Ga naar inhoud


Nieuwe simkaart


Sky viewer

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Op het einde van deze maand stap ik over naar een nieuwe provider.

Ik krijg dan een nieuwe sim kaart. ( die heb ik inmiddels al in mijn bezit)

Mijn vraag is: hoe zet ik de gegevens van die  'oude' simkaart over op de nieuwe simkaart?

Ik heb een Galaxy S4.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Mvg

Sky Viewer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sim gegevens wegschrijven naar de telefoon, kun je vinden in de settings. Daarna nieuwe sim erin en dan de gegevens van de telefoon wegschrijven naar de nieuwe sim.

 

Een nadeel is soms dat je bepaalde telefoon nummers ineens dubbel op je sim kaart hebt staan, maargoed dat is ook weer op te lossen door het dubbele te wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Backup aanzetten in je Google account hoef je nooit meer ergens aan te denken

Yup, dat werkt het beste, laatst moetst ik mijn android resetten, geen contacten op de sim, gelukkig had ik al vanaf het begin de backup aanstaan bij google, eens weer ingelogd te zijn bij google, contacten in no time weer netjes terug op de foon.

Had het wel geleerd met mijn toenmalige iphone, ding vastgelopen en ALLES weg toen....

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Google Kies deed het onlangs niet meer op mijn Samsung S4

Van de helpdesk moest ik Samsung Link gebruiken.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kies is gemaakt door samsung en niet door google, en is niet het meest betrouwbare stukje software.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er in deze tijd van smartphones nog gegevens op zijn simkaart??  Contactgegevens staan in de cloud bij google of apple... ;-)

Tsja het bestaat nog :)

 

Het beste die gegevens op je sim laten voor wat het is. Het grote nadeel is dat je daar per contact maar een nummer aan kunt hangen. Dus als je voor 1 persoon meerdere nummers hebt (thuis en mobiel ofzo) dan moet je al meerdere contacten aanmaken.

 

Je kunt veel beter in gmail, Hotmail, of welk account dan ook eenmalig al je contacten overtypen. Dan kun je netjes per persoon 1 contact aanmaken en daar meerdere nummers, mailadres, adres gegevens, verjaardagen enzovoort aan hangen. Vervolgens synchroniseer je je account met je telefoon en violá.

Het is eenmalig een beetje typewerk maar dan heb je ook wat.

 

Overigens kun je dat ook automatiseren. Dus alle contacten van je sim naar gmail ofzo sturen, en daar laten zoeken op dubbele namen en die dubbelingen vervolgens koppelen als 1 contact. Maar ja, dat moet je even weten en als je niet al te veel contacten hebt dan denk ik dat overtypen sneller gaat.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...