Ga naar inhoud


personen die zenderlijsten maken


Aanbevolen berichten

Heeft er iemand een gedacht hoeveel er personen er HIER zijn die zich bezig houden met het maken van zenderlijsten voor hotbird, astra1 astra 2 en astra 3 samen ?

Ik kom maar aan twee personen Icesat en Bobbejaans. T'is een leuk weten, ge weet nooit dat het ooit eens kan van pas komen.

Bedankt voor het opzoekingswerk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


HENKSAT

RYTEC

HANNIBAL 

en nog wel enkele

en geef dit effe in bij google

enigma2 settings

aangepast door Johan45

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

iedereen heeft zo zijn beste

 

want het is niet enkel correctheid van de settings

het is ook een kwestie van smaak hoe je bouqetten indeelt

 

ik denk dat van de 31.000 leden zo'n 1000 hun eigen lijstjes bijhouden

en dat is n.m.m. de beste Custom Settingslist

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat van de 31.000 leden zo'n 1000 hun eigen lijstjes bijhouden

 

1001, want ik heb ook mijn eigen voorkeur. Maar of mijn lijst nou zo bijzonder is om te publiceren ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak hier al jaren de lijsten voor een aantal mensen maar vooral voor mijzelf. Het probleem is dat er geen regelmaat in zit anders zou ik ze wel willen plaatsen.

Je kan het eenvoudig zelf doen met Dreamset en DreamboxEdit, werk prima. Je kunt dan zelf een eigen lijst samenstellen die je aanstaat, heb zelf zo'n 180 zenders verdeeld over 4 satellieten in 1 bouqet staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel zenderlijsten zijn vervuild door niet actieve zenders, een mix van fastscan of met dreamset geïmporteerde zenders vanuit kingofsat,... (hernoemde zendernamen, verkeerde service referenties, foutieve PID, enz.)
De beste zenderlijst is één die is ingelezen met behulp van een recente satellites.xml waarin alle actieve frequenties staan. En bij het inlezen van de zenders, steeds de oude en niet actieve zenders te laten verwijderen door de optie "Voor zoeken alle zenders wissen op ja te zetten" Alle rommel eruit dus.

Zo'n zenderlijsten zijn schaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook mijn eigen lijst en eigen volgorde.  Ik vind het eigenlijk altijd vreemd dat mensen klaargemaakte lijsten gaan gebruiken, want die hebben zelden de goede volgorde zoals jij dat zelf wil, en dan hangt er er ook vanaf welke sat posities je zelf kan ontvangen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jarenlang lijsten gemaakt voor de Maxplus/CTech 2100 waarin alle te ontvangen zenders stonden en geen enkele het niet deed, dus alle troep verwijderd.

Voor 1 of 2 dagen. Daarna waren er alweer veranderingen, vooral bij de lijst voor een draaibaar systeem.

 

Je went trouwens snel aan de volgorde in een lijst van een ander en kunt ook altijd een eigen bouquet toevoegen met alles naar eigen voorkeursvolgorde.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zenderlijst, met boeketten, is voor mij al goed. of NPO nu op 1 of op 3261 staat of whatever, ik zoek de zender op, via de epg.

Ik kijk of zoek programma's op via de epg gegevens, en het maakt me niet uit, waar die staat.

Het is wel raar, dat zenders eisen, of meer moeten betalen voor een bepaalde nummer in een fastscan lijst.

Mij interesseert de zender, niet welk nummertje erbij hoort.

Voor lezers en schrijvers hier, die settingslijsten maken, mijn complimenten en keep up the good work!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, t'is leuk zo iedereen zijn ideéen te weten.

Ik vind ook dat zelfgemaakte zenderlijsten de beste zijn, maar bestaande zenderlijsten van anderen zijn vooral gemakkelijk en besparen veel werk uit. Waarvoor dan ook mijn dank. IK vind ook dat lijsten maken moeten starten van de satellietontvangers, af en toe over gaan tot een volledige reset via fabrieksinstellingen en deze dan importeren via bv dreamboxedith dan ben je toch zekers dat ze te ontvangen zijn op de satontvanger.

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...