Ga naar inhoud


Laptop HP dv9000 dvd probleem


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb van iemand een HP laptop gekregen die ik mag opkalefateren en verkopen. Er is een probleem, de dvd wordt niet gezien. Het hele internet staat er mee vol, ik ben niet de enige. Echter, de oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ik ben nu bezig met het zoeken naar een nieuwe BIOS, wat ook niet zo eenvoudig is, gezien de wereld aan verschillende modellen.

De dvd wordt nu ook niet meer gezien in de huidige bios (versie F-2C), in de HP sftware, dus voor installatie naar W7 werd hij gezien als een virtuele schijf, die echter ook niets kon lezen.

 

Iemand toevallig met ervaring ?

 

 

Groet, Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien niet echt een oplossing voor je probleem, maar misschien is de dvd-drive wel niet zo belangrijk...de meeste mensen gebruiken USB-sticks/schijven om gegevens op te slaan of elders af te spelen. Audio-CD voor in de auto branden of DVD'tje om te kijken wordt nog maar weinig gedaan volgens mij..

 

Zou hem eerst zo te koop zetten en kijken wat je ervoor kunt krijgen. Mocht dat tegenvallen kun je altijd nog overwegen tijd/geld te steken in de dvd-drive.

 

Denk trouwens ook niet dat het een BIOS-bug is, eerder een defecte drive, of (losse) connector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te veel tijd aan besteden. Misschien is de DVD speler gewoon defect of maakt hij slecht contact met de connector. Als hij eerder wel gewerkt heeft zal een bios update geen oplossing zijn. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Soms vind je de oplossing via you tube ,, staat vol met oplossingen voor allerlei problemen.

Weet dat dit een driver probleem is.

Heb het ook eens gehad en na veel zoeken opgelost gekregen ,is geen defecte dvd en klopt dat bios hem niet ziet.

 

Grtz Koostronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de BIOS hem niet ziet dan is het geen driver probleem. Slecht contact of hij is stuk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...