Ga naar inhoud


Eén coaxkabel oplossingen


Kato

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum en zou gebruik willen maken van de hier aanwezige expertise.

Ik heb een relatief simpel probleem: één schotel (120cm) met één LNB (INVERTO Premium Twin Output Satellite LNB - Black) die ik via één coax kabel wil verbinden met 2 satelliet receivers (2x M7 mz-101, verkregen via CD), die onafhankelijk van elkaar gebruikt moeten kunnen worden.

Op t internet heb ik twee mogelijkheden gevonden:

1) Unicable van Inverto. Maar welke sat receivers ondersteunen dit nu? Die waren er wel, maar zijn nu niet meer verkrijgbaar??

2) Stacker/De-stacker. Wat is 'the-state-of-the-art' van deze technologie?

3) andere oplossingen??

 

 

Graag advies.

 

mvg,

Kato

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je een kwalitatief uitmuntende coax kabel in gebruik hebt die niet te lang is kan je een stackerdestacker gebruiken, maar de voorkeur is toch echt een 2e kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet toch  wel lachen als je leest dat M7 MZ-101 dat niet ondersteund terwijl nagenoeg alle andere betere receivers het Unicable protocol standaard ondersteunen

 

Maar een feit is een feit.

Het aanleggen van een extra Kabel zie ik als uitdaging in sommige gevallen maar ook de oplossing met de hoogste tevredenheidsfactor gezien het onafhankelijk tuner gebruik.

 

Met goed glijmiddels ter hand kun je zelfs je oude kabel gebruiken als trekdraad voor twee nieuwe coax kabels.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden tot dusverre.

Ik heb tijdelijk al een tweede kabel, maar dat kan geen permanente oplossing zijn. Vandaar de titel voor dit onderwerp. Ik ben bereid evt nieuwe receivers te kopen als die unicable supporten (en als de prijs niet te absurd is). Maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Graag evt tips. Ik heb CD ook gevraagd, maar krijg een onbevredigend antwoord met een verwijzing naar hun 'eigen systeem', dat dat dan ook moge zijn.

Anders is blijkbaar de enige optie de oplossing middels de Stacker/Destacker te proberen (afstand is < 30m).

 

mvg,

Kato

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Duo 2 heeft twee dual tuners en er gaan dus vier! kabels richting schotels, met DiSEqC switches.

 

Voor de rest sluit ik mij aan bij Tonskidutch.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden tot dusverre.

Ik heb tijdelijk al een tweede kabel, maar dat kan geen permanente oplossing zijn. Vandaar de titel voor dit onderwerp. Ik ben bereid evt nieuwe receivers te kopen als die unicable supporten (en als de prijs niet te absurd is). Maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Graag evt tips. Ik heb CD ook gevraagd, maar krijg een onbevredigend antwoord met een verwijzing naar hun 'eigen systeem', dat dat dan ook moge zijn.

Anders is blijkbaar de enige optie de oplossing middels de Stacker/Destacker te proberen (afstand is < 30m).

 

mvg,

Kato

belangrijk is wie je vraagt bij CD

de hotline?

 

dat zijn allemaal heel goede mensen maar weten enkel dat over de techniek te vertellen hetgeen op hun answer-reply board staat

daar zitten dus geen monteurs en installateurs

of wel soms :grin:

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kato,

 

Ik gebruik naar volle tevredenheid een Johansson 9645 KIT Stacker/Destacker. Deze heeft geen voeding nodig tenzij je er heel veel lnbs en switches aan gaat hangen.

 

Prettige is ook dat je met zon kit meerdere satellieten kunt gaan ontvangen, terwijl unicable maar 2 max toelaat.

 

Zoals Sprietje zegt, zorg dat je een goede coax cable gebruikt.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook al jaren de Johannson 9645 multiband converter en heb er in al die jaren nooit problemen me gehad.

 

Wel heb ik nadat ik recentelijk mijn schotelinstallatie heb moeten veplaatsen, en daardoor de coax kabel heb moeten verlengen ongeveer 1 decibel signaalverlies op de (neem ik aan) hogere frequentie. Maar ook met die ene decibel minder is het nog steeds ruim voldoende. de totale lengte van de coax zit nu op ca. 15 meter.

 

Met een kwalitatief goede kabel, en bij een beperkte lengte is het een absoluut probleemloze oplossing die ik alleen maar van harte kan aanbevelen.....

aangepast door Lord Humungus

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor alle informatie en adviezen, die voor mij zeer waardevol zijn.

Ik heb toch nog een complicatie ontdekt: ik dacht dat ik de kabel die het huis binnenkomt makkelijk kon splitten en dan via een sterconfiguratie verder gebruik kon maken van de reeds aanwezige kabels. Dat blijkt echter niet zo te zijn. Het is één kabel die rondgaat.

Dan is de vraag of er meer Destackers (2) op die ene kabel aangesloten kunnen worden om elk lokaal bij een receiver te zetten (en dan niet dezelfde uitgang te gebruiken)?

Bij Unicable heb je dit probleem niet, denk ik, omdat dat een soort bus is, correct?

 

Ik heb ook nog CanalDigitaal en Inverto gevraagd hoe het met de support voor Unicable zit.

CD meldt: "Als dit systeem meer gebruikt zou worden dan zou CanalDigitaal hier zeker in mee gaan. Maar er zijn zo weinig mensen welke dit Unicable systeem gebruiken dat dit niet rendabel is om dit systeem te introduceren bij CanalDigitaal." Eerder meldde CD, dat nog zo nieuw was... etc,etc. Het is inderdaad wel lachen, maar eigenIijk heel triest.

Terwijl Inverto zegt: "in the last years it became a common standard and most of the manufacturers support Unicable. Even if they call it a different name e.g. SCR-LNB."

Wie moet ik hier nu van denken? Loopt CD nu zo achter? In ieder geval zou CD, die in een monopoliepositie zit, toch iets klantvriendelijker moeten zijn en een receiver die Unicable ondersteunt in de aanbevolen lijst van receivers moeten opnemen en zo geen 'common sense' oplossingen uitsluiten. Iets voor ACM?

 

mvg,

Kato

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...