Ga naar inhoud


TV Philips 32PFL7403D/12 reageert niet meer op infrarood.


Kareltjevdh

Aanbevolen berichten


  • Moderator

IR ontvanger in je tv defect?

 

Hoe heb je trouwens getest dat de afstandsbediening wel goed is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kareltjevdh

 

Dat het rode lampje brand is één, of de infrarood leds op de afstandsbediening ook werkelijk functioneren is twee.

Dit kun je bijv. controleren met je mobile telefoon met camera.

Richt de afstandsbediening op de camera en druk een knop in. Nu moet je op het scherm de ledjes van de afstandsbediening zien flikkeren.

Je kunt het ook op een laptop zien. Zet de camerafunctie aan en richt de afstandsbediening op de camera. Ook nu moet je de ledjes van de afstandsbediening zien knipperen.

 

Bedenk dat als de zon schijnt op de ontvanger van de afstandsbediening van de TV, een goede werking ook vaak onmogelijk is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk beste Kareltjevdh, hier een foto van wat je ziet als je de afstandsbediening richt op de camera van een laptop nadat je de camerafunctie hebt aangezet.

Je ziet op het scherm het ledje flikkeren als de afstandsbediening in orde is en je een knop in drukt.

Zo kun je ook alle knoppen op de afstandsbediening testen want soms werken er enkele niet.

post-60869-0-37617200-1460632352.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar nu weet Kareltje nog niet wat een IR ontfanger is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Allemaal,


 


Ik heb even gemeten aan de IR ontvanger met een scoop. er lijkt wel "data" uit te komen want hij reageert wel zodra ik de afstandsbediening erop richt.


Die "lijkt" me dan ook niet defect. Ik heb een afbeelding van het printje toegevoegd. Misschien dat iemand nog een idee heeft wat er defect is of waar ik aan een vervangend printje kan komen.


 



post-33399-0-76699300-1460701239_thumb.jpg

aangepast door Kareltjevdh
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Beste allemaal,

Het probleem is opgelost!

 

Het was inderdaad een condensator die in sluiting stond. Ik had hem eraf gehaald maar toen deed ie het nog niet. Na het plaatsen van een nieuwe condensator reageert hij weer als vanouds.

 

Hartelijk dank voor het meedenken!!

 

gr Karel

 

post-33399-0-30602500-1460702959_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. AB doet het wel, maar de rode led op de tv knippert niet. Omdat wij Ziggo hebben en de AB van Ziggo ook voor de tv's kan worden geprogrammeerd, heb ik die ook nog even getest. Geeft ook heel vreemde resultaten, indrukken van de aan-uittoets voor de tv verandert het kanaal (rode led op de tv knippert wel), de meeste andere toetsen hebben geen functie. Denk dus inderdaad dat de IR-ontvangerkaart in de tv stuk of in elk geval beschadigd is. Is het mogelijk om de complete IR-kaart te bestellen en te vervangen en zo ja, waar? Als ik alleen de condensator moet vervangen, waar kan ik die dan bestellen (type?)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...