een Apple.

 

In mijn ogen is Windows 10 veels te vroeg gereleased en bevat daardoor veels te veel kinderziektes.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wireless Lexmark x4550 die het nog prima doet, werkt prima onder Windows 7 met Windows 8.1 ook en met Windows 10 die de Lexmark standaard voledig ziet printe hij niet meer. Wel kon je er alles mee doen en er gewoon op komen via zijn IP nr en ook alle settings veranderen maar printen ho maar. Met andere woorden alles zag er prima uit totdat je wat wilt printen Windows verstuurde het ook naar de printer, maar daarna bleef het akelig stil.

 

Windows 10 heeft veel problemen met de multifunction printers, vooral met die van HP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...