Ga naar inhoud


Video afspelen met NAS op Solo 4K?


Portuuno

Aanbevolen berichten


  • Reacties 142
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

JPHR,

 

Ik heb de map Multimedia ingevoerd, maar Kodi kan het pad niet vinden.

Weet jij wat er voor of achter moet?

De map Multimedia staat achter een password. Zie de QNAP map Public?

Heb je een test file met muziek in Public gezet?

Heb je op de QNAP bijvoorbeeld de Samba service aangezet. Mogelijk moet je werkgroup voor de Vu+/Kodi nog gelijk maken aan die voor de QNAP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok JPHR,

 

Met de Vu+ kan ik de map Public op de NAS benaderen en een test file afspelen. Prima geluid!

Kan ik nu alles van de map Multimedia ( ook films etc.) naar de map Public knippen en kopieren?

Of kan ik de map Multimedia op een of andere manier nog benaderen?

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan op twee manieren deze files moven:

1) Vanaf je PC via de explorer, maar dan worden ze een voor een via je PC  overgezet van de ene map naar de andere map (kost veel tijd!)

2) inloggen op de QNAP en daar in de file manager de opdracht move geven. Dat gaat veel sneller omdat de files vermoedelijk niet fysiek worden gemoved, maar uitsluitend van de ene naar de ander map worden gelinkt.

 

Ik heb in Public submappen gemaakt voor:

Movies

Music

Comics

 

Je zegt prima geluid. Ik neem aan dat je HDMI via een receiver naar je TV stuurt en het geluid door de receiver laat weergeven die dan alleen het video signaal doorstuurt?

 

 

 

De apps van QNAP veronderstellen dat je inderdaad media in die multimediamap onderbrengt, maar die apps gebruik ik toch niet.

 

Ik heb nu zelf een intel gebaseerde media speler met Kodi. Die kan wel H.264 afspelen, maar die is echter niet krachtig genoeg voor H.265 formaat films.

Daarom overweeg ik een Vu+ Uno 4k met hardware ondersteuning voor H265 decodering. Processor van de Uno 4k is net iets krachtiger dan van de Solo4k.

Uno 4k is ook een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de map Multimedia wil blijven gebruiken moet die toegang geven aan een user met password.

 

Ik weet niet hoe je je QNAP hebt ingericht, maar je moet een user (bestaand of nieuw te creeren)  dan toegang geven tot de map.

 

In Kodi moet je dan die User en password invoeren zodat Kodi weet wat het voor toegang tot QNAP/Multimedia moet gebruiken.

 

De QNAP moet dus ook weten dat deze user toegang krijgt tot Multimedia.

Dat kan in het op bijlage getoonde scherm. Hou er rekening mee dat Kodi niet alleen leest maar ook moet kunnen schrijven naar die map.

Het middelste van die action symbolen gebruik je om die user de priviliges voor Multimedia toe te kennen.

post-104737-0-67993500-1480439336_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola JPHR,

 

Heb alles verplaatst van Multimedia naar de map Public.

Het werkt perfect!! Ongelooflijk..

Rest me nog 1 vraagje.

Hoe kan ik de laatste versie van Kodi updaten, ik zie er geen mogelijkheid toe.

De Solo 4K gaat met HDMI naar de TV en de uitgang van het geluid gaat via een DAC naar mijn analoge versterker.

Zeer gedetailleerd geluid.

Dank nogmaals!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te horen dat het werkt.

 

QNAP heeft erg veel mogelijkheden, maar je moet toch eens de moeite nemen om de basis zaken in de manual door te nemen. RTFM.....

Overigens is QNAP zo opgezet dat voor dat soort basisactiviteiten zeker geen Linux kennis nodig is. QNAP realiseert zich dat dit niet van de consument verwacht kan worden.

 

Waarom wil je Kodi updaten en welke versie heb je?

 

Films mkv met h264/MPEG spelen nu ook goed af? Als ik inderdaad die Vu+ UNO 4k aanschaf wil ik die ook zo als mediaspeler voor films vanaf mijn NAS gaan gebruiken.

Als je dat met ook een H.265 file kan testen? Gewoon een opname maken met jouw SOLO 4K van UHD/4k uitzending, file naar de NAS in Public overzetten en dan kijken of je die met Kodi op je Vu kan afspelen.

 

De meest verbeteringen in Kodi zijn gericht op video en niet op audio. Dus een update zal je voor audio niet veel opleveren.

 

Ik begreep dat Black Hole image ook Kodi versie 16.1 Jarvis omvat, maar nieuw image betekent veel weer opnieuw instellen.

 

Ik neem aan dat Vu+ ook updates via de feeds plugin levert, maar dan vermoedelijk afwacht tot die als stable gemonstreerd zijn.

 

Ik heb zelf nog geen Vu+ en me dus daar ok nog niet in verdiept.

 

N.B.: als aspirant lid van dit forum kan ik nog maar beperkt berichten plaatsen dus verbaas je niet als ik geen antwoord meer kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Solo 4K speelt een opgenomen 4K uitzending perfect af.

Dus een H.265 file vanaf de NAS kan met Kodi op de Vu+ SOLO worden afgespeeld. Dank je wel voor die test. Indien je zelf geen 4k tv hebt blijft overigens de mogelijkheid bestaan dat de Vu+ niet in H.265 maar in MPEG4/H.264 heeft opgeslagen.

 

Mijn Intel media speler trekt H.265 echt niet. Voor H.265 heb je of een dure general purpose op zijn minst recente i5 processor om H.265 in software te ontsleutelen of zoals met jouw Vu+ Solo ondersteund door hardware decoding. Dit maakt de Vu+ UNO 4k voor mij een veel aantrekkelijker optie.

 

Dat het met Kodi nu bij goed werkt verbaasd mij niet. Kodi/XMBC is behoorlijk uitontwikkeld en wordt ook erg veel gebruikt. Kodi maakt alles voor de gebruiker en stuk eenvoudiger in te stellen zonder dat je je in Linux hoeft te verdiepen.

 

Nogmaals dank en geniet van je betere geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...