Ga naar inhoud


Provider google.com en niet ziggo?


dannyboy

Aanbevolen berichten

beste leden,

Indien ik op watismijnip.nl mijn ipadres wil achterhalen, zie ik dat mijn provider google.com is en ik een heel ander ipadres heb. Wel zag ik in eerste instantie mijn correcte ziggo ipadres staan als "forwardip", maar daar zie ik tegenwoordig iets staan wat op een mac-adres lijkt.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat hier aan te doen?

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Proxy instelling bij je internet settings ingesteld door "beestjes" in je computer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste leden,

Indien ik op watismijnip.nl mijn ipadres wil achterhalen, zie ik dat mijn provider google.com is en ik een heel ander ipadres heb. Wel zag ik in eerste instantie mijn correcte ziggo ipadres staan als "forwardip", maar daar zie ik tegenwoordig iets staan wat op een mac-adres lijkt.

Iemand enig idee hoe dit kan en wat hier aan te doen?

 

 

Ziggo gebruikt inmiddels ook ipv6   dan ziet je ip adres idd heel anders uit, zowel ipv4 als 6 worden op dit moment gebruikt.

 

voorbeeld ipv6   

2001:1c00:1b04:4e00:7500:3cdd:49e0:XXXX

 

ipv4 ziet er zo uit :

84.105.155.xxx

 

 

en anders kijk je bv op http://www.speedtest.net/nl/  links onder geeft deze ook je ip adres en je provider als het goed is begint je ip adres met dezelfde cijfers als in het voorbeeld, anders is er iets anders ingesteld om je ip adres  er anders uit te laten zien

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je een 94..... adres hebt van Ziggo. Dus voor Sat4all zit er niets tussen. 

 

Gezien deze zin "maar daar zie ik tegenwoordig iets staan wat op een mac-adres lijkt."  heb je dus ook inderdaad een IPv6 adres en dat is ruwweg een samenstelling van de provider ip gecombineerd met het MAC adres van het apparaat  (dit is wel heel simplistisch voorgesteld)

 

Kijk hier eens?  http://ipv6-test.com/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nee natuurlijk niet. Als je chrome gebruikt en de optie data besparen aanzet gaat al je internet verkeer als je een 3g of 4g verbinding gebruikt via een proxy server van google die de data besparing voor je regelt. Vandaar dat je dan google als provider ziet. Als je dat uitzet zal je als je een 3g of 4g verbinding gebruikt je telefoon provider zien als provider. Zit je via je wifi geconnect dan zal je in jouw geval ziggo zien.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...