Ga naar inhoud


Thunderbird probleem SMTP-server


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Momenteel gebruik ik Windows Live Mail maar wil overschakelen op Thunderbird. OS=windows10;

 

Op de eerste pc ging dit zonder problemen m.b.t. de instellingen: er zit zowel een Pop3 ( van de huidige ISP) als een Hotmail-account op en dat werkt goed.

 

Op de tweede pc zitten dezelfde twee mail-accounts, maar met nog een derde: ook een pop3, maar die account is van een vorige ISP-provider. Voor de uitgaande mails gebruik ik dus de smtp-server van de huidige ISP, maar daar gaat het telkens fout: als ik een bericht wil versturen van dit email-adres  krijg ik telkens een foutmelding zeggende dat hij de naam niet herkent als een alias van mijn huidige account. 

Voor een uitgaande mail is, dacht ik, toch geen identificatie nodig? In Live Mail vulde ik ook gewoon die smtp-servernaam in en dat ging perfect.  

ik heb al wat nagelezen maar kom er niet achter wat er fout gaat. Nu heb ik alles er terug afgegooid en wil morgen terug beginnen installeren. Als iemand tips heeft: met dank aanvaard. 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of ik het probleem goed begrijp, maar misschien helpt de volgende info.

Toen ik recent via de Website van mijn provider een nieuw wachtwoord gedefinieerd had, kwam bij het opstarten van Thunderbird een venster tevoorschijn om je inloggegevens in te voeren (voor de pop3 server). Als je de password manager aangevinkt hebt, onthoudt TB dat verder en vraagt er nooit meer om.

Bij het verzenden van een email kwam wederom zo'n venster tevoorschijn (voor de smtp server). Uiteraard zijn de inloggegevens dan wel dezelfde.

Kortom: zowel de pop3 als de smtp servers vragen om je inloggegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt boudeman, ik ben er net achtergekomen dat ik inderdaad voor al mijn email-adressen de bijhorende smtp-server moet opgeven om de boel aan de praat te krijgen . Nu werkt het dus wel. Eigenaardig is wel dat ik in Windows Live Mail slechts één smtp-server diende in te geven, nl. die van mijn huidige ISP, ( dacht ik toch) maar mogelijk maakte ik daar een denkfout. Het is ondertussen ook al jaaaren geleden dat ik nog eens van nul moest herbeginnen en op die 20 jaar activiteit heb ik nogal wat e-mail adressen van verschillende providers bijeengespaard. 

Nu nog adresboek en berichten overhevelen en dan mag Windows Live Mail in de prullebak. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat kan met thunderbird ook, maar dan moet je de SMTP van de gewenste provider wel standaard/default maken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskiduch, ik had ook voor imap gekozen ( of beter gezegd, thunderbird had voor imap gekozen) maar wat bleek: het werkte niet bij mijn huidige ISP ( telenet).Toen ik de server wijzigde in een POP3 lukte het wel om berichten te verzenden.

 

Michel, wat jij suggereerde is wat ik dus ook gedaan had : de standaard smtp-server gebruiken voor alle uitgaande mails, maar ook daar heb ik dus manueel moeten ingrijpen om elke smtp-server in te stellen per email-adres. 

 

En er zijn zo van die dagen dat er niets lukt: na de installatie van de add-on om mails over te boeken naar Thunderbird blijkt nu dat dit wel werkt op de oude Oulook-Express-mails ( gebruikt tot 2011) maar niet op de Windows Live mails ( vanaf 2011 tot heden). ik krijg telkens een foutboodschap " geen postbussen gevonden om te importeren" . 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er zijn zo van die dagen dat er niets lukt: na de installatie van de add-on om mails over te boeken naar Thunderbird blijkt nu dat dit wel werkt op de oude Oulook-Express-mails ( gebruikt tot 2011) maar niet op de Windows Live mails ( vanaf 2011 tot heden). ik krijg telkens een foutboodschap " geen postbussen gevonden om te importeren" . 

 

Toen ik een aantal jaren geleden van Outlook overging naar TB was er geen enkel probleem. De Outlook pst files werden achteloos geimporteerd en het instellen van TB liep ook vlotjes.

Toen ik vorig jaar mijn vrouw overzette van Outlook naar TB waren er twee problemen. Ik had moeite mijn weg te vinden zoals TB zich in de nieuwste versie presenteerde en de importfunctie van pst was vervallen. Ik heb toen de nieuwe TB gedeinstalleerd, de oude installatieversie die ik nog steeds had (en ook nu nog heb) gebruikt, de pst files van mijn vrouw geimporteerd, alle vertrouwde settings weer toegepast, en daarna ge-updated naar de nieuwste versie. Bij deze update bleef de visuele presentatie gehandhaafd (en dus vertrouwd).

Ik weet niet of Outlook express en Windows live mail hun resultaten ook onderbrengen in een pst file, anders is installatie van zo'n oude versie wellicht een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@  Boudeman: Dat is een mogelijkheid;

Ik ga ook nog eens proberen om eerst de WLM-berichten  over te hevelen en dan pas de OE-berichten ( omdat die laatste toch al ouder zijn en dus al grotendeels kunnen opgeruimd worden). 

Gelukkig regent het buiten en van voetbal wordt ik niet warm, dus blijf ik verder zoeken, maar echt vlot loopt het niet. 

@Wolverine: lucky you,.

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verkies pop3 boven IMAP omdat volgens mij bij Imap de mail altijd op de server blijft staan...  en dat is niet wat ik wil.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Thunderbird is dat relatief simpel... en werkt met de juiste poort en aanmelding

 

het voordeel is dat (als je NIET paranoia bent daar de mail op de server staat) je overal ter wereld je mail kunt lezen met alle mappen die je aangemaakt hebt voor Uit en inkomende mail

gebruik ik al 10 jaar zo

 

geen probleem sverige

post-30989-0-02583900-1466606177.png

post-30989-0-83351800-1466606182.png

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gene 1225

Heb dit ook al bij een tiental andere mensen in orde gebracht dus zo uitzonderlijk is het echt niet hoor.

 

In mijn directe omgeving hebben nog anderen dit ook zonder noemenswaardige problemen in orde kunnen brengen dus gewoon nog eens proberen zou ik zo zeggen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verkies pop3 boven IMAP omdat volgens mij bij Imap de mail altijd op de server blijft staan...  en dat is niet wat ik wil.

Inderdaad, en dat is juist reuze handig als je verschillende clients gebruikt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff. ik wordt er toch een beetje moedeloos van. 

Bijna alles werkt nu en de adressen zijn geimporteerd via de add-on die TB zelf op zijn site aanbeveelt .

Wat ik (nog) niet voor mekaar krijg is het importeren van mijn berichten uit Windows live Mail: dit zou via dezelfde add-on moeten gaan en dat lukt me dus niet. Eigenaardig:  diezelfde add-on importeertde berichten van Outlook Express  wel correct.

 

@tonksdutch: met de hotmail-adressen heb ik dus geen probleem: die haalt ook automtisch de oude berichten op.

@Wolverine: ter info: mijn pc had oorspronkelijk  Win7 (10) , en Oulook Express ( nu Win L. Mail) : als ik de add-on toepas zie ik een keuzescherm ( zie bijlage) waarin alleen Outlook Express vet gedrukt / actief is. Win L. Mail komt hier niet op voor. De bestandsextensies voor OE en WLM zijn toch verschillend of speelt dit niet ? 

 

 

post-41082-0-65889300-1466626539.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, en dat is juist reuze handig als je verschillende clients gebruikt.

Als je verschillende clients gebruikt, ben ik het helemaal met je eens...  

Maar ik heb slechts 1 computer (laptop) die ik overal mee naartoe neem als ik op reis ben... dus is er geen enkele reden om de mails op de server te laten staan. De ruimte op de server is vrijwel altijd kleiner dan op je eigen harddisk, bovendien stukken veiliger om de data in eigen beheer te hebben.  Ik vermoed dat de meeste mensen hun mail slechts op 1 computer lezen...  waarom zou je er meer hebben?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...