Ga naar inhoud


Aansluiten Asus RT-AC68U


Portuuno

Aanbevolen berichten

Heb zojuist router Asus RT-AC68U ontvangen.

In de installatie instructie (mei 2013..??) staat dat ik deze router weer op mijn ADSL routertje moet aansluiten.

Is dit alleen om gegevens te kopieren en kan ik dat ADSL routertje daarna weer verwijderen?

Ik dacht dat de kabel van het internet direct te koppelen zou zijn aan deze moderne router.

Alle info is welkom, want ik snap er helemaal niets van.

Voorbaat dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zo te zien bezit dit ding niet zelf een modem.

 

Je bestaande modem in Bridge mode zetten en aansluiten op je Asus RT-AC68U.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Inderdaad, bij je internet provider navragen hoe je de originele router als modem kunt bridgen, zoals eerder al aangegeven.

 

Anders exact vertellen wat voor een verbinding je hebt en welke router je nu exact hebt. Mogelijk dat we je dan kunnen helpen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat ik de juiste router gekocht zou hebben...

Nu heb ik een  ADB - P. DG A 4000N

Het is een ADSL verbinding 3,3 Mbit/s, kan momenteel niet sneller, eind van de lijn.

Heb het ding, de Asus, aangeschafd om genoeg snelheid, in een op te zetten thuiswerkje, te hebben (hoe?)

QNAP 453A, Vu 4k, Tv en een paar laptops.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben echt een beetje paf

ik hoop dat ik dat mag analyseren wat hier gebeurd is en dat ik hier kritiek plaats

 

ik schrijf dat in je >LAN en WLAN de communicatie sneller kan met een adequate switch

EXTERN kun je niets sneller dan de aanvoer van die ADSL

 

je geeft portuuno het advies met de feiten dat er een modem voor moet geschakeld zijn als bridge (ander topic)

waarom begrijp ik niet helemaal maar de topicstarter koopt nu een Asus zonder modem

 

Het aansluitschema is daarmee wel complexer geworden en dat oudbollig ding { ADB - P. DG A 4000N } moet ook nog aan blijven

Het werkt dan daarna daar zijn we het over eens, maar het is echt een kut advies aan een leek die niet beseft wat de consequenties zijn.

 

En ook Portuuno had iets deftiger moeten reageren en blijven door vragen.

Belangrijk is de informatie:

Ik ga de ADB - P. DG A 4000N { van ISP xxx }  vervangen voor een nieuwe router wat is een geschikte opvolger?

 

stuur die ASUS maar gewoon terug en neem toch maar de Fritzbox (of een gigabit switch) na overleg met je ISP

 

{p.s. de vraagsteller besefte niet dat een Asus niet een vervanging was van het oude andere routertje maar een extra apparaat dat duurder is dan een doorsnee gigabit switch < dus> je kunt als ADSL niet verbeterd ook enkel een switch nemen}

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt in heel Europa 14 dagen de tijd om je artikel retour te zenden en je geld terug te vragen

 

 

{p.s. de vraagsteller besefte niet dat een Asus niet een vervanging was van het oude andere routertje maar een extra apparaat dat duurder is dan een doorsnee gigabit switch < dus> je kunt als ADSL niet verbeterd ook enkel een switch nemen}

 

het is eerder te vroeg - zie mijn handtekening

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het ¨medeleven¨!

Na de vele postings had ik wel begrepen dat de ADSL snelheid door aanschaf van een andere router niet toe zou kunnen nemen.

Omdat ik een NAS en een Vu 4K heb aangeschaft, heb ik meer snelheid nodig voor mijn toekomstig thuisnetwerkje.

Een switch heb ik overwogen, maar door een aanbeveling hier op het forum heb ik een router aangeschaft, waarvan ik dacht dat het een modem en router in 1 zou zijn. Het is dus alleen maar een router. Om nu zo een dure Asus aan zo een ouderwets modempje te hangen, lijkt me overdone.

Ik verwijt niemand iets, het is mijn fout.

Zal proberen om de Asus terug te sturen.

PM, duidelijk, hoop dat het terugsturen kan hiero...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat een onzin!

Je kunt je huidige modem gewoon bridgen en die Asus prima aansluiten. Die is 10 x sneller dan die fritzbox en die firmware is ook vele malen beter.

 

Wat wel klopt is dat je niet als een kip zonder kop moet kopen. Ik had je geadviseerd EERST bij je provider na te vragen of je je modem kunt bridgen.

 

Dus je huidige modem bridgen (ik ken het merk niet en weet niet bij welke provider je zit) en dan de LAN poort van je modem aansluiten op de WAN poort van de Asus!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat modem van je provider kan je bridgen, dat zie ik in de manual, maar je zult wel je provider moeten vragen met welke gegevens het e.e.a. ingesteld moet worden.

 

De Asus kan in ieder geval prima een PPOE sessie opbouwen.

 

Heb hier zelf ook een fritzbox router in gebruik als gebridged modem (vDSL2), met daarachter die ASUS. Dat werkt echt 10 x beter dan die fritzbox. Met name Wifi is veeeeeel beter, maar die ASUS heeft ook veel meer mogelijkheden.

 

Het is overigens niet handig dat je ons niet verteld dat je ergens in Portugal zit en dus niemand hier bekend is met jouw provider.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor wifi wel ja

 

excuus maar ik moest gezien de herkomst van de vraagstelling ook algemeen iets duidelijk maken

de vraag komt uit een bericht dat harde schijf die naar de klote is!

wat nu aanschaffen

de optie een echte snelle NAS erbij te nemen is al besproken in een eigen topic

die NAS is aangeschaft

de vragen over die NAS deed Portuuno denken aan een snellere interne verbinding tussen de apparaten

 

enkele overwegingen later wordt gelijk een nieuwe Router overwogen

die router staat er nu

daar je waarschijnlijk dat wifi aandeel overgewaardeerd hebt mbt WLAN

 

wel een beetje overkill als er geen adsl snelheid mogelijk is

hij verwisselde Router en Switch qua potentiele "boost"  in het LAN met waar het eigenlijk om ging

de snelheid tussen QNAP en de overige bedrade Klanten in het thuis netwerk

 

no harm done

gewoon retour webshop

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Niet alleen voor Wifi.

 

Zoals je ziet heb ik zelf ook een fritzbox en die gebruik ik nu alleen voor DECT en als mediaconvertor (vDSL/UTP). Wifi staat uit en hij is gebridged.

Het enige goede aan de fritzbox is dat hij zelfs als hij gebridged is ook nog een PPOE sessie op kan bouwen en mijn provider het goed vind dat ik 2 PPOE sessies kan opbouwen.

 

De fritzbox bouwt dus zelf een PPOE sessie op en heeft dus een eigen extern IP adres én de ASUS bouwt een PPOE sessie en heeft een eigen extern IP adres.  Zo werkt DECT dus nog prima via VoIP.

 

De router functionaliteit van die fritzbox is ook zeeeeer beperkt in vergelijking met de ASUS. Zeker met merlin software is die router brilliant.

 

Voor wat betreft je andere opmerking: Hij wilde ook sneller Wifi en dus is een router een prima oplossing. Zeker omdat een AC AP + switch ongeveer net zo veel kost.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hoeven niet te debatteren over de qualiteit van een Asus en de Opties

die ken ik en behoren tot het summum van de vrij configureerbare routers ( voor de Privé klant )

 

de vraagsteller heeft er maar heel weinig aan op dit moment

 

daar zijn ISP een beneden elk doorsnee niveau levert aan up en download

 

en dan helpt enkel bidden dat het ook stabiel werkt op 3Mbit/s

 

wifi van cell fone naar router is echter niet gegarandeerd beter met de asus maar dat lijkt me een separaat topic

 

hier moet men de vraagsteller adviseren over zijn aanschaf en die dubbele stroomkosten

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, laten we het weekend ¨vredig¨ ingaan aub.

Het terugsturen van zo een ding is niet zo eenvoudig hier.

Zijn ook weer behoorlijke kosten aan verbonden, ook weer aan een switch en een eventueel ac, dus ik gok er maar op dat de Asus werkt.

Heb uiteindelijk de provider te pakken gekregen en bridgen is mogelijk, wat het ook moge zijn.

Morgen een nummer bellen voor hulp.

Hoop met ook een beetje hulp van u de zaak aan de praat te krijgen.

Men belooft mij al jaren fibre, maar daar blijft het bij. Voorlopig moet ik af en toe een lampje (wel 220v!) verwisselen bij de buurvrouw, maar dat is dan weer koper.., denk ik.

Als het modem stuk gaat, krijg ik wel een ander, maar hetzelfde type, dus ja.

Tonski en M. veel dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je toch fibre krijgt zit je met die asus gewoon gebeiteld. Die doet namelijk het natten tussen wan en lan in hardware. Daarom heb ik een hele tijd geleden een asus rt-n66u gekocht. Dat is de opa van de ac68. Ik heb een 1000 mbit glas verbinding, en die rt-n66u haalt 940 mbps tussen wan en lan. Enige verschil tussen mijn rt-n66u en de ac68u is de soc die er in zit, de mijne draait op 600 mhz, en is een single core, de ac68 draait meen ik op 800 mhz en heeft twee cores, en ac wifi kaartjes. De wifi van de asus routers is echt ongeevenaard. Had ik vroeger een wifi extender nodig om op zolder nog wifi te hebben vanaf de huiskamer waar de  router staat, sinds de asus er staat is die extender overbodig geworden.

 

Met je adsl in bridge gaat jouw asus prima werken, en zul je in je lan behoorlijk wat meer snelheid hebben. En je bent klaar voor de toekomst als fibre beschikbaar komt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

als je niet veel weet hoe een modem in bridge mede te zetten zou ik er niet aan beginnen want dan moet je ook nog je gegevens ingeven in de ASUS.

 

Je zit op een wel heel lage ADSL snelheid, maar daar kan jij niets aandoen.

 

Ik zou gewoon je ASUS achter je modem plaatsen.

Wel zorgen dat ze niet indezelfde IP range zitten.

 

Al je lokaal verkeer gaat dan langs je snelle router.

En dat er nog een modem tussen staat als je het internet op moet ga je niet merken.

 

Je modem in bridge zetten zou ik enkel doen als je van buitenaf wil inloggen op je eigen netwerk.

In jouw situatie is dit helemaal niet nodig.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...