Ga naar inhoud


Editie 26 - Mut@nt HD51 4K-HEVC


Michel

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Tonskidutch:

vergelijk hem dan eens met andere 4K receivers

 

Heb ik gedaan. Het lijkt me een prachtige ontvanger, maar wel tegen de hoofdprijs.

Voordeel lijkt me in de vrije 3 tuner-keuze en groot flashgeheugen.

Voor de Zgemma's (eveneens 3 tuners en 4K) ben ik 175,- / stuk kwijt geweest al moet 

ik er wel bij vermelden dat ze niet echt "nieuw in doos" zaten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ze niet "nieuw in doos"waren zou ik ze retourneren.

 

De ontvangers horen echt wel compleet nieuw in doos te zijn!!

Ik heb er al meerdere verkocht als webwinkel en via de importeur krijg ik ze echt wel nieuw, onaangeraakt en compleet binnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarschijnlijk heeft hij een demo gekocht... en daardoor korting gekregen?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei theboyk:

De ontvangers horen echt wel compleet nieuw in doos te zijn!!

 

Daar ben ik het in beginsel mee eens, maar ik wil ook realistisch zijn.

De meeste leveranciers bieden de ontvanger aan rond de 250 euro.

Ik heb, zoals gesteld, 30% minder betaald en dat vind ik redelijk.

 

Ik zou het netter hebben gevonden als de ontvangers inderdaad zouden zijn verkocht als "gebruikt", of "demo-exemplaar".

Want dat zijn het namelijk inderdaad: aan een van de ontvangers kon ik zien dat er van huis uit beschermfolie over de 

kap hoort te zitten en twee van de ontvangers waren voorzien van plugins als "Turkvod" en "Stalker" waarbij verwijderen

of toevoegen van apps ook nog eens was disabled. Mogelijk zijn ze enige tijd verhuurd geweest?

 

Uiterlijk zien ze er netjes uit, accessoires als stekermateriaal en schroeven voor harddisk etc. was nog ongebruikt en

ook de afstandsbediening + handleiding zien er nog uit als nieuw.

Temeer omdat de ontvangers niet kritisch lijken te zijn ontworpen (passieve koeling, weinig warmte-ontwikkeling)

til ik niet al te zwaar aan een paar uurtjes gebruik vooraf.

 

Er was overigens wel iets aan de ontvangers dat me irriteerde.

Displays dim ik altijd maximaal, maar het embleem dimde niet mee en bleef hinderlijk fel (voor een slaapkamer).

Ik heb dat verholpen door het serieweerstandje te wijzigen van 150 Ohm naar 2K7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Hansen:

Mijn Mutant HD 51 is nog nooit vastgelopen en ik gebruik hem best vaak al 1 jaar. Dus nog even wat is het voordeel van Open ATv dan verder. Ik zou het niet weten of ik heb het niet nodig.

 

Als je niet al te experimenteel bent aangelegd en je bent tevreden met de mogelijkheden dan zou ik ook niet overschakelen op Openatv.

Ik ben ronduit een kneus op gebied van Linux en heb bij voorbeeld al de smartcards via CI modules geplaatst omdat het niet snel genoeg lukte met de interne kaartlezer.

 

Zelf heb ik nog wat noten op m'n zang en wil t.z.t. nog uitzoeken waarom ik louter met FTP kan werken terwijl Samba aangeeft actief te zijn en verder de opname- en weergave mogelijkheden uitbreiden zoals het kunnen benaderen van de tuners en harde schijven van de andere ontvangers. Het wordt wellicht een mooi zoekplaatje voor de komende winter...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk, maar toch nog een vraagje. Ik wil mijn Vu+Ultimo (de gewone HD uitvoereing ) en mijn Edision OS-Mega vervangen voor een 2e 4K ontvanger. Een 2e Mutant kan niet i.v.m. afstandsbediening ze staan bij el kaar. Er moet een interne HDD in kunnen en minimaal 1 c en 2 sat tuners hebben. De VU+ 4K is bijna € 600,00 met e.e.a. er in. De Xsarius 4K lijkt me prima maar die staat niet meer in de lijst van OpenPli. Zijn daar problemen mee en is er nog een ander merk die voldoet aan mijn wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...