Ga naar inhoud


TNTsat kaart France2 hd niet meer werkend op 19.2


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

@Bart Lowagie,

 

 

 

Ik heb eens wat logging opgezet in oscam. Ik merk dat ik in 20 uur tijd slechts 2x een emm binnen gekregen heb. Het is een emm-s en deze wordt door oscam geskipt. Nu ik de emm heb, kan ik deze op één of andere manier wegschrijven op de kaart? Met Oscam lukt het dus niet.

 

Bart

 

 

Door gebruik te maken van bijv. een Mastera die is aangesloten op een PC / Laptop en bijv. het programma The Last Drakkar.

 

Loggen kun je ook van de streamdata, deze log moet je omzetten om deze geschikt te maken dat die begrepen wordt door Seca.

Volgens mij heb je in Oscam dit al leesbaar aangeleverd gekregen, dus kun je knippen en plakken.

 

Als je zelf wilt schieten :)  , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Bart Lowagie,

 

 

 

 

Door gebruik te maken van bijv. een Mastera die is aangesloten op een PC / Laptop en bijv. het programma The Last Drakkar.

 

Loggen kun je ook van de streamdata, deze log moet je omzetten om deze geschikt te maken dat die begrepen wordt door Seca.

Volgens mij heb je in Oscam dit al leesbaar aangeleverd gekregen, dus kun je knippen en plakken.

 

Als je zelf wilt schieten :)  , gr.

 

 

Zilverster.

 

 

Tntsat is viaccess, maar je kunt zo goed direct dvbsnoop gebruiken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn TNTsat kaart werkt weer.

Had hem naar een kennis in Frankrijk opgestuurd, die ze in een originele ontvangers gestoken heeft.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Had hem naar een kennis in Frankrijk opgestuurd, die ze in een originele ontvangers gestoken heeft

 

Hiervoor fiets ik een viertal kilometer verder de grens over. Ik krijg er nog een leuke babbel en een gratis ricard bij. :grin:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervoor fiets ik een viertal kilometer verder de grens over. Ik krijg er nog een leuke babbel en een gratis ricard bij. :grin:

Maar waar wij wonen, is een tnt kaartje zelfs niet nodig. Enkel een goede antenne met een eventuele goede versterker.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd kan die ook op 100km van de mast in frankrijk ontvangen op 25 meter hoogte de dvb-t zenders van frankrijk maar een kaartje voor de sat is altijd ook leuk meegenomen,

Moet nog ontvanger of ci module scoren voor mijn kaart weer aktief te krijgen :(

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat noch Gbox noch Scam in staat zijn om alle emm's correct te verwerken. Maar nadat ik eerst Gbox enkele uren een berg emm's had laten verwerken en daarna Scam een uur werkt ook mijn kaart weer in Oscam: 

 

using ecm #7cc for long viaccess ecm

 

Je schrijft dus dat zowel gbox als scam de emm's NIET correct kunnen verwerken (noch is ontkennend) En daarna schrijf je dat het wel gelukt is met deze softcams. (?)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf dat één enkele softcam niet voldoende was, maar dat het gebruik van Scam na Gbox wel tot het gewenste resultaat heeft geleid.

 

Kennelijk zijn er emms die Gbox wel goed verwerkt en Scam niet en vice versa. Eerst Scam en daarna Gbox werkt niet. Scam na Gbox werkt wel.

 

Kennelijk moet Gbox eerst de kaart op een bepaald niveau brengen om een emm die Gbox niet, maar Scam wel doorgeeft te kunnen verwerken. Na een uur Gbox verandert de response van de kaart op een emm van 94 00 via 98 00 naar 99 00. Scam deed dat niet en helaas heb ik de log niet bewaard, maar er kwam bij Scam uiteindelijk een foutmelding dat de ontvangen instructie te lang was voor het soort instructie. De emm werd echter wel geschreven en beantwoordt met 90 00.

 

Ik vermoedt dat dit de laatste stap was, want daarna werkte de kaart weer in oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook bevestigen dat deze methode werkt, telkens wachten tot je return code 90 00 en return code 99 00 krijgt.

Je hebt 3 softcams nodig:
- gbox 811K: ongeveer een uur of langer tot alle emm's verwerkt zijn
- scam 3.60 CSat: in minder dan een half uur was het in orde, volgens mij ging het slechts om enkele emm's
- oscam r11384: meteen beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vrienden,

 

De TNTSAT kaart v6 in mijn Vu+ Uno deed het ook niet meer.

Scam er op gezet, 10 minuten gewacht op TF1, OSCAM 11384 weer actief gemaakt, beeld op alle TNTSAT zenders.

Gbox niet gebruikt.

 

Groeten Arnoldsat.

Vu+ Uno • Dreambox DM7000 • Nokia MM9600 • Triax 78 • ALPS • Moteck 2100A • 53°E-43°W

Wat vervelend dat de url van mijn website hier niet mag! Nou ja, zie mijn profiel dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...