Ga naar inhoud


nieuwste oscam


Aanbevolen berichten

Ik heb eb oscam.conf gevonden, daar van weet ik de plek.

Ook nog een oscam.provid, een oscam.server , een oscam.srvid en een oscam.user , geen idee wat ik daar mee moet?

 

Met alleen die oscam.conf op de juiste plek gaat oscam aan, maar, nu?

 

Met een simpele 

 

C: 192.168.62.57 12000 test test in elk geval geen beeld! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


over dit soort dingen (CS) mag hier niet gesproken worden.Voor een kaart heb je geen c lijn nodig.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

intern mag wel.Maar de lijn zag eruit als een externe :) . Voor intern ff zoeken op forum want daar staat ergens een topic over intern sharen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

onzin!  Scam is ouder dan CCcam Sjaak

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

onzin!  Scam is ouder dan CCcam Sjaak

Overigens, verscheen Scam als Protocol Support wel later binnen het Oscam gebeuren.

Groot voordeel van Scam is de eenvoud en alleen werkt als een soort Switch-verbinding en niets doet met oa Entitlements !

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

als men nou gewoon eens de tijd zou nemen en de moeite doen dan vind men alles wat nodig is om gewoon de kaarten werkende te krijgen :

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/319993-oscam-met-originele-cd-of-tvv-kaart-in-dreambox/page-8

 

Voor interne cardsharing idem maar moeten jullie zelf maar eens de moeite doen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppers schreef op 12 Jan 2017 - 17:27: Toppers schreef op 12 Jan 2017 - 17:27: Toppers schreef op 12 Jan 2017 - 17:27:

Overigens, verscheen Scam als Protocol Support wel later binnen het Oscam gebeuren.

Groot voordeel van Scam is de eenvoud en alleen werkt als een soort Switch-verbinding en niets doet met oa Entitlements !

 

Ja maar er is geen echt voordeel om scam protocol te gebruiken boven cccam. Het grote probleem is dat men nauwelijks kennis heeft en mekaar napraat en configjes overneemt en dan meent dat dit de standaard is.  Het enige voordeel wat ik in scam protocol en de softcam heb kunnen ontdekken dat het beter overweg kan mbt viaccess kaarten.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar er is geen echt voordeel om scam protocol te gebruiken boven cccam. Het grote probleem is dat men nauwelijks kennis heeft en mekaar napraat en configjes overneemt en dan meent dat dit de standaard is.  Het enige voordeel wat ik in scam protocol en de softcam heb kunnen ontdekken dat het beter overweg kan mbt viaccess kaarten.

Okay, blijf jij bij cccam (TCP) maar ik ben inmiddels al jaren om naar Scam (UDP) om de boxen hier thuis met elkaar te kunnen laten praten, welke mijn inzien(s) maar ook proefondervindelijk probleemloos werkt. En, ................ ik praat niemand na en neem geen configs over van anderen, heb gelijk jij dit onderdeel eigen gemaakt door het vele (hobby) experimenteren. aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

even een tussendoor vraagje .. hoe zit het eigenlijk met die oscam nummering !? ik bedoel .. vanochtend stond hij bijvoorbeeld 11330 en nu al weer op 11335 (doel op de versie nummering). ligt dat nou aan mij of is daar geen touw aanvast te knopen ? :P

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze updaten momenteel dagelijks.Ik update om de 3 dagen eens.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die laatste builds zijn volgens mij niet altijd uit de feed op te halen.

 

Ik zou het eens moeten nakijken, maar ik geloof dat ik met VTi al behoorlijk achter begin te lopen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee staan niet in feeds.Ik haal ze gewoon op en ontzip op pc.Dan cam stopen op box,FTP file en attrib naar 755 en herstarten.Lukt telkens zonder problemen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...