Ga naar inhoud

Ci module en niet-gecertificeerde tv...

Yvon
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

We hebben een smarttv van Grundig en onlangs een ci module gekocht. Geen bvn op 14, alleen npo 1 en 2 en Comedy Central te krijgen.... we wonen in Frankrijk en hebben 2 decoders die prima werken, dus het heeft niks te maken met het afstellen van de schotel. Heeft iemand een idee? We hebben geprobeerd om bv RTL4 handmatig te zoeken door de transponder en symbole rate in te voeren, maar dan staat er direct kwaliteit 0, dus geen zenders te vinden... we hebben de ci via Marktplaats, het is zo'n zilveren met witte sticker en approuved bij Canal Digitaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

welke van Grundig heeft u staan?

type model en waar gekocht (dus ook firmware)

of een CI+ werkt in een Grundig smartTV is daarmee te analyseren

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

BVN zit al geruime tijd niet meer op 14.

Maar hoe ziet de antenne installatie er uit?

Zitten er wel 2 koppen in de schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

en heb je de lnb op 10600mhz staan 

en laat hem dan eens scannen op astra3 gelijk sprietje al zei

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-11.1.20210808 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x DB800 prv  2x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

De CanalDigitaal satellietontvangers doen dat inderdaad automatisch. Zodra het geen CanalDigitaal ontvanger is, zul je er meestal handmatig een opdracht voor moeten geven.
Als je Grundig tv een ingebouwde satellietontvanger heeft, gaat dat zeker niet automatisch. Waarschijnlijk kun je daarmee niet eens de CanalDigitaal fastscanlijst inladen, wel de meeste zenders van de Astra 19,2 en 23,5 maar die zul je dan handmatig in een logische volgorde moeten zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukt!!!!! Dank voor de tips, is inderdaad de goede polarisatie, lnb, en transponder instellen en daar zijn ze! Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties en de goede adviezen!

tja eigenlijk een foute bedrijfsinstelling van de firma uit he 

maar goed dat het nu weer werkt ...veel sucses

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-11.1.20210808 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x DB800 prv  2x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple

Link naar bericht
Delen op andere sites

zou je eens wat foto"s kunnen plaatsen 

vanaf stap 1  menu instellingen  enz 

dan hebben misschiens andere leden hier ook nog veel plezier  van die een grundig tv  hebben met een DVB-S2 tuner

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Mimisiku
      Gezocht: een witte 3.5 CI module voor Canal Digitaal...
    • Door paardengek
      Te koop, oranje Canal Digitaal smartcard.  20 euro per stuk. Ik heb er 3 stuks liggen.

Met vriendelijke groet, paardengek
    • Door greydutch
      Hallo,

Al heb ik de VU plus nu al bijna een jaar, ik ben nog steeds een behoorlijke newbie. VTI en Oscar installatie zijn me destijds gelukt en min of meer ook het installeren van Picons.

Aangezien er bij Canal Digitaal voortdurend veranderingen zijn voor wat betreft de beschikbare zenders wilde ik de Picons op mijn VU onlangs actualisieren. Nu heb ik de volgende vragen:

- Waar kan ik algemeen gesproken het beste Picons voor Canal Digitaal downloaden? Er zijn diverse, vooral Duitse, sites waar Picons worden aangeboden, maar dan vooral voor Astra 19,2. Voor Astra 23,5 heb ik nauwelijk iets gevonden.

- Ik heb inmiddels voor de meeste nieuwe zenders een Picon gevonden , maar voor BBC First en BBC Entertain is me dat nog steeds niet gelukt. Overal gezocht, niets gevonden. Heeft iemand een idee?

- Wat is eigenlijk het nut van de Picon Manager op mijn VU? Al mijn Picons zijn als .png op mijn computer opgeslagen en die stuur ik dan met het programma DreamBoxEdit naar de VU. Dat werkt tot nu toe prima.

Hartelijk dank.
    • Door Mimisiku
      Bij deze de opgewaardeerde oscampicons. Bevat Canal Digitaal,TV-Vlaanderen én Ziggo (regio Haarlem-Alkmaar)
      Uiteraard met de grootste dank aan Stevie voor het bijhouden en aanpassen van de Ziggo picons.

OscamPiconsCDS-TVV-Ziggo.rar
    • Door Mimisiku
      Zenderscan gedaan op Astra 3 en Astra 1. Valt op dat History HD DUT niet decodeerd. Zie in de Live Log van OScam dat i.p.v. 0100:64 bij deze zender 0100:6B staat.... Beetje vreemd. NGC Wild HD geeft na scan n/a aan en wordt gezien als DVB Service. Deze decodeert overigens wel. Heb de servicereference nagekeken in de lamedb en Canal.Digitaal.tv boeket. Waarden staan daar wel goed.
    • Door Cowalley
      Wij wonen in Frankrijk in een gehuurd appartement. Op het dak staat een schotel met ontvangst van de Astra 19,2 en de Hotbird satelliet (2 single LNB’s met allebei 4 uitgangen en waarschijnlijk ergens een aantal switches). Ik kan gewoon een coax-kabel in een contactdoos steken en heb satelliet-ontvangst.
      Nu alle Nederlandse zenders door Canaal Digitaal zijn verplaatst naar de Astra 23,5 satelliet, hebben wij een probleem. De vereniging van eigenaren staat niet toe dat wij als huurders wijzigingen aanbrengen aan de huisschotel. Het bijplaatsen van een LNB is dus niet mogelijk.
      Ik heb nu op het balkon een eigen schotel gezet op een standaard. Het is zo’n recreatiesetje van Canal Digitaal. En daarop heb ik de LNB vervangen door een DUO LNB voor Astra 1 en Astra 3. Maar het lukt me op geen enkele manier om beide satellieten met één schotelpositie te ontvangen. Ofwel de ene, ofwel de andere, maar dan moet ik de schotel steeds ietsjes draaien. Dat is irritant.
      Ik dacht de oplossing te hebben gevonden. Met de schotel die op het dak staat kan ik namelijk Astra 1 ontvangen en met de schotel op het balkon Astra 3. Ik heb een Diseqc switch (diseqc 2.0) gekocht en dacht klaar te zijn. Maar de ontvanger ziet alleen de LNB die is aangesloten op ingang LNB1 van de switch. LNB2 ziet hij niet. Switchen moet ik nu zelf doen door de kabels te verwisselen.
      Daarom me maar aangemeld voor dit forum. Ik heb de volgende vragen:
      -Is het mogelijk om 2 schotels te combineren en door middel van een switch aan te sluiten op 1 ontvanger (M7Sat801)?;
      -Welke switch heb ik daarvoor nodig, ervan uitgaande dat beide schotels nu al werken met één of meer switches? Een uncommitted switch?
      -Moet ik in de ontvanger nog dingen wijzigen in bijvoorbeeld de Diseqc instellingen?
    • Door Peter133
      Ik wil het standaard pakket van canal digitaal op 23,5E (Astra 3B) ontvangen.
      Op mijn Satlink WS 6908SE staat naast alle andere satellieten, alleen Astra 3A vermeld.
      Hoe kan ik Astra 3B invoeren, d.w.z. welke instellingen moet ik invoeren.
      En hoe kan ik de schotel het beste instellen?
      Een probleem is dat ik geen handleiding bij het apparaat ontvangen heb.

Bedankt
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.