Ga naar inhoud


hulp gezocht uitrichten triax 88 cm schotel met 4 lnb's


tighar

Aanbevolen berichten

Je moet de schotel en de lnb's in Zeist als volgt afstellen:

 

Monteer de rail zodat het gat in het midden in de onderste groef zit.

Zet de rail ongeveer 10 graden schuin.

Monteer de lnb-klem van de Astra 19,2 tegen de lnb-arm.

Stel de afstanden van de lnb's als volgt in:

-tussen de Astra 19,2 en Hotbird 13 is 80,5mm

-tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 54,5mm

-tussen de Astra 23,5 en Astra 28,35 is 60mm

d.w.z. gemeten aan de voorzijde van de lnb van punt tot punt.

 

Zet de 10,18 graden schuin, d.w.z. de kop van de Hotbird moet 34mm lager staan dan de kop van de Astra 28,35. Dit kun je meten met een waterpas en een vulling van 34mm dik die je op de kop van de Hotbird-lnb plaatst.

 

Stel de skew van de lnb's als volgt in:

Hotbird 13 op 6 graden

Astra 19,2 op 4 graden

Astra 23,5 op 7 graden

Astra 28,2 op 10 graden

d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail.

 

Stel de schotel af op maximale signaalkwaliteit op de Astra 19,2 of 23,5.

De rest staat dan ook goed.

Sprietje, is het niet handiger om tegenwoordig de 23.5 naar de LNB houder te schuiven en uit te richten op de astra 3? De Astra 1 heeft niet zo heel veel interessants meer en tevens is de 23.5 ook nog iets zwakker meen ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De Astra 1 heeft niet zo heel veel interessants meer 

Oke.  :confused:

 

Dat is natuurlijk wel waar ;)

 

voor mijzelf zou de HB 'bijzaak' zijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar je opmerking over Astra1 verbaast me wel, met zoveel moois in FTA HD.

Per saldo lijken satellieten al snel niet meer interessant voor je, zo lijkt het. Jammer, eigenlijk, van zo'n pracht medium als sat tv. ;)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de 23.5 voor de encrypted en de 28.2 voor FTA veel interessanter. Dat nagesynchronizeerde duits is leuk, maar het onvertaalde engels vind ik toch prettiger :)

 

Maar heb nu zonder de HB op het moment bijna 1200 radio en tv zenders in mijn kanalen lijst :)

 

overigens heb ik op mijn triax 88 de 19.2 en 28.2 nagenoeg even sterk binnen, maar heb hem wel op de 23.5 geoptimaliseerd. Door een stukke LNB heb ik de 13.0 nog niet er aan hangen, maar van het weekend ga ik nog kijken bij de locale turkse satelliet boer om te kijken of hij voor een redelijke prijs een Inverto black heeft en anders moet ik hem online even bestellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sprietje,

 

klopt, maar ik moet een duo hebben en die zijn online 19.95, waar de quad 29.95, dus ik zou verwachten dat ze normaliter een euro of 16 zijn? Die 6.95 verzendkosten probeer ik aan te ontkomen :)

 

Maar als je zegt dat die 'bricks en mortar' shops vaak fakes verkopen, dan ga ik direct wel bestellen bij ***geen-reclame*** of zo, door wat extra spulletjes in mijn mandje te stoppen ontkom ik wel aan de porto kosten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...