Ga naar inhoud


Beginnen met satellietontvangen.


Mariano

Aanbevolen berichten

hallo

 

ik ben nogal nieuw in de wereld van de satelliet. Maar ik wil er toch wat mee beginnen.

ik woon in het noorden van Argentinië en de meeste mensen hebben hier DirecTV.

Maar ik ben meer geinteresseerd in Free To Air, omdat ik weinig TV kijk.

wat heb ik hiervoor nodig? ik heb via via een direcTV schotel gekregen van 90 cm. Daar heb ik een universele LBN opgezet.

en ik heb een universele ontvanger voor DVB-S. niet S2. 

 

Maar waar kan ik mij goed inlezen?  Want ik snap het niet goed. Er is de C en Ku band, 

er zijn transponders met frequenties en symbolrates enzo.

Bijvoorbeeld werkt een universele LBN ook op de C band, lijkt me wel?

 

Ik ik ben al wat aan het proberen geweest met de ArSat 1, maar ik krijg nooit goed ontvangst: tot nu toe nog geen beeld

op mn tv geweest. 

 

wat zijn de stappen die ik moet doen om beeld op mn tv te krijgen? Dat motiveert me vast om verder te knutselen.

In ieder geval een satfinder?

 

groeten,

 

Mariano

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb geen ervaring met ontvangst in andere landen, werelddelen, of andere kant van de aarde.

 

Maar ik zou eerst beginnen met te bekijken wat je kan ontvangen. Denk aan websites zoals king of sat en lyngsat echter deze zijn voor Europa, dus zoek zo'n site voor jouw regio

 

Kijk welke satellieten je kan ontvangen, van welke satelliet je (fta) kanalen wilt ontvangen en of je een line of sight hebt naar de satelliet, welke zender(s) fta zijn en of je die met dvb-s kan ontvangen. Dan zou ik met een sat finder proberen je schotel daar op uit te richten, dus op de satelliet met het betreffende fta kanaal in dvb-s.

aangepast door jeanj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mariano volgens  http://www.lyngsat.com/Arsat-1.html zitten er nog wel wat DVB-S kanalen op die sat .