Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 Gaan signaal te vatten


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Je satlex-pagina zegt 36,36 graden elevatie.

 

Zit er geen elevatie-schaalverdeling op de schotel-beugel?

Die zal een goede indicatie geven.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Freddy-NL schreef:

Weet je dat zeker dat je de lnb-houder zo moet monteren?

Ja Freddy. Als jij de gebruiksaanwijzing goed had gelezen, dan was je deze tekening tegen gekomen en had je dus kunnen zien hoe ze moeten staan.
 

post-60869-0-11526700-1462590276.png

T90P.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

De elevatie van de T90 meet je op de schuine zijden aan de achterkant van de schotel, zie afbeelding.
Wil je het aan de voorzijde van de schotel meten met een digitale waterpas, dan moet de schotel op jou locatie 1,6 graden voorover staan.
Meet je het met een gewone waterpas, dan moet de bovenzijde 27mm verder naar voren staan dan de onderzijde van de hoofdreflector
 

post-60869-0-23292900-1462591548.png

post-60869-0-90667600-1462591567_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Denisdaf

 

De elevatie van de T90 meet je op de schuine zijden aan de achterkant van de schotel, zie afbeelding.

Wil je het aan de voorzijde van de schotel meten met een digitale waterpas, dan moet de schotel op jou locatie 1,6 graden voorover staan.

Meet je het met een gewone waterpas, dan moet de bovenzijde 27mm verder naar voren staan dan de onderzijde van de hoofdreflector

 

Hier word ik stil van. Waarom woon jij niet gewoon naast mij? Of tegenover mij? Of BETER nog, met mij? Neen neen neen. Dat laatste niet, wan t mijn madam zegt nu al dat er veel teveel moet gekookt worden., Allee, wat ik wil zeggen en er even lyrisch wou over doen, MERCI.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je satlex-pagina zegt 36,36 graden elevatie.

 

Zit er geen elevatie-schaalverdeling op de schotel-beugel?

Die zal een goede indicatie geven.

 

Groet,

A33

Hey makker,

 

Neen, op deze wok met juspan zit geen schaalverdeling, Dat is juist het lastige. Op de T55 doen ze het wel, en op de T90 niet.

En wat mij betreft zou er nog iets kunnen aangepast ter verbetering.

De moeren ter regeling van de elevatie met name.

Bij het aandraaien van deze moeren kiept de schotel steeds weer een beetje voorover als je met de onderste moer werkt. Doe je de andere moer steeds naar achteren. Wissel je bij het aandraaien van de moeren ,,,,, je ziet het al he.

 

Ik zou 2 rondsels bijvoegen met een uitholling, en 2 rondsel met aan de ene zijde een hetzij een moer met halve bolvorm, hetzij 2 rondsels met aan de ene zijde een bol die als een kogels in de uitholling past. Hopelijk lezen fabrikanten hier af en toe mee.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op bericht 19

Amai!

Tja Dennis, hier aan de Costa Calida zijn ook flink wat Nederlanders die me raadplegen als ze problemen met hun schotel hebben of een nieuwe willen plaatsen.
Ik geef ze advies welke onderdelen ze het beste kunnen gebruiken en waar ze die goed kunnen kopen en als ze het dan allemaal gemonteerd hebben, wil ik nog wel eens langs komen bij het afstellen.
De meeste willen toch het geld uitsparen voor een schotelmonteur maar bovendien hebben die Spaanse monteurs totaal geen verstand van de ontvangst van de Astra 19,2 samen met de Astra 23,5 op één schotel. Als het aan hun ligt plaatsen ze gewoon twee aparte schotels, dat lukt ze wel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de houder omdraait, komen de lnb's 4mm verder naar achteren te staan, zie bijlage. Mogelijk moet je de axiale positie van de lnb's opnieuw optimaal afstellen.
Verder moet je er bij een Wavefrontier ook rekening mee houden dat de lnb-klemmen van de T55 en de T90 verschillend zijn.
Dit nummer staat ook op de houder, zie bijlage.
 

post-60869-0-28129500-1462615129.png

post-60869-0-53371700-1462615155_thumb.jpg

post-60869-0-48591800-1462615178_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de houder omdraait, komen de lnb's 4mm verder naar achteren te staan, zie bijlage. Mogelijk moet je de axiale positie van de lnb's opnieuw optimaal afstellen.

Verder moet je er bij een Wavefrontier ook rekening mee houden dat de lnb-klemmen van de T55 en de T90 verschillend zijn.

Dit nummer staat ook op de houder, zie bijlage.

 

Wat de koppen betreft, Zet je die met de kop tegen de houder, of juist met de body?

Of in het midden?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal niet met de kop tegen de lnb-klem en ook niet met de body.
In het midden is moeilijk te zeggen want je hebt lnb's met een korte hals en met een lange hals.
Hou als richtlijn aan dat de kop 5-6mm vrij staat van de lnb-klem. Het beste is te kijken in welke stand je de beste signaalkwaliteit hebt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal niet met de kop tegen de lnb-klem en ook niet met de body.

In het midden is moeilijk te zeggen want je hebt lnb's met een korte hals en met een lange hals.

Hou als richtlijn aan dat de kop 5-6mm vrij staat van de lnb-klem. Het beste is te kijken in welke stand je de beste signaalkwaliteit hebt.

 

Ok, Bedoeling van de vraag was om aan de hand waar de kop in de houder zat makkelijker een sat te vinden. Maar aan de hand van je reactie zal het om te vinden minder belangrijk zijn, dus enkel om fijntunen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou die 5-6mm aan, dan zit je altijd goed om de satelliet te vindenI

ik heb spijt dat ik er maar 2 heb. Anders waren er nu nog meer duimen naar boven.

Morgen verder doen, Astra 1 is binnen, de rest zou makkelijker moeten gaan nu.

Hopelijk is de regen waarover ze het hier hebben niet te heftig en valt er te werken.

 

Slaap ze, Merci.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben aan het eind van mijn Latijn. Morgen allerlaatste dag dat ik hier kan zorgen dat schoonbroer en zijn vrouwke deftig tv kunnen kijken.

Kan er me iemand zeggen als ik de schotel zo afstel dat bv de LNB voor AStra 3 in het midden op de rail staat, hoe ik de anderen moet zetten?

En ook hoe ze eventueel op de houder dienen gedraaid te staan.

Of, is het zo dat ik niet mag uitgaan van Astra 1 of Astra 3 in het center van de rail?

 

 

Minder belangrijk, maar toch,,,,,de volgende bedenking bij deze schotel =

Wat me wel raar overkomt, is dat LNB's door de constructie soms niet kunnen staan waar ze zouden moeten kunnen staan.

Namelijk daar waar de beugels die hoofd en subreflector samen houden onder de LNB rail lopen.

Daar is het niet zo maar even de coax plooien.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...