Ga naar inhoud


Grotere monitor, hoe zit het met de resolutie?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een andere monitor te kopen. De bedoeling was

een 29" maar gezien de prijzen denk ik inmiddels aan 34".

Nu heb ik resoluties gezien van 2560/3440 x 1080/1440 en

nog heftiger.

 

Is dat mogelijk met de processor van AMD, de A8 gebruik

makend van de grafische chip?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee dat gaat hem niet worden. De GPU van AMD gebruikt shared memory. Voor hoge resoluties heb je een videokaart met eigen geheugen nodig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal je kunnen kijken wat je beeldkaart kan weergeven van resolutie 

geef effe je beeldkaart juiste type nr en merk op 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan wat je gaat doen. Als je spelletjes gaat doen moet je inderdaad een dedicated videokaart gebruiken anders wordt het een diashow. Voor internetten en "normale" programma's gaat het prima, dan gebruik je helemaal niet veel geheugen en is de power van de A8 meer dan voldoende. Hij kan zelfs 4K aan (7000 serie)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt eraan wat je gaat doen. Als je spelletjes gaat doen moet je inderdaad een dedicated videokaart gebruiken anders wordt het een diashow. Voor internetten en "normale" programma's gaat het prima, dan gebruik je helemaal niet veel geheugen en is de power van de A8 meer dan voldoende. Hij kan zelfs 4K aan (7000 serie)

Ik gebruik mijn pc hoofdzakelijk (97%) om mee te werken, een

beetje programmeren (lees tobben) en surfen naar Sat4all.

De overige 3% snooker ik maar dat is meer een spel voor softies zoals ik...

 

Bij een "diavertoning" kan ik wellichttijdelijk de resolutie verlagen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

weet je zeker dat je die resoluties met autocad en soortgelijke nodig hebt voor je werk?

 

zit zelf aan een 27" iMac met 5K retina en met gedetailleerdere tekeningen zie ik eerder een nadeel dan een voordeel in hoge resoluties

ik teste zelf nog deze maand autocad 2015 voor Apple op iMac als tegenhanger voor DrafSight en Archicad

dito excel en access

 

mijn Dos versie van autocad 11 en windows Autocad 14 is nog sneller in gebruik dan de hiervoor genoemde...

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smetje

Dat zegt Con. Hij wil de GPU van een A8 processor gebruiken.

 

@Con

Pas recent kan W10 goed omgaan met hogere resoluties maar dat geldt niet voor alle programma's. Die schalen niet goed waardoor alles heel klein wordt. Heb je nog je leesbril nodig :-)

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De resolutie kan niet hoog genoeg zijn voor CAD werk. Je kunt altijd zoomen naar dezelfde weergave grootte op het scherm maar niet horizontale en niet verticale lijnen zijn dan ook strak in plaats van gekarteld 

 

Probeer wel een 16:10 (2560x1600) monitor te kiezen in plaats van 16:9 (2560x1440). Degene die 16:9 voor computer gebruik heeft bedacht hadden ze moeten verbannen naar de zuidpool met niets anders aan dan een zwembroek. Die extra hoogte is heel bruikbaar en als je eens een filmpje kijkt heb je zwarte balken boven en onder; lekker boeien.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

winwiz,

en je hebt een loep nodig voor je icoontjes als je de resolutie opvoert

dat is ergonomisch een drama en stijve nek en rugklachten inkluis

 

neen dat is pertinent onjuist wat je schrijft de beeldscherm resolutie heeft niet dezelfde als de geometrische wiskundige vectoren.

maar daar laat ik het ook bij

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak veel gebruik van 3 tot 4 programma's naast elkaar.

Hobby-matig links een terminal, daarnaast notebook+, vervolgens een browser en soms een viewer.

Dan is het handig om een brede monitor te hebben.

Werkmatig staat de hele dag Outlook, Excel, SAP (helaas) en SRS (werkgebonden applicatie) open.

 

Je hebt bij een grotere monitor veel meer pixels aan te sturen. Mijn vraag was dan ook

(althans dat bedoelde ik) kan een GPU van de AMD A8 dat aan. Nog even los van de resolutie. 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft dan te maken met scaling. Mijn Macbook pro retina 13" heeft een hogere ppi dan jouw iMac 27" 5k  (327 t.o.v. 218) in basis is het beeld 50%scherper maar door de juiste scaling te kiezen krijg je alles te zien alsof het een lagere resolutie is echter vele malen scherper.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak veel gebruik van 3 tot 4 programma's naast elkaar.

Hobby-matig links een terminal, daarnaast notebook+, vervolgens een browser en soms een viewer.

Dan is het handig om een brede monitor te hebben.

Werkmatig staat de hele dag Outlook, Excel, SAP (helaas) en SRS (werkgebonden applicatie) open.

 

Je hebt bij een grotere monitor veel meer pixels te genereren. Mijn vraag was dan ook

(althans dat bedoelde ik) kan een GPU van de AMD A8 dat aan. Nog even los van de resolutie. 

 

Ja, hij kan tot 4K en dat is ruim 4x zo veel pixels als Full HD

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt dertig dagen autocad 15 voor apple downloaden en testen

ik stel echt voor dat je dat doet voordat je een vet duur beeldscherm gaat aanschaffen met hogere resoluties

 

het weerhoudt jullie dus niet om je eigen beeldscherm aanpassingen te testen

met of zonder scaling

maar de dagelijkse gebruiker van soortgelijke programma's (overigens ook Photoshop ) zal versteld staan van een scherp beeld maar pineut kleine icons ergens verdwaald op uw ribbons waardoor men steeds meer naar voren buigt om het te kunnen herkennen.

 

i was injured

multiple strain injury

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal je kunnen kijken wat je beeldkaart kan weergeven van resolutie 

geef effe je beeldkaart juiste type nr en merk op 

Dit is um;

post-36489-0-14637400-1451060201.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...