Ga naar inhoud


windows 10 de toekomst?


boudeman

Aanbevolen berichten


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heel hard ben ik er niet over te spreken, ik heb op deze pc zo lang mogelijk aan Windows XP vast gehouden.

Ik moet dan ook nog het eerste tegen komen dat ik met XP niet kon, helaas we moeten nu eenmaal mee, de dingen zijn niet meer gemaakt voor XP.

Ik vind die Windows 10 zeker geen verbetering, het doet wat het moet doen, maar het is een loom en chaotisch systeem, veel tralala en show, maar weinig werkkracht.

Een klein voorbeeldje Windows 10 doet er 3 keer langer over om een zip of een rar uit te pakken als XP, en dan is Windows 10 nog de 64 bits versie.  

Ik ben soms een kwartier bezig met de computer eer ik er op kan werken, er worden daar dingen aangepast zonder toestemming, dat werkt dan niet zoals het moet, eerst proberen om aan te passen of een stap terug.

Er worden programma’s geïnstalleerd waarvan ik mij afvraag, What the fuck! Is dit nu weer, dat wordt dan verwijderen, tenminste als het kan, ondertussen blijft er een hoop rommel achter die er nooit meer afgaat en de werking van de pc beetje bij beetje doet vertragen.  

 

En dan zit er nog eens een zware fout in W10, Ik werk met Adobe Audition, als ik daar in een map met meer dan 200 audio bestanden, een bestand aanklik om in te voegen in het venster daarnaast, dan gooit Windows 10 me helemaal terug naar boven in het selectievenster, keer op keer. Dat is leuk werken, elke keer terug naar beneden scrollen en uitzoeken “waar zat ik weer”

Ik presteer daar de helft minder dan met XP, omdat ik meer bezig ben met de fouten van W10 op te vangen dan met mijn project.

 

Met de verkenner is het ook opletten geblazen, die durft al eens de hele hoofdmap te verwijderen in plaats van de aangevinkte submap. Ik ben zelfs al bestanden kwijtgeraakt met simpelweg te verplaatsen, niet meer terug te vinden, dat heb ik voorheen nooit meegemaakt.

Helemaal mee eens, maar dit is al bezig vanaf windows vista.

ik werk al 20 jaar met microsoft maar ik heb me nog nooit zo geërgerd als de laatste 6 jaar.

meest irritant probleem vind ik de muis prestaties.

er is geen enkele dag fatsoenlijk mee te werken omdat er op de achtergrond iets bezig is wat de muisbeweging sterk beïnvloed (trager worden me een paar milliseconden)

hierdoor is een tekenprogramma bijna niet te doen.

gekke is dit zit in alle windows versies vanaf maart 2010 en op welke pc dan ook.

doe al bijna 6 jaar niks anders meer als in de logboeken speuren met de hoop iets tegen te komen van dit uiterst vervelend probleem.

dacht bij iedere versie nu is het opgelost maar niks. het wordt steeds erger.

ook zo iets, met een nvidiakaart de beeld instellingen aanpassen.

prima tot dat je de pc uitschakelt en opnieuw opstart. weg instellingen.

productiviteit van lek mijn hoed voorbeeld opslaan vanuit een programma iedere keer opnieuw venster groote aanpassen.

windows verkenner openen, iedere keer venster grootte opnieuw aanpassen. dit is toch niet meer normaal.

wel xbox en de rest van nutteloze bagger van apps waar niemand om vraagt.

windows backup en herstellen, een wonder als het een keertje goed gaat naar weet ik hoeveel uren dat hij erover doet.

een ander backup programma doet er 7 minuten over. windows indexering en search foei foei foei wat een draak. traag altijd bezig en zoekresultaten waar je de helft van mis. locate32 scant 20 seconden alle drives en NAS server met alle zoekresultaten.

zet eens een back-up terug met een ander programma, vaak dat je je eigen programma's weer opnieuw moet registreren.

mijn bevinding windows 10 de toekomst? misschien na 20 jaar

jammer dat er geen alternatieven zijn, en kom niet aan met linux of apple. dan was ik gisteren al om

Als iets zeker is is dat niets zeker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

al die problemen die jij opnoemt ligt volgens mij niet aan windows.

Als ik met de pen in Photoshop werk merk ik toch geen vertraging op de muis.

Verder heb ik er ook nog niemand horen over klagen.

 

Met de Nvidiakaart op mijn oude pc ook geen problemen.

 

Enkel op mijn laptop heb ik met Windows 7ook problemen dat sommige vensters niet maximaal openen.

Nu er Windows10 opstaat heb ik dat probleem niet meer.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zijn Linux of Apple dan geen alternatieven? Als ik me zo lang zou moeten ergeren had ik toch echt in een hutje op de hei gaan wonen.

 

Ik denk gewoon in veel gevallen de kennis ontbreekt om echt te onderzoeken wat er nu aan de hand is. Vaak worden er "handige tooltjes" gebruikt om van alles te "optimaliseren" wat in de praktijk heel vaak averechts werkt. Installeer niet meer dan dat je echt gebruikt. Kijk eens wat er allemaal mee opstart. Als je iets installeert doe dan niet next, next, finish. Als je niet oppast wordt er van alles mee geïnstalleerd wat je echt niet zou willen en na een paar maanden is je computer erg traag geworden. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug naar W10 en hun privacy. Vandaag de krant gelezen, en langs alle kanten wordt aan onze privacy geknibbeld, omwille terreur en aanslagen. Ik vrees, of je nu windows,linux of macintosch zal draaien, al je zaken wat je doet ergens beland in een database ter bestrijding van terreur.

Maar die verkenner van W10 en vooral de snelle toegang. hij blijft maar zeggen bezig, maar blijft hangen, omdat een netwerkpad niet toegankelijk is, omdat het apparaat niet aanstaat, of de laptop op een andere plaats staat. Vroeger nog die snelle toegang kunnen uitschakelen, maar helaas ik vindt het niet meer. Maar mijn hoofd gebruikte pc's blijven zo lang mogelijk op W7 draaien. Tegen 2020 zal het iets zijn. Zal de wereld überhaupt nog bestaan?

slechter voor ouders die studenten hebben, bepaalde scholen dwingen om over te gaan naar W10. Echte commerciële bedrijven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zijn Linux of Apple dan geen alternatieven? Als ik me zo lang zou moeten ergeren had ik toch echt in een hutje op de hei gaan wonen.

 

Ik denk gewoon in veel gevallen de kennis ontbreekt om echt te onderzoeken wat er nu aan de hand is. Vaak worden er "handige tooltjes" gebruikt om van alles te "optimaliseren" wat in de praktijk heel vaak averechts werkt. Installeer niet meer dan dat je echt gebruikt. Kijk eens wat er allemaal mee opstart. Als je iets installeert doe dan niet next, next, finish. Als je niet oppast wordt er van alles mee geïnstalleerd wat je echt niet zou willen en na een paar maanden is je computer erg traag geworden. 

Klopt, ik gebruik altijd geavanceerde setup. En bepaalden lopen er nog in, in die banners, U pc is traag, of U pc heeft ontbrekende drivers of je drivers zijn niet up to date, en lopen er in.

Ken iemand die zoveel van die rommel geïnstalleerd heeft, dat zijn startmenu half Nederlands half Engels is, en om de 5 voeten start één van die ondingen op, en dan maar klagen dat zijn I7 met 12 Gb werkgeheugen "traag" is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zijn Linux of Apple dan geen alternatieven? Als ik me zo lang zou moeten ergeren had ik toch echt in een hutje op de hei gaan wonen.

 

Ik denk gewoon in veel gevallen de kennis ontbreekt om echt te onderzoeken wat er nu aan de hand is. Vaak worden er "handige tooltjes" gebruikt om van alles te "optimaliseren" wat in de praktijk heel vaak averechts werkt. Installeer niet meer dan dat je echt gebruikt. Kijk eens wat er allemaal mee opstart. Als je iets installeert doe dan niet next, next, finish. Als je niet oppast wordt er van alles mee geïnstalleerd wat je echt niet zou willen en na een paar maanden is je computer erg traag geworden. 

omdat ik dan al mijn dure Windows aangekochte software niet meer kan gebruiken.

met meer dan 20 jaar pc ervaring dan stop je na de eerste 4 jaren met register cleaners en optimalisatie programma's, ook lees je voordat je iets installeert of er niks mee geïnstalleerd word en vink je dit uit.voordat je de set-up draait back-up je de systeem partitie zodat je altijd terug kunt.

eset virusscanner, maar ook bit defender enz geprobeerd.

andere monitor, ander geheugen schijf ssd enz enz nada nada niks.

kennis in overvloed, omdat ik ook wel eens pc's opknap voor bekenden. echter blijft altijd 1 ding hetzelfde en dit is de muis.

in het verleden ook contact gehad met de helpdesk van Microsoft hierover maar zij komen ook niet verder als een advies sluit eens een ps2 muis aan.nou succes op nieuwere pc

clean boot en clean install doet hij na 3 dagen precies hetzelfde.ongeacht welke hardware. dit is naar mijn inzien een fout ergens diep in de architectuur van het OS

ergens zou het naar mijn weten kunnen afkomen van het dwm proces. dit is ergens in 2010 toegevoegd aan Windows.

of Microsoft office 2010 of flashplayer. zodra deze op de pc komen lijkt het erger te worden.

o ja nog zoiets irritant kolommen steeds opnieuw breder maken.

Als iets zeker is is dat niets zeker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect maar ik ken genoeg handige jongens met veel ervaring die iedere pc die ze in handen krijgen trager weten te krijgen gewoon omdat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Nu ken ik je verder niet, dus heb er ook geen waarde oordeel over.

 

Het topic is: Heeft Windows 10 de toekomst....

 

Microsoft heeft aangekondigd dat er geen Windows 11, 12 of weet ik veel  meer komt. Windows 10 zal evolueren en bij de tijd gehouden worden...  Dus in die zin heeft Windows 10 absoluut de toekomst. Of het de kant op gaat die we allemaal wensen, nee dat denk ik niet... Het doel is binnen korte tijd 1 Miljard gebruikers en je kunt het niet iedereen naar de zin maken. De kunst is nu vaak om goed om te gaan met de zwakke punten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen enkele trage Windows versie gehad op Vista na, ik zet erop wat ik nodig acht en daarna update ik de boel enkel maar en zo kun je jaren vooruit. Ik doet bij andere mensen ook niet anders je vraagt hun wensen en zet erop wat nodig is met het advies dit wel bij te houden voor de veiligheid van het systeem.

 

Windows 10 is hier toch wel snel te noemen, sneller dan 7 en 8.1 en dat vind ik zelf wel een prettig gegeven. Als Microsoft met de updates die er gaan komen rekening houd met de werking van Windows 10 zal het niet echt trager gaan werken, maargoed dat is afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Het topic is: Heeft Windows 10 de toekomst....

 

 

Klopt, deze toekomst hangt er van af of er in de toekomst een volwaardige vervanger komt

zodra deze er is dan krijgt Microsoft het heel zwaar.

Dit zag je ook met de browser firefox

toen deze uit kwam had microsoft zoiets van mwwha dat klein aandeel kunnen we wel missen en moeten we ons nergens zorgen om maken.

tot een paar jaren later, toen dachten ze er heel anders over.

vandaag de dag proberen firefox zelfs te imiteren, idem chrome.

Als iets zeker is is dat niets zeker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn prima vervangers hoor. Apple OSX en de diverse Linux distributies. Wat maakt het dan dat ze schijnbaar niet "volwaardig" zijn? 

 

  • Gebruikersgemak?  Ik denk dat zeker OSX hogere ogen gooit. Nadeel kan zijn dat de hardware duur is en de keuze vrijheid beperkter. Een handige hobbyist weet daar overigens wel omheen te komen (Hackingtosh)
  • Prijs? OSX is gratis, de meeste Linux varianten zijn gratis. Windows kost geld (de upgrade is gratis niet als je met niets begint) 
  • Compabiliteit? OSX is gegarandeerd op eigen hardware, Windows moet omgaan met miljoenen combinaties van hardware en dat gaat in 95% van de gevallen goed als het niet al te oud is. Hardware fabrikanten blijven verantwoordelijk om het werkend te krijgen (drivers). Linux gaat de laatste jaren ook goed zolang het redelijk mainstream blijft. Als je wat minder gebruikelijke hardware hebt heb je toch meer een uitdaging. Hardware fabrikanten geven hier veel minder niet thuis.
  • Beschikbare software? Windows is hier natuurlijk koning. Er is enorm veel, maar uiteraard ook veel rommel. OSX is ook erg goed. Linux ook prima, maar de grote professionele jongens laten het hier wat meer afweten (Adobe bijvoorbeeld)

 

Ik denk dat er genoeg alternatieven zijn, maar Windows is voor veel mensen toch de beste keuze maar iedereen kan dit voor zichzelf uitmaken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom hier ook Linux naast Windows gewoon het beste van 2 werelden, ik ben geen fan van OSX en de hardware is gewoon te duur, je betaald dubbel of 3 dubbel voor de zelfde hardware die ook in een PC zit, dan liever een PC.

 

Mijn vrouw werkt dagelijks met OSX want alle computers op haar werk zijn Apple en ook haar mening is dat Apple zwaar overrated is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn prima vervangers hoor. Apple OSX en de diverse Linux distributies. Wat maakt het dan dat ze schijnbaar niet "volwaardig" zijn?

Een volwaardig vervanger zou voor mij een OS zijn waar mijn dure Windows software op kan draaien.

dit kan met Linux niet en met Apple niet.

virtueel geprobeerd maar dit werkt ook niet echt lekker.

ja Windows XP en Zorin vanuit virtualbox in Windows 10 dat gaat.

maar dat kan toch niet de bedoeling zijn in om de ergernis van een hoofd OS te omzeilen via virtual.

dus mijn voorspelling blijft, zodra er een (volwaardig windows) vervanger komt krijgt microsoft het zwaar.

Als iets zeker is is dat niets zeker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk onzin.  Als je voor Windows kiest heb je ook de bijbehorende software erbij. Gebruik je een "volwaardig" alternatief heb je ook de bijbehorende software.

 

In veel gevallen ben je afhankelijk van Windows omdat er voor andere systemen die specifieke software niet bestaat. Het kan ook anders. Ik heb een abonnement voor de Adobe suite en die is beschikbaar voor zowel OSX als voor Windows en ik mag het op 2 machines gebruiken. Mijn dure software is dus beschikbaar op een voor mij volwaardig alternatief.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een gratis alternatief voor Windows waarbij je Windows programma´s kunt draaien zijn ze al meer dan 10 jaar bezig en is het nog steeds niet dagelijks bruikbaar. Ik heb het hier dan over ReactOS.

 

Of het ooit uit Alpha status komt?

 

Dan toch maar de gratis update van Windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...