Ga naar inhoud


Aansluiten Asus RT-AC68U


Portuuno

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Kijk liever op pagina 42 van je (oude) router gebruiksaanwijzing.

 

Daar kan je zien of je nu een PPOE verbinding hebt of niet en hoe deze ingesteld is.

 

Onder  Advanced Setup >> WAN Service vind je hoe het een en ander ingesteld is. Daar vind je ook (indien van toepassing) je (PPOE) gebruikersnaam. Mogelijk kan je daar ook het wachtwoord zien, anders echt je provider bellen.

 

Het is dan heel simpel om de boel te bridgen. 5 minuten gebruiksaanwijzing lezen :P

 

De boel dan op de ASUS correct instellen is helemaal eenvoudig en dat kan ik je dan zo vertellen. Dan heb je ten minste een fatsoenlijke configuratie en geen jip en janneke setup.

 

Maak voordat je wat gaat wijzigen in je oude router eerst een backup van de configuratie. Dat kan je doen onder Advanced setup >> management.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Asus zendt uit en alles werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hierbij wil ik echt eenieder die de tijd heeft genomen om mij te helpen in deze, heel hartelijk bedanken!

Ik heb de hele dag echt alle raad van iedereen opgevolgd en (geprobeerd) uit te voeren, maar draadloos wilde het niet lukken.

Uiteindelijk heb ik pcmedic (higher solutions) geraadpleegd en die man is er toch 1,5 uur mee bezig geweest.

Er was dus meer aan de hand. Zou het graag uitleggen, maar weet niet veel wat die man in razend tempo heeft gedaan.

Nu de NAS nog...... :) !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Blijf ik toch benieuwd hoe je wan setup nu gedaan is in de ASUS.

 

Wat staat er in het menu van de ASUS onder het kopje WAN bij 'WAN Connection Type'?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

Hier hebben ze een bbox 3 geinstaleerd.

Box zit helemaal dicht.

 

Als de technieker erin wil moet hij een paswoord aanvragen.

Dit paswoord kan hij Maar een keer gebruiken.

 

Trouwens de PPOE instellingen staan gewoon op mijn contract. Hoefde ik niet te vragen en waren ook gewoon uit te lezen op mijn vorige box.

 

Ik ben ook voorstander om de router het werk te laten doen. Maar dat wil niet zeggen als je het anders doet dat je problemen gaat krijgen.

Enkel als je van buitenaf wil inloggen op je netwerk gaat het moeilijker worden.

 

Maar het belangrijkste is dat het werkt bij de vraagsteller.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automatic..

hahaha :D

fijn dat het toch nog goed gekomen is beste,

en goed poeier dus.

 

interesseert ons natuurlijk nog de snelheden intern extern per LAN en WLAN (dus bedraad en per wireless) met dat fabeltastisch nieuwe Routerje ;)

 

overigens vind ik de hulp van Michel in dit topic met een zelfde asus router voorbeeldig

dat mag gezegd worden daar ik hem eerst een beetje tegen het been geplast heb. :whistle:

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hier hebben ze een bbox 3 geinstaleerd.

Box zit helemaal dicht.

 

Als de technieker erin wil moet hij een paswoord aanvragen.

Dit paswoord kan hij Maar een keer gebruiken.

 

Trouwens de PPOE instellingen staan gewoon op mijn contract. Hoefde ik niet te vragen en waren ook gewoon uit te lezen op mijn vorige box.

 

Dan kan je die gewoon vervangen door een ander modem. Het enige waar je mee op moet passen is dat dit modem (en de firmware)  is toegelaten op het proximus netwerk. 

 

Vervolgens bouw je met je router de PPOE op.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Automatic..

 

Dan ben ik bang dat het nog steeds niet fatsoenlijk geconfigureerd is, maar als het voor jou werkt zoals je wilt, lekker laten zo. :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha :D

fijn dat het toch nog goed gekomen is beste,

en goed poeier dus.

 

interesseert ons natuurlijk nog de snelheden intern extern per LAN en WLAN (dus bedraad en per wireless) met dat fabeltastisch nieuwe Routerje ;)

 

overigens vind ik de hulp van Michel in dit topic met een zelfde asus router voorbeeldig

dat mag gezegd worden daar ik hem eerst een beetje tegen het been geplast heb. :whistle:

Hoe ga ik dat doen , die snelheden meten?

Ben op de router bezig geweest met tig...mogelijkheden, maar bijna weer alles om zeep geholpen, dus daar blijf ik voorlopig van af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ehj? Tijd opnemen?

 

Gewoon www.speedtest.net en anders zijn er tools zoals iperf die dat gewoon voor je meten zonder stopwatch ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

Hier hebben ze een bbox 3 geinstaleerd.

Box zit helemaal dicht.

 

Als de technieker erin wil moet hij een paswoord aanvragen.

Dit paswoord kan hij Maar een keer gebruiken.

 

Trouwens de PPOE instellingen staan gewoon op mijn contract. Hoefde ik niet te vragen en waren ook gewoon uit te lezen op mijn vorige box.

 

Ik ben ook voorstander om de router het werk te laten doen. Maar dat wil niet zeggen als je het anders doet dat je problemen gaat krijgen.

Enkel als je van buitenaf wil inloggen op je netwerk gaat het moeilijker worden.

 

Maar het belangrijkste is dat het werkt bij de vraagsteller.

 

Mvg

 

Ik heb ook een BBox 3 van belgacom (proximus), en een asus rt66ac.

Je hoeft niet in het menu van de BBox te geraken,  die modem staat sowieso al standaard in bridge mode.

Gewoon de asus een PPPoE laten opbouwen, en de wifi van de BBox3 kan je uitschakelen met de drukknop.

Ik heb vroeger eens de test gedaan, en ik kon 4 PPPoE sessies maken met dus elk hun eigen wan ip adres bij Belgacom.

Ipv6 werkt trouwens ook prima op deze manier.

 

Edwin

aangepast door Edwin
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb ook een BBox 3 van belgacom (proximus), en een asus rt66ac.

Je hoeft niet in het menu van de BBox te geraken,  die modem staat sowieso al standaard in bridge mode.

Gewoon de asus een PPPoE laten opbouwen, en de wifi van de BBox3 kan je uitschakelen met de drukknop.

Ik heb vroeger eens de test gedaan, en ik kon 4 PPPoE sessies maken met dus elk hun eigen wan ip adres bij Belgacom.

Ipv6 werkt trouwens ook prima op deze manier.

hoi, Edwin,

 

ik heb het geprobeerd, en je hebt gelijkt.

 

Hij verbreekt de Lan verbinding en zet automatisch de PPOE verbinding op.

En mijn telefoon verbinding wordt nog netjes afgewerkt door de Bbox.

Trouwens ik zit bij Scarlet, maar das eigenlijk ook Proximus.

 

mvg

Edwin

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...