Ga naar inhoud


TNTsat kaart France2 hd niet meer werkend op 19.2


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Mijn V5 kaart is klaar via SCAM 3.60 geupdate te worden. Tuurlijk is dit weer de eerste keer dat ik deze Softcam gebruik. Netjes gedownload via openpli download center en ik zie dat ie nu draait. Kaart zit juist in de ontvanger en ik heb TF1 (19.2E) als startpunt voor mijn updates.

 

Kan iemand nog even precies samenvatten wat de stappen zijn ? En heb ik om SCAM 3.60 lokaal in een DM800 te laten draaien een .cfg nodig of is de .cfg alleen nodig voor de externe configuratie ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt scam beter via telnet starten om te controleren of er wel wat gebeurt. Bij mij kwam versie 3.6 niet eens door het initialiseren van m'n CD kaart en deed dus niks met de TNTSAT kaart in de 2e reader.

 

Of het gebruik van scam voldoende is hangt er van af hoe ver je kaart achter loopt  met de emm's. Bij mij was eerst gbox nodig om de kaart een berg emm's te geven en daarna scam om het af te maken. Scam heeft geen cfg nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt scam beter via telnet starten om te controleren of er wel wat gebeurt. Bij mij kwam versie 3.6 niet eens door het initialiseren van m'n CD kaart en deed dus niks met de TNTSAT kaart in de 2e reader.

 

Of het gebruik van scam voldoende is hangt er van af hoe ver je kaart achter loopt  met de emm's. Bij mij was eerst gbox nodig om de kaart een berg emm's te geven en daarna scam om het af te maken. Scam heeft geen cfg nodig.

Staat nu op scam. Bij enig gebrek aan "inzicht" wat er allemaal vannacht gebeurd, toch even een vraag.

Wat is de vervolgstap? Nu morgenvroeg in een lokale actuele Oscam versie stap 2 laten updaten of moet ik eerst even wat checken? ( en hoe dan)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het nu werkt. v6 heeft inderdaad andere instellingen nodig dan v5. Het is iedere avond om 19u weer spannend of het beeld zichtbaar blijft.

Is het soms tegen de boardregels om de oplossing hier te melden?

Er zullen met gebruikers met dit probleem zitten neem ik aan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SCAM 1 nacht op TF1

Oscam 11384 deze morgen 1 uur. Geen beeld. Zie de kaart wel netjes in de ontvanger. Vioa de logging alleen not found resultaten. Op naar de GBOX oplossing

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben maar vooraf begonnen: Gbox logt en ziet de provider.. Maar dan komt het. Wat zie ik nu in deze log. Voor mijn provider staat een mooie * maar dat zegt mij niks. Zie attachment

gbox logging tntsat.txt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

De belangrijkste instellingen mogen inderdaad niet geplaatst worden, maar zijn wel op te zoeken op Google.

Waarom geef je dan niet de naam van de instellingen, die aangepast moeten worden?

Dan kunnen mensen de waarde van deze instellingen proberen op te zoeken in Google.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het al wel vaker voorbij is gekomen en ik het zelf ook heb moeten opzoeken. Maar hierbij de instellingen voor in de oscam.server file:

 

[reader]

label                         = tntsat
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0500
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
ident                         = 0500:030B00,FFF400
boxkey= (zelf opzoeken, mag niet geplaatst worden)
deskey=(zelf opzoeken, mag niet geplaatst worden)
aeskeys=(zelf opzoeken, mag niet geplaatst worden)
group                         = 1
emmcache = 1,1,31,0
 
Nogmaals, de belangrijkste gegevens mogen niet geplaatst worden, dus je zult dat echt zelf op moeten zoeken, of een PM naar mij sturen, dan wil ik het wel met je delen. Ik heb alleen de gegevens voor een TNTSAT V6 kaart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel, ik heb beide kaarten, zowel de v5 als de v6, in een originele TNTsat-ontvanger ge-updated. Daarna werkte de v5-kaart in oscam met de oude codes waarop hij vóór de update al draaide. De v6 had ik nog niet in oscam geprobeerd, maar na de update draaide hij pas nadat ik de codes van pippen2 had geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu wachten op het langzaam binnenlopen van de emm's. Ik hoop wel dat je op de voor je TNTSAT kaart gebruikte reader  "enable_global_emm = 1 "  en "block_global_emm = 0 " hebt staan in de softcam.cfg. Anders kun je lang wachten... ;)

Oei, ik heb wat meer hulp nodig..in Gbox Softcam.cfg kom ik dit niet tegen... Kan iemand een correcte gbox softcam.cfg posten voor de update van een V5 kaart in de interne lezer?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de v5 viaccess ci module ontvangen,ga het daarmee proberen voor de V5 kaart,is veel te omslachtig al die softcams installeren.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...