Ga naar inhoud


Online.nl 'verrast' door stappen Consumentenbond


Johan45

Aanbevolen berichten

Online.nl is naar eigen zeggen verrast over de stappen die de Consumentenbond heeft ondernomen. Tegelijkertijd steekt het het internetmerk van de M7 Group de hand in eigen boezem.

"Wij realiseren ons dat onze dienstverlening niet overal vlekkeloos verloopt. Op dit moment krijgen wij ongeveer 175 klachten per maand. Dat is een te hoog aantal en wij nemen maatregelen om klachten te voorkomen", zegt Andrei Noppe, EVP Operations CanalDigitaal & Online.nl, en tevens country manager voor Nederland, tegen Telecompaper. Welke maatregelen dat precies zijn, laat hij in het midden.

Ook wil Online.nl alle medewerking verlenen indien daarom wordt gevraagd. "Indien de ACM naar aanleiding van de melding van de Consumentenbond hierover meer wil weten zullen wij hen uiteraard van informatie voorzien."

Geduld al langer op

Vorige week zei ACM uit te zien naar een 'goed gesprek' met Online.nl over de talrijke klachten over zijn dienstverlening. De Consumentenbond had ACM gevraagd maatregelen te nemen tegen Online.nl. Vorig jaar zomer meldde de Consumentenbond al dat zijn geduld met Online.nl op was.

Met name de slechte klantenservice van Online.nl was de Consumentenbond destijds een doorn in het oog. Online.nl had juist enkele maanden eerder nog beterschap belooft.  Momenteel staat Online.nl bij de Consumentenbond in het beklaagdenbankje vanwege het niet leveren van televisie- of internetdiensten.

 

Bron. telecompaper.com

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, ik ben ook zo LOMP geweest om met die provider in de beerput te gaan........

 

Via internet afgesloten, alles in 1 voor één jaar, maar NOOIT een contract gezien, wel kwam er een doos met een modem en een tv doosje.

Hun zouden mijn oude provider afzeggen en nummerbehoud regelen, NIET dus, ze hadden wel mijn nummer overgezet, maar het internet liep gewoon door bij de oude provider, zat ik dus een maand lang met dubbel internet......, waar je niks aan hebt, kost alleen maar dubbel.

Maarrrrr, alles werkt!  dus sowatt! 

Na 6 maanden nog steeds NIKS betaald, dus als -nette/brave- burger naar hun gemaild met -wat hun noemen- een KLACHT over het niet starten van de betalingen........

Jawel, ze hadden geincasseerd, 225 euro ineens, maar ik zou ook korting krijgen op mijn Canaaldigitaal satelliet-abonnement, na diverse mailtjes heb ik dat ook voor elkaar gekregen.....

 

Maar dat is nog niet alles, ik zag dat mijn geboortedatum verkeerd in hun systeem staat, EN dat het contract pas eindigt in 2017!, dus voor 2 jaar.

Ook daarover geklaagd, en ook netjes antwoord gekregen.   

 

 

Dank voor u mail. Naar aan leiding van u mail kan ik u vertellen dat het contract verloopt op 30-06-2017. Mocht u mail hebben waar in staat dat het inderdaad om een jaar zou gaan kan ik u aanraden dat schriftelijk naar het hoofdkantoor te verzenden. ( online.nl postbus 16156 postcode 2500BD in Den Haag) Om u geboortedatum aan te veranderen  kunt u inloggen op mijn online en het daar wijzingen . Mocht u nog vragen hebben kunt u contact opnemen met de klantenservice op nummer 0900-9515

Met vriendelijke groet,

Het Online.nl serviceteam

 

 

Er is nooit een mail gestuurd met een einddatum, laat staan een contract, dus bewijzen kan ik niks en mijn geboortedatum veranderen gaat echt niet, want dat vakje is en blijft grijs, de vakjes met je bankrekeningnummer en e-mailadres kan je wel zelf wijzigen.

 

Maar goed, ik moet internet hebben, maar 30-6-2017 kan ik eindelijk  O Verstappen.........

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online was de goedkoopste zeker?

 

Er staat duidelijk op de site dat de contractduur 24 maanden is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het kan mee of tegenzitten.

Ik zit al lange tijd bij online en heb absoluut niets te klagen.

Onlangs een storing met de telefonie gehad en door hun vlotte service weer opgelost.

 

Ik heb dus helemaal geen klachten. Over elke provider valt wat te klagen denk ik maar het moet geen heksen jacht worden.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het VARA consumenten programma " Kan niet waar zijn" had enkele weken geleden ook over online.nl.

Toen werd ook al vertelt dat de consumentenbondenorm veel klachten kreeg over online.nl

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

"Enorm veel" is relatief.

 

Een voorbeeld,

In 2012 waren er 27.500 specifieke geluidshinder klachten over Schiphol

60% van die klachten kwamen van 33 personen, die ieder meer als 500 klachten per persoon indienden....

 

De consumentenbond is soms ook met een korreltje zout te nemen.

 

Maar, zo zegt het spreekwoord, waar rook is is ook vuur, een deel van de klachten zal zeker terecht zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lopen al wat meer draadjes over de kwaliteit of juist het ontbreken van kwaliteit bij Online.nl

Veel verbetering zit er niet in als je de berichtgeving volgt.

Als het spreekwoord waar is was er nu geen rook meer maar alleen vuur.

M7 ten voeten uit. Arrogant en niet bereid om problemen duurzaam op te lossen.

 

Veel klachten over Online.nl

 

Meeste klachten over Online.nl

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag het me altijd af...  Toen ik overgestapt was naar Telfort werd mij ook gezegd dat dat een bagger provider was met altijd storingen en slechte service...  Ik zit er nu ruim 5 jaar, en mag niet klagen... alles prima, behalve dat ze gelogen hebben in de advertentie... ze beloofden een "vaste" prijs, en dat is niet waar, ze hebben buiten de indexaanpassingen ook nog andere aanpassingen doorgevoerd... daar heb ik uiteraard een klacht over ingediend... zonder succes overigens...

Maar wat is een klacht?

Wat ook zo is, is dat al die providertjes gewoon dezelfde infrastructuur gebruiken als KPN...  dus ofwel werkt het voor iedereen of voor niemand denk ik dan.  Dus waarom zou Online meer storingen hebben dan Telfort of KPN?

In 5 jaar tijd, heb ik op een zondag van 's ochteds tot ca 5 uur 's middags geen internet gehad, wegens een wijkkast die uitgebrand was.... tja....  

Ik denk dat het ook erg vaak aan de klant ligt dat er dingen niet werken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook online gehad

was meer offline dan online

en ken het  precies altijd ja meneer  en word opgelost heb 3 maanden gewacht

2 nieuwe routers gekregen wat helemaal niet het probleem was

hoop toezeggingen maar het eigenlijke probleem weg vallen van internet dan wel telefoon dan niet

 

lag aan hun niet aan mij of de apparatuur van hun

 

nu glasvezel van kpn  top

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken er hier genoeg die online internet hadden, wel een beetje buiten gebied weliswaar, maar toch, het was bagger eerste klas, heb ze allemaal naar kpn gestuurd, en probleem was opgelost.

Online gebruikt dan wel de lijnen van kpn, maar kunnen hier toch geen stabiel internet aanleveren

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zitten ook nog even bij online.nl.

Bagger......

 

Klachten indienen helpt niet, kwartier wachten dan hoorn op de haak. Je stelt een vraag via de weblui en krijgt als antwoord dat je de helpdesk maar moet bellen. Geeft de helpdesk antwoord, dan is het in ieder geval géén antwoord op je vragen, maar gewoon dat waar ze zin in hebben om op te antwoorden.

 

Telefoon doet het vaak niet. Krijg je een mail dat iemand je al twee dagen probeert te bereiken, kan je voor de 120e keer je modem uitzetten en weer aan, kwartier wachten en hopelijk heb je weer verbinding. 

 

Over de belabberde IPTV-kwaliteit heb ik al eerder geschreven....

Groetjes, Frank (The Groov)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...