Ga naar inhoud


Probleem signaal op ontvangers


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

post-71125-0-85885000-1467259334_thumb.jpgpost-71125-0-70752500-1467259335_thumb.jpg

Je signaal is te laag voor Astra3 en je hebt een firmware probleem, daar ben ik zeker van.

 

Vroeger heb ik wel eens van een instalateur bij een satboer gehoord dat wave front T 55 ondingen zijn

vanwege de lage afmetingen en de vierkante vorm, er waren veel klachten van mensen met beeldhaperingen.

 

Het beste is om een visio bigsat of sanders een triax 110 te nemen en de astra 3 lnb in het brandpunt van de

schotel te zetten. Daar heb je de meeste versterking en kun je de ontvanger op signaal kwaliteit af te stellen.

 

Mischien heb je toch gewoon een andere ontvanger nodig die wel je symbole rate goed detecteert.

Wat ik vaker zie dat zelfs de nieuwe huidige ontvangers toch blokbeeld geven bij een iets te zwak signaal.

 

Vertel eerst eens welke ontvanger je hebt ga ik even google naar goede firmware..

Ik stel de schotel af met een Horizon Satfinder max uitslag op alle vlakken een hogere uitslag is niet mogelijk op de Horizon.

De foto's zijn genomen van een Vuduo2 met software "vers" van de dag ervoor.Kanalenlijst Fastscan.

 

Deze foto's zelfde opstelling avond ervoor zijn van een GB Quad plus

 

De gebruikte schotel is een Triax TDS met multirail de Lnb's zijn Inverto Black Ultra's

 

Als ik de multirail meeneem naar huis en verder niets verander en hem zo op mijn TDS 88 klik zijn de waardes van wat ik meet voor op de lnb's praktisch gelijk aan wat ik zie binnen met mijn GB X3.

 

De afstand van onze woningen is hemelsbreed max 1.5km

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zo heb ik net effe gekeken ..dat zou je toch ook met de triax moeten krijgen 

 

post-41606-0-14594800-1467263037_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je inmiddels de LOF-test gedaan uit bericht #10? Met welk resultaat?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je inmiddels de LOF-test gedaan uit bericht #10? Met welk resultaat?

 

Groet,

A33

Nee nog niet maar volgende week weer verder heb er inmiddels een beetje koppijn van gekregen.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de reden ..

 

De symbol-rate voor de onderstaande zenders was 27.500 en wordt nu: 29.900 (de volledige gegevens: ASTRA 23,5 - 12.129 - V - 29.900 - 2/3 - DVB S2-8PSK)

 

SD ontvangers: niet meer geschikt voor o.a. de regionale tv zenders

Hieronder vindt u een overzicht met SD ontvangers. Door de overgang van een aantal zenders naar de moderne techniek Mpeg4 HD is het met deze ontvangers niet meer mogelijk o.a. Veronica, RTL8, regionale zenders, Discovery, en National Geographic te bekijken. Heeft u al een hd ontvanger dan is er voor u niets aan de hand.

Adimo Jive en Jazz
Arion 9280 / 9300 / 9400
Asscom
Denson 200
Denson 500
Dreambox DM 500 / 600 /7000
Echostar DSB 2000
Ferguson FX 6600 /7600
Galaxy IRD 2000
Homecast S2000 / S3001 / S3002 / S5001 / S5002
Eycos 5012 / 5512 / 6012
Inverto IDL 7000 PVR
Lemon (alle modellen)
Pace 501
Philips DSR 2210 / 2211 / 2212 / 2221 / DSX 7071 / DSX 7072 / 7005 /  DST5816 / DST5816 / DSX6073
Pioneer DBRS100-NL / DBRS100-NL / DBRS400-NL
Rebox 2250
Sab FTA SC
Strong SRT 6825 / 6850 / 6855 / 8000
S-Box 8080
Thomson TS4H  / DSR 435
Topfield TF 4000 serie / TF 5000 serie
Xsat CDT410 / DTVA

 

Zet daar de vu ook maar bij of er moet andere firmware voor zijn. je hebt dus genoeg signaal.

Hebben ze met opzet gedaan tegen "meekijkers"..  Apps zouden ook al niet meer werken alleen van hunzelf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet daar de vu ook maar bij of er moet andere firmware voor zijn. je hebt dus genoeg signaal.


Hebben ze met opzet gedaan tegen "meekijkers"..  Apps zouden ook al niet meer werken alleen van hunzelf..


wat is het probleem op de VU......Phoenixx

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ik heb nu helaas geen vu staan ....maar welke software heb jij op je vu .xxx welke

en met welke cam werk je 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vroeg ik dus al aan de buurvrouw die dit topic geopend heeft.

 

Mischien kan ze met jouw firmware flash weer een goede box hebben, dan zou het probleem opgelost zijn.

 

Het is niet voor mij maar voor de buurvrouw en ik stoor mij aan het dwingende gedrag van canaal digitaal.

Eerst de beems draaien en nu de symbolerate ophogen, het lijkt de bbc wel op astra 2.

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vroeg ik dus al aan de buurvrouw die dit topic geopend heeft.

 

Mischien kan ze met jouw firmware flash weer een goede box hebben, dan zou het probleem opgelost zijn.

 

Het is niet voor mij maar voor de buurvrouw en ik stoor mij aan het dwingende gedrag van canaal digitaal.

Eerst de beems draaien en nu de symbolerate ophogen, het lijkt de bbc wel op astra 2.

De software op de VU+ is de laatste OpenPli.

Inmiddels heeft de persoon de 4K verkocht en er een Solo2 voor terug gekocht het signaal is een fractie hoger maar de TP's blijven blokken..

De software op de GB QuadPlus is de laatste OpenAtv 5.3

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu kan de symbolerate 29.900 niet aan met als resultaat uitval van een boel zenders op Astra 3

Ze heeft voldoende signaal als ik de screenshots bekijk.

 

Dat is echt onzin hoor.

Zelfs de volgens mij oudste ontvanger van hen, de Duo, heeft daar géén moeite mee en ik kan het weten, heeft bij mij jaren goede diensten verricht.

Het maakt ook niet uit welke software je gebruikt, Pli, VT, Black Hole, of wat dan ook.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...