Ga naar inhoud


32 of 64 BIT


Gast peterp

Aanbevolen berichten


Ik snap niet goed wat je bedoelt, maar het voordeel van een SSD zit hem niet persé in de hogere lees- en schrijfsnelheden maar wél in de lagere acces times t.o.v een klassieke HDD. Dat laatste maakt dat een pc met SSD vlottter aanvoelt.

 

In elke PC of Laptop is een SSD de beste upgrade die je kunt kopen. Ook al heeft je oude PC maar een Sata 1 interface, dan zal de sequentiële snelheid beperkt zijn tot 150 MB/s maar de toegangstijden maken dat het snel is zoals mijn bovenbuurman terecht aangeeft. 32 bits applicaties op een 64 bits systeem zullen nagenoeg even snel werken als op een 32 bits systeem. Drivers zijn vanaf Windows 7 geen probleem voor 64 bits. Oudere OSsen daar en tegen was het een heel zoekplaatje om de juiste drivers te vinden. De hardware makers snappen echt wel dat 32 bits heel weinig gebruikt wordt.

 

Oké dat met die access time zal kloppen, voor een solid state Drive.

Maar er zijn er toch enkele geweest op dit forum die een SSD niet netjes aan de praat kregen in hun oudere Windows kist.

En wegens de toch wel hoge kosten is dat niet voor iedereen weggelegd.

 

Overigens vandaag heb ik in mijn iMac van ons bureau ook een SSD gekregen en dat is heel spannend.

Starten, openen schrijven flitsend.

Mijn tekenprogramma is echter niet merkbaar sneller geworden, enkel met openen en schrijven.

 

;)

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dat met die access time zal kloppen, voor een solid state Drive.

Maar er zijn er toch enkele geweest op dit forum die een SSD niet netjes aan de praat kregen in hun oudere Windows kist.

En wegens de toch wel hoge kosten is dat niet voor iedereen weggelegd.

 

Overigens vandaag heb ik in mijn iMac van ons bureau ook een SSD gekregen en dat is heel spannend.

Starten, openen schrijven flitsend.

Mijn tekenprogramma is echter niet merkbaar sneller geworden, enkel met openen en schrijven.

 

;)

 

Ja logisch. Een SSD is nu eenmaal geen processor upgrade. Als je data eenmaal in het geheugen staat zul je geen verschil merken. Als je tekenprogramma echter steeds modules of filters moet laden enzo ga je echt wel veel verschil merken. Maar goed het is buiten de 32/64 bits discussie.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja natuurlijk... leg ik de nieuwe HDD van afgelopen zomer in de lade, een goede investering.

O er waren toen ook al SSD's op de markt?

retorisch

 

ciao

Sluit hem erbij aan als extra opslag, desnoods via USB 3, thunderbold of firewire. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...