Ga naar inhoud


32 of 64 BIT


Gast peterp

Aanbevolen berichten

ik kan een hp pro 3620 micro tower mt overnemen maar de verkoper zegt dat je het zelf op de video kaart kan instellen of het een 32 of 64 bit wordt , ik vind dat vreemd maarja volgens mij moet je dat kunnen zien aan de processor,zelf kan ik dat niet  dit zijn de gegevens  wie kan mij helpen ????????Merk: HP Pro 3620 MT

Windows 7
Stroomkabel
Processor: Pentium Dual Core E5500 @ 3.2 Ghz 
Geheugen: 4GB Tot 8GB DDR3
Harde schijf: 320GB HDD SATA
Videokaart: Intel Graphics
Geluidskaart: High Definition Audio
Optische Drive: DVDRW
Poorten en aansluitingen:

6x USB 2.0
1 RJ-45
1 VGA
1 DVI
1 audio line out
1 headphone
1 audio in
1 microphone in

Extra: Cardreader


Besturingsyteem: windows 7 professional

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo te zien is alles "onboard". 32 of 64 bit wordt ingesteld met de installatie van windows. aangezien er over 4 GB geheugen wordt geschreven zal je de 64 bit versie moeten nemen anders wordt er maar 3 Gb gebruikt.

Moet wel even vermelden dat het een behoorlijk gedateerde machine is en je moet daar geen wonderen van verwachten.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou wat ik nu heb is een echte oude 1.6 ghz,ik merk nu ik er veel progamma,s op heb dat hij langzamer wordt,een echte computer freak ben ik niet en zal ook niet worden maar ik zoek gewoon een snellere computer liefst intel of dualcore met een snelheid van minimaal 3.00 ghz,ben gepensioneerd met een laag pensioen dus het liefst zo weinig mogenlijk wat de aanschafprijs aangaat, heb intussen wel ontdekt hoe je de gegevens kan opzoeken ::configuratieschem/systeem en dan krijg je alle gegevens

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier sinds kort (niet om te verkopen, maar als voorbeeld) juist een HP DC8200 sff staan voor 133 euro.

 

zo snel en degelijk dat ik me der zelfs een bijna 3x duurder 24" scherm voor heb gekocht

{betreffende het dure scherm een weelde om mee te werken met 3D CAD tekenprogramma}

 

als je email stuurt en surft is dat zeer zeker niet nodig

 

bovendien staat daaronder een DC7600 van HP uit 2008

beide PC's heb ik met Linux als besturingssysteem getest, gaat prima tot uitstekend voor het dagelijkse werk

en dat linux is allemaal gratis.

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan die pc ook niet vinden. Als die pc 4gig heeft dan neem je een 32 bit Windows. Een E5500 heeft volgens mij geen GPU dus er moet nog een losse videokaart in zitten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De E5500 is een processor die gewoon een 64 bits os kan draaien http://ark.intel.com/nl/products/42800/Intel-Pentium-Processor-E5500-2M-Cache-2_80-GHz-800-MHz-FSB  Er is 4 GB aanwezig dus is dat ook aanbevolen, anders kun je maximaal ongeveer 3.15 GB aanspreken. Je kunt er altijd nog 4 GB bijzetten voor weinig. Er zal inderdaad een los videokaartje inzitten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die processor kan wel 64 bit aan maar als er maar 4 gig in zit heeft dat totaal geen zin. Met die ouwe meuk is het beter om voor 32 bit te kiezen. Dan is de kans wat groter dat je werkende drivers kan vinden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of een SSD in die oudere PC ondersteund wordt, maar dat kan niet eens de reden zijn voor opwaarderen.

 

De reden is meestal het Operating System en de ter beschikking staande programma's.

Dat er snelheidswinst zou kunnen zijn met 64bits OS geld enkel voor de programma's (modern App's genaamd) die voor 64 bit zijn ontwikkeld.

Als je enkel OS eigen App's gebruikt kan het goed zijn dat je PC er een behoorlijk voordeel door heeft ten opzichte van 32 bits OS.

 

Ergo een 64 bits OS met heel goede App's die extra software overbodig maken heeft de voorkeur.

Mits je Hardware en dus drivers mee willen.

 

Oude board interne transport routes en protocollen kunnen een 64 bits ook als een 46 bits laten uit zien.

Als de Data van een SSD niet eens in de volle geneugden komt van snel transport, heb je der niets aan.

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet goed wat je bedoelt, maar het voordeel van een SSD zit hem niet persé in de hogere lees- en schrijfsnelheden maar wél in de lagere acces times t.o.v een klassieke HDD. Dat laatste maakt dat een pc met SSD vlottter aanvoelt.

aangepast door Mylan1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

In elke PC of Laptop is een SSD de beste upgrade die je kunt kopen. Ook al heeft je oude PC maar een Sata 1 interface, dan zal de sequentiële snelheid beperkt zijn tot 150 MB/s maar de toegangstijden maken dat het snel is zoals mijn bovenbuurman terecht aangeeft. 32 bits applicaties op een 64 bits systeem zullen nagenoeg even snel werken als op een 32 bits systeem. Drivers zijn vanaf Windows 7 geen probleem voor 64 bits. Oudere OSsen daar en tegen was het een heel zoekplaatje om de juiste drivers te vinden. De hardware makers snappen echt wel dat 32 bits heel weinig gebruikt wordt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...