Ga naar inhoud


HP slice


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

waarschijnlijk hebben maar enkele mensen deze fijne mini pC

na 2 jaar ervaring is het een werkpaard voor de expat en bureau fiel met gevorderde eisen...

 

- bijna probleemloos ermee gewerkt op dat taal pakket na! (maar dat ligt aan de duitse OS versie die erop staat)

 

- dit type is net als een laptop heel mobiel en transportabel op het toetsenbord na (dat heb ik op enkele vaste flex-werkplekken door de goedkope logitech k270 die liggen daar)

- dit slice'je kan menig voor mij belangrijk CAD en 3D programma (dus grafische kaart specs) heel goed "runnen"

- tot nog toe is de ondersteuning van HP subliem geregeld alsook de ondersteuning van windows 10 voor alle drivers benodigd door dit mini pC

- geen SSD problemen gezien of geanalyseerd, maar de verzekeringsgrens nadert = 3 jaar

- drie verschillende display aansluitingen levert de grafische kaart moeiteloos D-sub / DVI / HDMI (die staan op de flex-werkplek en bij klanten)

 

* wat me tegenviel was de externe psu en kabels (daar heb ik helaas al de tweede set moeten bestellen)

* wat ook tegenviel is dat je zonder het origineel toetsenbord, muis en usb stick niet je hp uefi bios kunt oproepen (dus doe die nooit weg)

 

mijn vraag is op dit moment:

kan ik zo een mini pC slim en goedkoop refurbishen door een nieuwe SSD en een verse WINDOWS10 Pro NL er nieuw op te zetten en even intern de printplaat schoon blazen daar het ding nu het derde jaar in gaat na herfst 2019.

Of moet ik aan een second generation denken. Het gaat om een werkpaard voor een zelfstandige. je dubt om stabiliteit en je centen!

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien er nu al een SSD in zit, denk ik niet dat je echt achterover geblazen zal worden door een nieuwere versie SSD er in te zetten.

Het verschil zal kleiner zijn dan de omschakeling van HDD naar SSD.

 

Wat wel al kan helpen is om eens een nieuwe installatie van je windows uit te voeren - dit eventueel van een medium waar de meest recente grotere updates al in zitten.

Maar, hangt er ook wat vanaf of je dikwijls software installeert en verwijdert.

Indien je enkel de software er op hebt die je echt nodig hebt, zal je register ook minder belast/vervuild worden door software die je terug verwijderd hebt.

 

Denk dat je zelf wat de afweging moet maken: is het ding fiscaal afgeschreven - of niet? Ben je overall nog tevreden over de snelheid van het toestel? De nextgen zal misschien recentere processoren ondersteunen, maar zal natuurlijk ook weer een pak geld kosten...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk ook eens naar de Intel NUC, daarvan heb ik er enkele tientallen in gebruik, tot tevredenheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei De_Perre:

Maar, hangt er ook wat vanaf of je dikwijls software installeert en verwijdert

nö spelen doe ik op de home pC met diverse proggies

 

deze Slice is clean as a whistle met professionele software erop

de SSD gaat niet lang mee vandaar dat ik het tijdig wil vervangen de rest lijkt allemaal oerdegelijk

 

de nieuwe SSD komt hopelijk voor de kerstmis

met een verse windows pro 10 installatie

 

ceesv, die NUC is zeker niet verkeerd qua specs, maar niet echt mooi toch?

overigens reeds 2 van mijn klanten hebben zich ook de slice gehaald nadat ik ze een sketchup presentatie op hun tv toonde door het mini pceetje met een hdmi kabel aan te sluiten en mijn bleutooth muis en toetsenbord voor hun op de salontafel te zetten (dan wil je echt geen tablet of iPad meer zei de klant)

gelukkig hebben bijna alle mensen een extra hdmi kabel in huis (dan kan ik de mijne thuis laten)

 

 

IMG_3112.JPG

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het nu slice of nuc noemt - maakt geen verschil. Je hebt een behoorlijk draagbaar en compact systeem dat dienst kan doen als volwaardige PC.

 

Veel succes met de nieuwe SSD.

Zoals reeds aangegeven - indien je overstapt van een Samsung 7xx of 8xx naar de nieuwere disken in hun gamma zal het verschil niet dermate zijn dat je uit de sokken geblazen wordt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

alles gelukt joepi zou je zeggen :rolleyes:

en nu ( heden ) is de fan stuk, BIOS waarschuwing gekregen wegens gevaar van oververhitting, dus 2 uur zoeken >>> geen vervanging meer in Nederland te vinden :(

 

moet snel nieuw, dus er komt morgen een andere portable voor in de plaats

 

maar ik laat 'm toch nog maken in het buitenland en dan voor multimedia naast de TV en AVR plaatsen (valt niet op)

 

jammer dat ze zo snel outdated zijn t.o.v. de andere HP smallformfactor desktops die jaaaaaaaaaaaaaaren ondersteund worden

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...