Ga naar inhoud


TNTsat kaart France2 hd niet meer werkend op 19.2


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Nee nu doet hij het niet meer. Grrrrr die Fransen moeten eens ophouden met kijkers pesten!

 

Is er iemand die OSCAM in combinatie met een TNTSAT kaart wel 24 uur werkend heeft?

aangepast door Arnoldsat

Vu+ Uno • Dreambox DM7000 • Nokia MM9600 • Triax 78 • ALPS • Moteck 2100A • 53°E-43°W

Wat vervelend dat de url van mijn website hier niet mag! Nou ja, zie mijn profiel dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb de fransat kaart en die werkt wel

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook 's avonds na 19u? Wat ik ook probeer, ik heb overdag beeld maar tussen 19u en 7u gaat alles op zwart. Iedere dag.

Is ook iets raar,hoe kan dit ????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn TNTsat v5 kaart met een officiële ontvanger ge-updated. Die geeft geen problemen. Die doet het 24 uur per dag in Oscam in Openpli.

 

Maar mijn v6 kaart doet het op het moment ook niet. Niet in Oscam, maar ook niet in de originele ontvanger. Ik krijg dezelfde melding als vorige maand met kaart versie 5, wat betekent dat hij moet worden bijgewerkt in de ontvanger. Hij is bezig. Na de eerste 10 minuten kreeg ik nog geen beeld na het opstarten. Ik zal nu wat meer geduld hebben...

 

Overigens deed kaart v6 het kort geleden nog wel goed in de originele ontvanger. Kennelijk zijn ze daar nu ook mee aan de slag gegaan.

 

wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kostte nogal wat moeite om de v6-kaart in de originele ontvanger aan de praat te krijgen. Na enkele uren op TF1 of France2 (volgens andere helpdesks) nog steeds geen beeld. Toen heb ik de originele ontvanger met kaart de hele nacht op TF1 aan laten staan. Na enige tijd schakelt hij zichzelf uit. Vanmorgen de ontvanger aan gezet... en er was beeld. Nu, vanavond, na 7 uur, ook.

 

Maar niet op een gewone ontvanger met oscam. Kennelijk zijn er in oscam of het server-bestand meer en/of andere instellingen nodig dan voor een v5-kaart, die het wel gewoon goed doet.

 

Daarom mijn verzoek: maak in de berichten en "oplossingen" duidelijk om welke kaart het gaat. V5 of V6.

Ik heb dus nog geen oplossing gevonden om een v6-kaart in oscam aan de praat te krijgen.

 

MM

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil tussen de versie V5 eV6 qua updaten.

 

Antwoord van een Franse vriend :

 

Il faut absolument rentrer votre carte dans un terminal TNTSAT il n'y a que la carte tntsat V5 qui est concerné la V6 n'est pas concerné bizarrement !

 

Je kan ook je kaart updaten met een Delta cam twin module en de laatste cobra software . Kaart erin en na een minuut beeld.

Maar gaat ook met een Fransat Neotion 1.3 CI+ module.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me alleen af of een kaart die overdag wel werkt maar 's avonds niet geupdate moet worden. Ik heb namelijk een SMiT Viaccess CI, maar als ik de v6 kaart daar een hele nacht in laat zitten blijft het beeld 's avonds in Oscam toch zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil tussen de versie V5 eV6 qua updaten.

 

Antwoord van een Franse vriend :

 

Il faut absolument rentrer votre carte dans un terminal TNTSAT il n'y a que la carte tntsat V5 qui est concerné la V6 n'est pas concerné bizarrement !

 

Je kan ook je kaart updaten met een Delta cam twin module en de laatste cobra software . Kaart erin en na een minuut beeld.

Maar gaat ook met een Fransat Neotion 1.3 CI+ module.

 

Toch had ik het probleem dat ik hierboven beschrijf met een v6 kaart in een originele ontvanger. Die wilde ook gaan updaten.

Bovendien is er over zowel de v5 als de v6 kaarten onderstaande info in het Frans te vinden:

 

Si vous avez perdu l'accès aux chaines TNTSAT listées ci-dessous, cela signifie que votre décodeur a perdu son paramétrage.

 

- Avec une carte TNTSAT 5 :

10-TMC

11-NT1

14-France 4 HD

17-D17 HD

20-HD1

22-6TER

23-Numéro 23

 

- Avec une carte TNTSAT 6 :

Toutes chaines sauf : 13-LCP, 15-BFM TV, 16-ITELE, 26-LCI, 40-France 24, 41-Euronews

 

Comment récupérer vos chaines ?

 

1) La plupart des décodeurs peuvent récupérer automatiquement leur paramétrage en restant pendant 1h30 sur l'une des chaines suivantes : France 2, France 3, M6, Arte, W9, LCP ou D17. Vous récupèrerez alors l'accès à toutes vos chaines.

 

2) Si toutefois le problème n'était pas résolu, vous devez :

• Contacter le SAV du fabricant/revendeur de votre décodeur. Pour accéder à la liste des hotlines fabricants cliquez ici.

• Cette hotline vous demandera le numéro d’identifiant unique du décodeur (nommé « Chipset ID » ou « Terminal ID » ou « Identifiant terminal » ou « STB-ID ») que vous trouverez dans les menus du décodeur (exemple Menu/ Viaccess/ Information) et procédera à la mise en diffusion du paramétrage (sous 48 heures).

• Une fois le paramétrage en diffusion, il faudra laisser votre décodeur allumé sur n'importe quelle chaîne du bouquet TNTSAT pendant 5 minutes au maximum. Vous récupèrerez alors l'accès à toutes vos chaines.

pointillesListeTiroir_VosQuestions.png

 

Dat deel over de v6-kaart,

- Avec une carte TNTSAT 6 :

Toutes chaines sauf : 13-LCP, 15-BFM TV, 16-ITELE, 26-LCI, 40-France 24, 41-Euronews

was bij mij van toepassing.

 

Daarna in eerste instantie anderhalf uur op France2 laten staan, zoals in het bericht wordt gezegd. Dat was niet voldoende. Ook tweeënhalf uur niet. Pas na een nacht op TF1 en na automatische uitschakeling van de ontvanger had ik weer beeld met mijn v6-kaart. Overigens alleen in de originele ontvanger. Dus nog niet in oscam.

 

MM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een V5 kaart en dit weekend eens nammidag in de deltacam met cobra 2.10 gestoken maar geen beeld op de kaart,

Wel een viaccess 5 ci module besteld in duitsland en hoop daarmee te kunnen oplossen zodat die weer werkt in oscam.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je net een PM gestuurd. Misschien werkt je kaart daar wel mee in Oscam. Bij mij is er vanavond in ieder geval weer beeld.

 

Bij mij werkt het met jouw instellingen nu ook. Kaart v6 heeft duidelijk andere instellingen nodig dan v5. Ben benieuwd hoe lang we nu beeld houden.

 

Bedankt.

MM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...