Ga naar inhoud


Unicable installatie


Sambir

Aanbevolen berichten

All,

 

Ik heb afgelopen maand eindelijk de sleutels van mijn nieuwe woning gekregen.

 

Ik wil nu niet zoals de vorige keer 100 kabels (oke dat is iets overdreven) naar binnen trekken maar wil het beperken tot een enkele kabel.

 

Ik ben van plan om een wavefrontier te installeren met in totaal 4 tot 5 koppen. Deze moet naar een multiswitch waarna er een enkele kabel naar binnen gaat.

 

Binnen heb ik 3 decoders met elk 4 tuners ingebouwd (kan nog meer worden). Alle tuners moeten onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Dit betekent opnemen, afspelen, streamen tegelijk.

 

Ik kwam deze unicable switch tegen waar maximaal 32 tuners op aangesloten kunnen worden. Alleen kan er maar één quattro lnb op aangesloten worden en dus ook maar één satelliet. Dat zou betekenen dat ik 4 van deze switches nodig heb voor 4 satellieten en er dus uiteindelijk toch 4 unicable kabels naar binnen gaan. Of niet?

 

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=49&id=322

 

Is er een mooie oplossing om uiteindelijk 4 tot 5 satellieten op een switch aan te sluiten met een enkele output waar maximaal 24 of 32 tuners op aangesloten kunnen worden?

 

Dit zou heel wat rommel schelen namelijk...

aangepast door Sambir
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt erop dat de schade voor 4 lnb's enig beperkt kan worden tot 2 unicable out kabels. En zo een multi-switch die 2 satellieten tegelijk kan aansturen met een enkele unicable output is al 230 euro per stuk... ;) Dure grap zou ik zeggen..

 

http://www.triax.com/FindProduct/ProductDetails.aspx?product=%7BAF11F609-89B4-4A56-8D48-61F19BEA3B18%7D

 

Daarbij kan op de bovengenoemde switch ook maar 8 tuners aangesloten worden.

 

De eerder genoemde Inverto multiswitch kan 24 tuners aan echter wel maar op 1 satelliet.

 

Daarnaast kost een enkele unicable II lnb rond de 70 euro. Hier kan ook 24 tuners op aangesloten worden. je zult ze echter wel door moeten lussen.

 

Nog andere Ideeën? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Unicable kun je tot maximaal twee satellieten.

Met 4 of 5 lnb's kun je dus geen Unicalble toepassen.

is dit een beperking van unicable of een beperking van de coaxkabel? Dat zou betekenen dat er voor 4 satellieten minimaal 2 unicable kabels het huis ingetrokken moeten worden?

 

Het lijkt dan toch de goedkoopste oplossing om 4 unicable lnb's te kopen en dus 4 kabels naar binnen te trekken. Met een basis unicable splitter zou ik dan eventueel nog vanuit de een centrale punt kunnen splitsen naar twee verschillende locaties in huis:

 

Dus 4 maal deze lnb:

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=323&cat=126

en 4 maal deze splitter (die wordt vaak wel met de lnb meegegeven):

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=49&id=325&cat=83

aangepast door Sambir
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook die Triax die je noemt kan maar tot 2 satellieten.

Er bestaan wel een systeem waarmee je vier lnb's op een Unicable-systeem kunt plaatsen maar dan kom je in de professionele sfeer en dan moet je denken aan een switch van een paar duizend Euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd er rekening mee dat een unicable lnb slechts 4 frequenties uitstuurt dwz maximaal 4 transponders en je hebt 12 tuners

Unicable II (nieuwe versie) kan tot 32 frequenties aansturen.

 

Echter is de Splitter die ik zo net noemde wel bedoeld voor unicable 1. Dus ik weet niet of deze ook met unicable II werkt.

 

Maar nee ik ga geen paar duizend euro neertellen voor een switch..Trek dan liever toch een extra kabeltje naar binnen :)

 

Maar een unicable II icm de splitter (mocht dat werken) lijkt de enige uitweg....of niet?

 

Daarnaast is nog de vraag of mijn decoders (Xtrend ET10000) wel overweg kunnen met Unicable II. Unicable 1 werkt trouwens super goed op de decoders.

 

EDIT: Er lijkt een oplossing te bestaan! Het is de unicable combiner! echter kan ik deze niet direct op de site vinden:

 

Unicable%20II%20Additional%20scenarios%2

 

Dit zou betekenen daat er dan nog maar 2 kabels het huis in komt

aangepast door Sambir
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je flink in de geldbuidel tast, zou het zo kunnen:

 

Hierbij ook de PDF-file. Maar zoals je kunt zien, zijn dit oplossingen voor in de professionele sfeer zoals ziekenhuizen, flatgebouwen enz. die voor een particulier wel erg duur zijn.

post-60869-0-53966300-1459847767_thumb.png

Unicable II - Technology guide(VEn200116)(1).pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam ook hier een installatievoorstel tegen:

http://forum.digitalfernsehen.de/threads/4-lnb-f%C3%BCr-4-satelitten.359162/#post-7376707

 

Iets voor jou?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb contact gehad met inverto en de combiner zal in enkele weken op de markt komen. Dan is het mogelijk om meerdere satellieten van unicable lnb's te voorzien en deze met een combiner te koppelen naar een enkele kabel waarbij de kosten ook nog eens goed gedrukt kunnen worden. Afwachten dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nu wil ik eigenlijk het volgende bereiken:

GFjK5PJ.png

Mijn vraag hierbij is.

  • Werkt een 3 way splitter met een unicable installatie?
  • Werken enigma2 boxen met unicable II lnb's?
  • Volgens Inverto werkt de unicable lnb met diseqc switches, dus ook met een 4x1 switch?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De instelling zou volgens verschillende bronnen moeten werken echter de openpli team heeft JESS (dat is de naam voor de unicable II standaard) nog niet geïmplementeerd in de images. Er is een patch in de omloop. Deze zal moeten werken echter wil het team deze nog niet implementeren vanwege de risico's en te weinig testwerk. Ik denk dat ik dan zelf een aantal images moet gaan compilen om in ieder geval JESS op de VU ZERO en de ET10000 werkend te krijgen. De dm800 moet het met de oude Unicable 1 standaard doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Met inverto wideband UNICABLE II multiswitch IDLU-UWT110-CUO1O-32P en de inverto (10.40 of 10.41 GHz LO) wideband IDLP-WDB01-OOPRO-OPP-K kun je voor 2 sats toe met zonder combiner. Hij moet wel een voeding hebben met een power inserter, en geprogrammeerd worden met een inverto IDLU-PROG01-OOOOO-OPP.

 

Ik zoek nog naar een smalle dLNB die op positie B ingezet kan worden, direct op een combiner. Hij moet dan uitgaan indien een andere satelliet/LNB geselecteerd word.

 

Helaas blijkt het inverto unicable monoblock IDLB-QUDM20-UNI43-6PP (2 pos) niet beschikbaar.

 

De Unicable I oplossing is natuurlijk de Inverto IDLP-USS2OO-CUO1O-8PP met twee quattro lnbs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sambir:

 

De diseqc switches kun je waarschijnlijk vervangen door en combiner. Indien je power zet op je splitter, kun je waarschijnlijk een splitter gebruiken als combiner. (Er gaat, met de splitter met diodes erboven, toch geen power naar de andere receivers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...