Ga naar inhoud


apart netwerk voor camera systeem


mapi

Aanbevolen berichten

ik heb thuis 2 IP camera's en heb het vermoeden dat deze mijn netwerk toch wel belasten aangezien ze full hd camera's zijn met 5MB .... ik merk dat sommige andere zaken soms haperen en weet niet zeker of dit komt door die camera's maar denk het haast van wel. Heb eens beide camera's uitgezet en had de indruk dat er geen haperingen meer waren... kortom ik probeer iets uit te sluiten / voorkomen.

 

vandaar de gedacht of ik een apert LAN netwerk kan maken waar de camera's op staan maar die ik wel vanuit het andere netwerk kan benaderen..

 

Met zoeken op het grote www kom ik er niet echt uit, vandaar mijn vraag hier.

 

Iemand die ene tutorial heeft liggen of linkje hoe ik aparte LAn netwerken maak ?

  • Like 1

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


mapi schrijft 5 MB ( hoofdletter B  = 5x8 Mbit )

of was het een schrijfvout

 

overigens een tweede netwerk, kun je met een betere NAS opzetten daar die vaak twee UTP poorten hebben specifiek voor port trunking maar beveiligingscamera's kunnen er ook op)

utp - LAN1 192.168.2.x 1000Mbit

utp - LAN2 10.0.0.x 10/100/1000 Mbit

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten niet in een bot netwerk? Wat is nu 5Mbit, opgeteld 10Mbit. Een bekabeld netwerk heeft dan nog 90% bandbreedte over.

Wordt natuurlijk andere situatie als de camera's op WiFi aangehaakt staan.

eeeh bot ?... geen idee eigenlijk. virus scanners en zo slaan niet aan maar dat zegt natuurijk niet alles..... Nee. heb een giga lan netwerk liggen waar ik gebruik van maak. Enkel de raspberry welke ik gebruik heeft 100 Mbit maar die gebruik ik als server voor de opname software. De cameras zitten via POE op het LAN netwerk

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mapi schrijft 5 MB ( hoofdletter B  = 5x8 Mbit )

of was het een schrijfvout

 

overigens een tweede netwerk, kun je met een betere NAS opzetten daar die vaak twee UTP poorten hebben specifiek voor port trunking maar beveiligingscamera's kunnen er ook op)

utp - LAN1 192.168.2.x 1000Mbit

utp - LAN2 10.0.0.x 10/100/1000 Mbit

eeeh excuus het is een kleine B .... 5 Mb dus.... full hd camera via POE op een giga lan netwerk heb het huis opgedeeld in ip adressen zoals in je voorbeeld LAN 1 :    192.168.2.1 tot 192.168.2.100

en LAN 2 :    192.168.2.101.254

 

gebruik een raspberry als server voor de software waarmee ik de beelden opneem en zo. daarop log in in via lan 1 netwerk

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als die camera streams werken, zie je dan alle ledjes van de aangesloten apparaten op de switch knipperen? Het kan zijn dat die dingen multicast streams doen over je netwerk. Dan gaat het niet helpen om ze alleen een andere ip adres reeks toe te kennen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik een raspberry als server voor de software waarmee ik de beelden opneem en zo. daarop log in in via lan 1 netwerk

Zolang de Rasberry Pi het aankan mag het voor het overige verkeer geen problemen opleveren.

 

De RP kan niet eens een 100Mbit netwerk volledig benutten (USB & LAN zitten op dezelfde controller)

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...