Spring naar bijdragen
Checkin

Na ziggo onderhoud/werkzaamheden geen signaal digitale Tv

Aanbevolen berichten

Na gepland onderhoud/werkzaamheden van Ziggo op 6-12 van 01.00 tot 06.00 geen Signaal meer voor digitale Tv.

Internet, bellen en analoge tv werkt nog wel.

Komt dit vaker voor bij Ziggo ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij was het andersom.

Wel tv en bellen maar geen internet.

Na een herstart van het modem is het weer opgelost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij was het andersom.

Wel tv en bellen maar geen internet.

Na een herstart van het modem is het weer opgelost.

Jammer genoeg gaat dat niet werken bij mij omdat het digitale Tv signaal buiten het modem om gaat.

bewerkt door Checkin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh. Je zou zomaar eens kunnen bellen naar Ziggo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh, laat ik dat al direct gedaan te hebben .....

Bij nader onderzoek blijkt mijn KONIG ANT AMP-PRO20 versterker digitaal overleden te zijn, analoog versterkt hij het signaal nog wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh, laat ik dat al direct gedaan te hebben .....

Bij nader onderzoek blijkt mijn KONIG ANT AMP-PRO20 versterker digitaal overleden te zijn, analoog versterkt hij het signaal nog wel.

Versterkt zo'n ding niet gewoon al het signaal ongeacht analoog of digitaal?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een versterker ziet geen verschil tussen digitaal en analoog, maar wel tussen frequentie banden

Misschien zitten de analoge zenders op de lage frequenties?

De versterker kan ook overstuurd zijn, doordat er na het onderhoud meer signaal op de aansluiting staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het vreemde is inderdaad dat het na ( of tijdens) de werkzaamheden van Ziggo is opgetreden. Daarnaast vind ik het ook vreemd dat het "digitale" signaal niet meer aankomt op de digitale ontvangers. het betreft sowiezo uitgang 2 en 3 van de versterker. (1 & 4 nog niet getest)

bewerkt door Checkin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het vreemde is inderdaad dat het na ( of tijdens) de werkzaamheden van Ziggo is opgetreden. Daarnaast vind ik het ook vreemd dat het "digitale" signaal niet meer aankomt op de digitale ontvangers. het betreft sowiezo uitgang 2 en 3 van de versterker. (1 & 4 nog niet getest)

Heb je de ''niet gebruikte uitgangen'' wel belast of afgedopt met een 75 ohm weerstand? doe je dat niet gaat de boel geheid oscilleren en gaan je digitale ontvanger over hun nek.

>20db voor een kabel versterker is ook veel teveel signaal, voor kabelverliezen is een paar db versterking al voldoende. Ik gebruik hier een Tratec die op de laatste uitgang iets van 6db versterking geeft.

Op de Tras 1000 staat gemiddeld 75-80db signaal als Ziggo de versterking iets heeft opgeschroefd na de werkzaamheden, gaat je 20db versterker lekker over zijn nek.

bewerkt door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Sjaak,

"Heb je de ''niet gebruikte uitgangen'' -> deze zijn wel in gebruik ( tbv analoge TV op kinderkamers.)

"20db voor een kabel versterker is ook veel teveel signaal" -> versterking is regelbaar, staat maar op 1/3 ( lengte van de kabels variëren tussen 15 - 30 meter).

Maar het kan dus zijn dat het "digitale frequentie" bereik defect kan raken.

bewerkt door Checkin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, doordat het signaal vervormt als gevolg van de oversturing kan het niet meer goed gedemoduleerd worden.

Het analoge signaal is daar meer vergevingsgezind.

Er bestaat geen digitaal deel van de versterker, de versterker is breedbandig.

Maar wat gebeurt er wanneer je die versterker er tussenuit haal, heb je die nog wel nodig?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De standaard bijgeleverde Tratec FRA-752N heeft te weinig aansluitingen. De KONIG ANT AMP-PRO20 zat op aansluiting 2 van de Tratec, Tratec heeft een versterking van +2 db op aansluiting 2

aansluiting 3  Pc +4,5 db ( niet altijd in gebruik kan dus eventueel ingezet worden)

aansluiting 4 vrij  +7.5dB

De De KONIG ANT AMP-PRO20 verdeelde dit weer in 4 extra signalen (Dit ivm lengte kabels) ( 2 digitaal ziggo en 2 analoge signalen)

Momenteel zijn de "2 digitale Ziggo" van de KONIG, rechtstreeks op de Tratec aangesloten ( aansluiting 3 & 4)

Van het weekend eens verder kijken en testen wat er eventueel defect is of anders aangesloten moet worden.

Tevens is het zo dat de 2 "analoge signalen" binnenkort naar digitale Tv overgaan.

bewerkt door Checkin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De König Amp-Pro20M versterkt 18 dB en de 4-voudige ingebouwde verdeler verzwakt iedere uitgang ± 7,5 dB. Dat betekend dat er op iedere uitgang een signaal sterkte staat van 18 - 7,5 = 10,5 DB. Zeg 10 dB.

Je begint al  met een versterking van 2 dB door de Tratec.

Totaal is het signaal dat je op de apparaten aanbied 12,5 dB hoger als wat er binnen komt. Dat is erg veel.

In dit rekenvoorbeeld is geen rekening gehouden met kabelverliezen (paar dB) en eventueel teruggedraaide versterking op de König.

Dat laatste is iets waar je ook nog mee kunt "spelen".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat "digitaal" in die versterker zal iets te maken hebben met retour kanaal geschikt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Onlangs hier   0 leden

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.