Ga naar inhoud


hulp gezocht uitrichten triax 88 cm schotel met 4 lnb's


tighar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je moet de schotel en de lnb's in Zeist als volgt afstellen:

 

Monteer de rail zodat het gat in het midden in de onderste groef zit.

Zet de rail ongeveer 10 graden schuin.

Monteer de lnb-klem van de Astra 19,2 tegen de lnb-arm.

Stel de afstanden van de lnb's als volgt in:

-tussen de Astra 19,2 en Hotbird 13 is 80,5mm

-tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 54,5mm

-tussen de Astra 23,5 en Astra 28,35 is 60mm

d.w.z. gemeten aan de voorzijde van de lnb van punt tot punt.

 

Zet de 10,18 graden schuin, d.w.z. de kop van de Hotbird moet 34mm lager staan dan de kop van de Astra 28,35. Dit kun je meten met een waterpas en een vulling van 34mm dik die je op de kop van de Hotbird-lnb plaatst.

 

Stel de skew van de lnb's als volgt in:

Hotbird 13 op 6 graden

Astra 19,2 op 4 graden

Astra 23,5 op 7 graden

Astra 28,2 op 10 graden

d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail.

 

Stel de schotel af op maximale signaalkwaliteit op de Astra 19,2 of 23,5.

De rest staat dan ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de hele dag druk geweest met mijn schotel.

alles gedaan zoals aanbevolen, maar ik heb nu de 3 astra satellieten met 16,2 db, alleen wat ik ook probeer geen hotbird ontvangst.

Is er iemand in zeist of omgeving die dit voor mij kan fixen, uiteraard tegen vergoeding.

Ik kan namelijk hier in de buurt geen installateur van antennes vinden, ook niet op google.

Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja tighar, die Megasat Multifeed lnb's zijn eigenlijk ook verre van ideaal op een Triax 88. Dergelijke smalle lnb's moet je alleen maar gebruiken als er niet voldoende ruimte is voor normale lnb's en die ruimte heb je met een Triax 88 voldoende.

Je ontvangst zal heel wat verbeteren als je Inverto Black Ultra-lnb's neemt. Die koop je in Nederland voor €9,75. Voor vier stuks incl. verzendkosten €45,95

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende zaken kun je nog eens proberen (als je deze nog niet hebt gedaan.                                                                                            

1 Sluit eens de coax die naar ontvanger gaat rechtstreeks op je LNB van Hotbird aan ( let er wel op tijdens het veranderen steeds de ontvanger uitzetten ), heb je ook dan geen signaal dan is er iets verkeerd met LNB, dat ben je dat dan al zeker.  Indien je wel signaal hebt dan het signaal optimaliseren, hiermee bedoel ik niet aan de schotel draaien, maar LNB even wat voor- of achteruit zetten of ietsje kantelen.

                                                                                                                                          

2 Een andere optie is de verschillende coaxs van LNB's eens omwisselen, ik herinner mij dat dit bij mij ook eens heeft geholpen, maar vraag me niet waarom.                

 

3 Het probleem kan ook bij je diseqc switch liggen, welke gebruik je? Ik heb dat probleem ook eens gehad, bij omruilen van diseqc switch was het probleem opgelost.

Ziezo en nu met volle moed terug aan de slag, uit deze ervaringen leert een mens.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op de drie astra satellieten 16.2 db ontvangst,ook heb ik de aansluitingen van de lnb's en de disecq switch onderling verwisseld. ontvangst astra's blijft ok , alleen de hotbird wil niet.

ik heb voor de hotbird ook 2 andere irdeto lnb's geprobeerd, maar helaas hij wil niet verschijnen.

 

Ik weet het niet meer, ik probeer een installateur te vinden in zeist of omgeving maar met google vind ik niets in de buurt.

In zeist zelf is geen satelliet zaak meer.

 

wie o wie weet iemand in de buurt.

aangepast door tighar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...