Ga naar inhoud


IPTV met een AndroidTV


el canario
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een TV aan te schaffen met AndroidTV, bijvoorbeeld een Philips PFK6500/12. Heeft iemand ervaring met het lokaal streamen van IPTV met dit soort TVs? Zijn er IPTV apps beschikbaar voor dergelijke TVs die met een kanalenlijst.m3u kunnen werken? De kanalen lijst genereer ik met een handig programmatje 'Enigma-TV IPTV Generator'.

 

De bedoeling is het streamen van kanalen van mijn satellietontvanger via het lokale netwerk naar de TV zoals dat werkt met apps als 'IPTV-Pro'. Dit werkt prima met een tablet en met een telefoon. (SD op de Nexus 7 2de generatie, SD en HD feilloos op de Nexus 5x) en ik vroeg me af of een TV met AndroidTV dit ook zou kunnen. Heeft iemand ervaring hiermee? 

 

 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is je tv versleten/stuk? Je zou ook gewoon een android box bij je tv kunnen plaatsen, en aansluiten op een hdmi ingang en op internet. Je hebt dan wel een extra ab bij je tv liggen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je tv versleten/stuk? Je zou ook gewoon een android box bij je tv kunnen plaatsen, en aansluiten op een hdmi ingang en op internet. Je hebt dan wel een extra ab bij je tv liggen.

Bedankt voor je reactie, maar de bedoeling is nou net om geen extra apparatuur erbij te hebben. 

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vervolgvraag: werkt Kodi goed op Philips tv's met Android TV? Binnen Kodi kan ik dan de IPTV add-on gebruiken neem ik aan(?).

 Iemand ervaring??

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb deze tv.

De apps die je kan downloaden zijn beperkt.

 

Kodi kan je installeren, maar ik heb nog geen werkende streams kunnen downloaden.

 

Ik heb een app gevonden waarmee ik mijn dreambox kan bedienen en laten streamen naar de tv.

Echter kan je maar vijf keer van stream veranderen of je moet de app kopen.

Opgenomen bestanden kan je er volgens mijn niet mee afspelen.

 

je kan wel via een omweg streamen.

er zijn apps voor op je tablet of smartphone. Via een omweggetje  langs je tablet kan je zo wel naar de tv streamen.

 

You tube werkt feilloos.

Bestanden en films afspelen van je nas lukt ook nog wel, maar om mijn dreamboxte mounten, daar ben ik nog niet in gelukt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
  • Oplossing

Zelf heb ik ook een Android TV (Sony) en draai daar probleemloos kodi 16 op.

Streamen is daarmee ook geen probleem. Ik stream o.a. vanuit mijn enigma2 box met de vu+ plug-in.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook een Android TV (Sony) en draai daar probleemloos kodi 16 op.

Streamen is daarmee ook geen probleem. Ik stream o.a. vanuit mijn enigma2 box met de vu+ plug-in.

Ik lees echter nogal wat negatieve reacties over Kodi op Philips tv's met AndroidTV, terwijl Sony alleen wat grotere tv's met Android heeft op dit moment; ik zoek een 32 inch tv.

Wellicht toch maar een Android TV Box of stick overwegen. Of een sat receiver zoals de Vu+Zero die gemakkelijk met IPTV streams om zal kunnen gaan.

aangepast door el canario

VU+ Duo 4K/VTI, VU+ Ultimo/OpenPli, VU+ Solo Se V2/OpenPli, Rotor, Wavefrontier T90, Slingbox Solo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...