Ga naar inhoud


HP c7976an


joker55

Aanbevolen berichten

Ik hoop eigenlijk dat ik dit in het goede gedeelte zet......

 

Ik krijg van iemand een opslagmedium ( c7976an  van HP ), is een soort HD, maar heb geen flauw idee wat het is.

Google geeft iets van tape, of opslagmedium van 6,2 TB.

 

Kan iemand mij vertellen wat dit precies is, en hoe ik dit kan gebruiken (in een soort tape writer/reader?  welke dan?) of kan ik hem direct op het netwerk aansluiten?

Ik kan ook nergens een soort manual vinden.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ik kan veel hard maken met cement en beton. :P

 

Joker55 krijgt een backup medium van iemand, zo van eh maak der wat moois van

of wat?

ik had ook nog alle DAT tapes van het oude Backup apparaat van het oude bureau in de berging.

En Na vervanging naar het ultrium apparaat in het bureau bleven die DAT's dus liggen, maar die mag je nooit aan derden geven, je mag het enkel vernietigen met toestemming van het Bureau.

 

Een wasmachine hergebruiken is wat heel anders.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch:  mag ik even zeggen dat ik je een vrij achterdochtige oetlul vind?  (is een normaal woord, staat in de vanDale.)

Ik pik het niet om zomaar van dief of heler te worden beschuldigd. Om dat zomaar te zeggen of insinueren vind ik ook niet kunnen, is geen stijl.

Ik vroeg gewoon wat dit voor ding is, en ik wordt direct beschuldigd van dief, of heler, of van onfrisse praktijken. 

En nu heb ik het opeens weer gedaan, maar: .....Laag!

 

Om het een beetje anoniem te houden zei ik dat, maar dit artikel staat gewoon te koop bij een veiling.  (nieuw in doos, dus leeg !)

Niemand biedt erop, en staat nu op  € 3,50.

Maar als het leuk is, bieden jullie er allemaal op, en drijven de prijs op, maar als niemand mij kan vertellen wat dit voor ding is........sorry dat ik wat vroeg.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pionewbie... bedankt voor deze info, vooral het feit dat je er los niets aan hebt.

ik zag echter bij diverse firma's en ict-firma's (mag geen linkjes geven) allemaal rond de € 700 per stuk.

 

weet je toevallig welke apparatuur er bij hoort, waar hij in past?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

woef..... da's geen spul voor een simpel huis en tuin computertje om een backupje te maken.

ik hoopte op een leuk dingetje om backups te maken, maar met dit spul is het te kostbaar.

 

bedankt voor je antwoorden, ik weet genoeg.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, rare ontwikkeling.

De tape was te koop via een veiling: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/20796/7713901

Het bedrag stond belachelijk laag, dus ik dacht om te proberen, wie weet, een bult kun je niet vallen ermee, dus ik bood 1 keer.

Laat nu niemand verder bieden, en de handel is aan mij gegund voor € 8,50.

 

Vanochtend kwam de koerier.....een vrij zware doos.

Eerst dacht ik dat het maar 1 tape is, maar het zijn er 20 stuks. Dus voor € 8,50 plus veilingkosten....€ 11,60.

 

 

tape.jpg

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nu de tapestreamer, het beste is een scsi, er bij aanschaffen dan kan je elke dag een mooie backup maken.

Hier heb ik nog een heel stel DC2120 liggen van 3M, is handzamer formaat maar ook minder data opslag.

--------------------------

Voordelen Tape back-up:
– Tape is mobiel en kan daardoor gemakkelijk op een veilige locatie bewaard worden.
– Lage aanschafkosten en oneindige uitbreidbaarheid.
– Gemakkelijke migratie:reguliere tape-units zijn vaak “backward compatible” waardoor het relatief simpel is om van de ene generatie (LTO3) over te stappen naar andere (LTO5).
– Snel: tape is nog steeds één van de snelste back-up media die er zijn.

--------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

de goedkoopste LTO6 Ultrium kun je in het net vinden voor 22 euro excl. verzendkosten (hier in .DE)

dan heb je een kans dat je der op die andere beurs er nog wat aan verdient

 

maar er zijn niet veel bedrijven die een Ultrium Tape drive hebben en dan op een klap 20 stuk nodig hebben

maar gezien de dagtape-weektape-maandtape-jaartape =>

zou een startend bedrijf met een nieuwe LTO der graag iets voor bieden

 

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...