Ga naar inhoud


HDD met Windows 10 kopieren, struikelblokken en welke software?


Murdock

Aanbevolen berichten

Ik heb nu mijn Windows 10 installatie op een vrij kleine en vooral trage HDD staan. Ik wil die data van die schijf in zijn geheel migreren naar een grotere en snellere HDD (geen SSD). Iemand tips welke software (liefst bootable) ik daarvoor kan gebruiken, moet ik daarna nog iets doen?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is wel een heel rigoureuze oplossing. Moet anders kunnen. Ik heb dit jaren geleden ook gedaan met Windows 7 installaties, ik gebruikte toen volgens mij Hiren's boot disk.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Macrium Reflect Free. Zit een optie in om je HDD te clonen naar een andere schijf (of SSD). Gratis dus. Ook met meerdere partities wordt eventueel rekening gehouden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig hetzelfde kunstje twee geleden succesvol uitgehaald.

Gratis programma: Mini partition Wizard free.

 

(er staat overigens een uitgebreuide howto in de Digitaalgids van januari 2016)

 

edit: niet vergeten de nieuwe hdd eerst middels schijfbeheer te initiëren! (deze belangrijke stap werd niet genoemd in het b.gg. artikel)

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisch kan het vast wel met al die tooltjes. De vraag is of het ook echt slim is. Die HD is mogelijk zo langzaam geworden doordat W7 er al jaren op staat. Ik zou de boel opnieuw installeren. En een SSD is echt geen slecht idee.

 

Ah, niet goed gelezen. Je heb al W10. Tja, dan staat er misschien nog niet zo veel op en is opnieuw installeren nog steeds een goed idee.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een redelijk recente configuratie op, die al wel geheel is geconfigureerd. Door de vele softwarepakketten die ik gebruik en de instellingen die daar voor nodig zijn, is herinstallatie niet echt een handig idee. Ik ga de door jullie genoemde tools eens bekijken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt niet gevraagt naar gratis software. Acronis kan dit heel goed. Zelfs opstarten van een USB stick en dan een clone maken op een externe USB schijf gaat prima. Partitions worden automatisch aangepast. Deze software is vrij eenvoudig te vinden.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, het is gelukt. Heb het uiteindelijk gedaan met Mini partition Wizard free. Had eerst HDClone geprobeerd, die herkende echter mijn draadloze keyboard/muis niet.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik gebruik Macrium Reflect Free. Zit een optie in om je HDD te clonen naar een andere schijf (of SSD). Gratis dus. Ook met meerdere partities wordt eventueel rekening gehouden.

 

werkt deze software vanuit een bootable DVC/CD of een Programma onder het OS naar keuze?

This Is Not America

David Bowie + Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt deze software vanuit een bootable DVC/CD of een Programma onder het OS naar keuze?

Na installeren op Windows 7 of 10, kan je een boot cd of usb stick maken voor Windows of Linux.

Het kan ook een speciale boot partitie maken, dan krijg je eerst een paar seconden de keuze wil je Windows of Macrium Reflect Free opstarten, geen keuze gemaakt, dan wordt na een paar seconden automatisch Windows gestart.

Ook on de fly kan een image gemaakt worden, output wel naar een andere schijf natuurlijk.

Ook worden drivers meegenomen van de pc waar je die boot cd/usb stick op wordt gemaakt.

 

 

Gebruik het al meerdere jaren, is heel gemakkelijk in gebruik, zonder 100 vragen te stellen.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...