Ga naar inhoud


Wat is dit voor LNB?


a33
Ga naar oplossing Opgelost door trust,

Aanbevolen berichten

Dit is inderdaad wel een heel bijzondere lnb. Hoe krijgen ze het verzonnen. Dat verklaart ook dat schuine plaatje achter in de golfpijp om de polarisatie te draaien. Het gaat dus toch om een lineaire lnb en niet om een circulaire.

Dit is inderdaad een lnb om in een museum te leggen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad Sprietje , dat schuine plaatje achterin zou kunnen duiden dat we hier te maken hebben met een lnb voor circulaire signalen zoals heel vroeger door Kopernikus werden uitgezonden .

A33 zou hem eigenlijk eens in een schotel moeten steken met de LOF instelling op 1000 en een blindscan moeten doen .

Komen bepaalde zenders dan dubbel voor , moet het haast wel zo'n circ. geval zijn .

 

De 3 Kopernikus satellieten zonden geen circulaire signalen uit. Wel de Russische Gorizont satellieten op destijds 11°, 14° en 53° oost.

Op Express AMU1 op 36° oost worden circulair uitgezonden voor de Russische markt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

De 3 Kopernikus satellieten zonden geen circulaire signalen uit. Wel de Russische Gorizont satellieten op destijds 11°, 14° en 53° oost.

Op Express AMU1 op 36° oost worden circulair uitgezonden voor de Russische markt.

Ik had dat gelezen in een oude posting van Sjaakk , kunnen we die weer eens een de schuld geven ( grin)

Leuke site Rob , veel interessant leesvoer .

Nu weet ik ook de functie van die massieve dwarsstaaf die ook in C band lnb's zit en in de C/ Ku combi's daar het signaal op één van de Ku polariteiten verstiert .

Bij mijn pogingen zelf een ideale combi te maken met een BU single achter de beste C lnb die ik had , liep ik tegen dat euvel aan .

Ik had zelfs al een systeem gemaakt om een staaf motorisch in en uit te schuiven .

Maar omdat zowel C lin. als C circ. met dezelfde lnb te onvangen op beide teveel compromissen opleverde ben ik overgegaan naar lnb wisselaars .

Hierbij altijd de beste lnb in focus .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de rommelbak van een satvriend nog een aparte Grundig AUN 1F  0.8dB

Ook met de antennes recht achter elkaar , achterin dubbele getrapte versmalling .

Iets dergelijks word ook toegepast bij de AV-COM Polariser voor C band om met een lineaire lnb , de circulaire signalen te kunnen ontvangen .

 

post-30993-0-08364100-1475940959_thumb.jpgpost-30993-0-27203500-1475940978_thumb.jpgpost-30993-0-39631800-1475940996_thumb.jpg

post-30993-0-03175800-1475941207.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...