Ga naar inhoud


Probleem signaal op ontvangers


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Vu kan de symbolerate 29.900 niet aan met als resultaat uitval van een boel zenders op Astra 3

Ze heeft voldoende signaal als ik de screenshots bekijk.

Deze bewering is complete onzin. Mijn oude vertrouwde VU+ duo kan met gemak de bewuste zenders ontvangen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Je zal toch echt een goede satelliet meetset op de antenne moeten aansluiten op de oplossing te vinden, liefst met spectrum analiser.

 

Ik ben al genoeg vreemd zaken tegen gekomen.

 

Zit er niet ergens in de antennekabel een splitter of aansluit doos opgenomen?

Of hangt er een loos stuk antennekabel aan de installatie, die fungeert als zuigkring?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs een oudere dreambox 800hd werkt perfect

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal toch echt een goede satelliet meetset op de antenne moeten aansluiten op de oplossing te vinden, liefst met spectrum analiser.

 

Ik ben al genoeg vreemd zaken tegen gekomen.

 

Zit er niet ergens in de antennekabel een splitter of aansluit doos opgenomen?

Of hangt er een loos stuk antennekabel aan de installatie, die fungeert als zuigkring?

Ik heb helaas nog niemand kunnen vinden die over een spectrum analizer beschikt..

 

En nee er hangt niets los aan de installatie.

 

Het blijft een raar probleem al is er iemand een dorp verder die dezelfde klachten nu heeft..ook daar is er eigenlijk niets veranderd aan de situatie.Maar daar ga ik pas naar toe als ik deze installatie weer 100% werkend krijg

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ehb het al aan diverse andere mensen gevraagt, maar welke firmware heb je erop en heb je hdfreaks

firmware al geinstalleerd om te testen ?

 

Toch zou ik de skew van de koppen idd even checken of alles op de goeie satelieten stat afgesteld..

Zomaar even een extra tip, wat ik verdr lees is dat bij sommige users de vu namelijk wel gewoon werkt op Astra 3 met cd ..

 

Bij Astra 3 zou de lnb kop ietsje meer links moeten staan als bij astra 1 als je aan de voorkant tegen de schotel aankijkt, ervan uitgaande dat je Astra 1 wel goed werkt met de ontvangst..

 

Ik heb hier op een 60 cm schotel 99 % op astra 3 die op de stab 125 rotor staat, werkt perfect met

inv black twin lnb. Lnb helemaal induwen en dan 1,5 cm ietsje terug trekken, dan heb je het beste ontvangst

resultaat en let op de skew (draairichting lnb stand in de schotel).

 

Check Chek dub2 check ..  :sleep:

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt het al met een andere schotel geprobeerd zeg je en resultaat idem 

heb je het ook eens met de triax met 1 Lnb geprobeerd alleen  op astra 3 afstellen zou toch moeten werken 

en de huis waar je schotel op staat staat toch waterpas aan beide zijden 

zou je ook eens een foto van de schotel opstelling kunnen plaatsen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt het al met een andere schotel geprobeerd zeg je en resultaat idem 

heb je het ook eens met de triax met 1 Lnb geprobeerd alleen  op astra 3 afstellen zou toch moeten werken 

en de huis waar je schotel op staat staat toch waterpas aan beide zijden 

zou je ook eens een foto van de schotel opstelling kunnen plaatsen

Ik heb inmiddels weer vol signaal op alle lnb's de A3 geeft momenteel ruim 15Db.

Ik had niets veranderd?

Inmiddels ook zijn T55 weer geïnstalleerd het signaal is wel 4Db lager als met de TDS88 maar mijn maatje vind het prima want op dit moment zijn alle zenders gelijk in signaal sterkte. 

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...