Ga naar inhoud


windows 10 de toekomst?


boudeman

Aanbevolen berichten

Na een crash met W10, die ik nog nooit eerder had meegemaakt met XP en W7, bouw ik de zaak weer op met de nieuwste build. Wat mij opvalt:

- bij elke build moet je de settingen controleren. MS grijpt daar soms in.

- bij elke build voegt MS "gratis" nieuwe apps toe, waar niet om gevraagd is.

- programma's van derden worden soms verwijderd zonder daar toestemming voor te vragen, of zelfs maar over te informeren. Bij mij o.a. Google Earth. Op internet loopt daar ook een stormachtig commentaar over.

 

Een kennis van mij, die eigenaar van een verzekeringsmaatschappij is, zei mij gisteren: al onze PC's hebben wij weer teruggezet naar W7. Mijn zoon, met ook een eigen bedrijf, vertelde mij precies hetzelfde.

 

Als MS zijn eigen weg volgt met zaken te pushen, kan je je afvragen of W10 een succes wordt, m.n. ook in het bedrijfsleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Psychosammie schreef op 14 Dec 2015 - 16:03:

Verbaast me dat je stug doorgaat met W10?

 

Ik denk dat voor een privegebruiker als ik, er drie mogelijkheden zijn:

1) blijven vasthouden aan W7

2) W10 installeren en accepteren

3) W10 installeren, en daarnaast gaan experimenteren en ervaring opbouwen met een alternatief (Linux).

Momenteel ga ik voor 3)

Ik ben benieuwd wat op termijn het bedrijfsleven gaat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bedrijfsleven is getrouwd met Micro$oft en zal braaf Windows X, XI, XII etc. blijven gebruiken. Alles draait onder de almachtige Office. Van alternatieven willen ze niets weten. Je krijgt zelfs reacties van "dat kan toch nooit goed zijn".. De gemeentes betalen zelfs nu nog €400 om hun XP op te waarderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons bedrijf is het upgrade path al bekend. We gaan ergens in 2016 over van Windows 7 + Office 2010 (of 2013 als men dat wil) naar Windows 10 + Office 2016. We praten over 5000+ werkplekken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boudeman

 

Er is nog een tussenoplossing. Nog 1 a 2 jaar W7 behouden en dan eens rustig kijken of W10 wat beter is geworden. Voorlopig kan je tot 2020 met W7 voort.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel hard ben ik er niet over te spreken, ik heb op deze pc zo lang mogelijk aan Windows XP vast gehouden.

Ik moet dan ook nog het eerste tegen komen dat ik met XP niet kon, helaas we moeten nu eenmaal mee, de dingen zijn niet meer gemaakt voor XP.

Ik vind die Windows 10 zeker geen verbetering, het doet wat het moet doen, maar het is een loom en chaotisch systeem, veel tralala en show, maar weinig werkkracht.

Een klein voorbeeldje Windows 10 doet er 3 keer langer over om een zip of een rar uit te pakken als XP, en dan is Windows 10 nog de 64 bits versie.  

Ik ben soms een kwartier bezig met de computer eer ik er op kan werken, er worden daar dingen aangepast zonder toestemming, dat werkt dan niet zoals het moet, eerst proberen om aan te passen of een stap terug.

Er worden programma’s geïnstalleerd waarvan ik mij afvraag, What the fuck! Is dit nu weer, dat wordt dan verwijderen, tenminste als het kan, ondertussen blijft er een hoop rommel achter die er nooit meer afgaat en de werking van de pc beetje bij beetje doet vertragen.  

 

En dan zit er nog eens een zware fout in W10, Ik werk met Adobe Audition, als ik daar in een map met meer dan 200 audio bestanden, een bestand aanklik om in te voegen in het venster daarnaast, dan gooit Windows 10 me helemaal terug naar boven in het selectievenster, keer op keer. Dat is leuk werken, elke keer terug naar beneden scrollen en uitzoeken “waar zat ik weer”

Ik presteer daar de helft minder dan met XP, omdat ik meer bezig ben met de fouten van W10 op te vangen dan met mijn project.

 

Met de verkenner is het ook opletten geblazen, die durft al eens de hele hoofdmap te verwijderen in plaats van de aangevinkte submap. Ik ben zelfs al bestanden kwijtgeraakt met simpelweg te verplaatsen, niet meer terug te vinden, dat heb ik voorheen nooit meegemaakt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben tevreden met Win 8.

 

Er is wel steeds meer druk om te upgraden naar Win 10, ik moet tegenwoordig elke dag de uitnodiging daarvoor weg klikken.

Ik vrees dat ze binnenkort beginnen met een upgrade uitnodiging die automatisch start wanneer je niet binnen een aantal minuten nee zegt.

 

Win 10 begint steeds meer gelijkenis te vertonen met een CI+ encryptie systeem, wij bepalen wel wat goed is en welke programma's u niet meer mag gebruiken.

 

Daar bedank ik voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt uitontwikkeld lijkt W10 i.i.g. niet te zijn.

Gisteravond out-of-the-blue waren de beeldinstellingen totaal verkeerd.

Lang bezig geweest om de diverse schaalinstellingen weer aan te passen en ten slotte uit arren moede maar een herstelpunt gebruikt.

Duurde ontzettend lang om de instellingen terug te zetten, veel langer dan bij W7 of diens voorgangers.

 

Van generlei waarde is  mijn toevallige bevinding dat de opgave van het dataverbruik de ene dag wél werkt om het de andere dag gewoon te vertikken.

Raar....misschien heeft het er mee te maken dat wij gewoon zijn de computers altijd in de sluimerstand te zetten?

 

Nou ja, als het allemaal niet erger wordt, is het toch een verduveld mooi OS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las ik ook nog een verhaal dat Edge dezelfde gebreken heeft als IE. Blijkt het helemaal geen nieuwe browser te zijn maar dezelfde meuk in een ander jasje.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edge is gewoon Internet Explorer in app vorm, dus die gebruik ik dan ook niet.

 

Windows 10 heeft zijn rare bugs zo is die van het netwerk nog altijd niet opgelost en het Internet staat er vol mee.

 

Iedereen schijnt weer verschillende probleempjes te hebben er is dus geen touw aan vast te knopen, maar ik denk dat als alles eenmaal goed werkt het toch wel een prima OS is. Ik gaat in ieder geval mijn laptop niet meer downgraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

W10 is niet uitontwikkeld en zal het ook nooit zijn. Ze blijven verder gaan, soms niet altijd de weg op wat iedereen zou wensen maar dat is een ander verhaal. Trouwens Edge is helemaal van de grond af opnieuw gebouwd. 

 

Raar dat sommigen altijd maar weer problemen hebben. Kreeg rond 10 uur een belletje of "ik nog wat had liggen" PC overleden...  Had nog wel een oud moederbordje met een E8400 wat oude geheugen reepjes erin (8GB) snel in een kast gezet die ik over  had met een Samsung 840 Evo SSD van 128 GB en een simpel video kaartje. Windows 10 vanaf USB 2.0 erop gezet en kijk... Ik ben nu weer aan het typen erop. Alles werkt probleemloos. Vriend kan weer computeren en ik zie vandeweek wel wat er met zijn PC aan de hand is.... Werkt nog best soepel ook voor zo'n oud beestje. Overigens wel grappig dat mijn eigen PC met i7 en meer hardware gewoon tijdens internetten zuiniger is dan dit beestje...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is tijdelijk je kunt het sowieso gebruiken als uitprobeer voor een maand.

 

Maar goed de toekomst is dat Windows 10 nog behoorlijk zal veranderen. Het configuratie scherm zal helemaal verdwijnen en waarschijnlijk nog wel meer. Anderen dingen komen in de plaats. Het is al behoorlijk compleet zo uit de doos

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...