Ga naar inhoud


Update Firefox geeft beveiligingsprobleem voor oa camera.


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Gast catw,

Aanbevolen berichten

Afgelopen week kreeg ik een nieuwe update van Firefox.

Daarna kon ik mijn IP camera niet meer tonen.

(nog wel op mijn tablet)

Vandaag kreeg ik de nieuwe update op mijn tablet binnen.

En, ja hoor, hier nu ook mis.

Dit is de melding;

post-36489-0-63101900-1489849988.jpg 

 

Wat moet ik in FF instellen om dit weer werkbaar te krijgen?

aangepast door Con
  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze melding geeft aan dat je geen veilige verbinding hebt, maar het is je eigen camera dus je kunt dan gewoon aangeven dat je de verbinding wel wilt gebruiken en daarna de uitzondering toevoegen.

Zelfde probleem had ik met de foscam camera's.

 

post-51681-0-96489200-1489852508.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor toestemming te geven voor de websites en of toestemming te geven voor eventueel add-ons.
Aangezien het over de beveiliging van toepassing is gaat het dus over het eerste gedeelte dus websites met toestemming.
Daar heb ik er nog een paar van en het is natuurlijk een verbetering dat ze bij mozilla om de veiligheid gaan denken alleen moeten ze firefox niet bij het schizofreen gaan maken.
Als ik in mijn eigen netwerk de webpagina van mijn radio (hama) wil openen hoef ik niet bang te zijn voor de beveiliging en kan ik die gewoon toevoegen, valt me nog mee dat ze niet drie keer gaan vragen of ik het echt wel wil dat die pagina geopend mag worden. Momenteel is alles zonder de httpS verdacht in de nieuwe update's van firefox.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb soortgelijke problemen

De Hikvision webif geeft geen beeld meer, de plugin wordt geblokkeerd voor beeldweergave.

Alleen IE werkt nog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb soortgelijke problemen

De Hikvision webif geeft geen beeld meer, de plugin wordt geblokkeerd voor beeldweergave.

Alleen IE werkt nog.

Ah, ondersteuning. Uiteraard heb ik de eerder genoemde suggesties al geprobeerd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noemen ze secure by default en dat wordt gedaan om argeloze onwetende eindgebruikers te beschermen tegen zichzelf.

 

Dat wordt dus voortaan een onveilige verouderde browser gebruiken voor je beveiliging.

 

Of hebben we hier hoop dat de camera's volgende week een firmware update krijgen van de fabrikant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een onwetende eindgebruiker heeft dus voortaan geen toegang meer tot zijn camera's.

Een onwetende eindgebruikers komt immers ook niet op het idee om IE te gebruiken.

Daarnaast raakt FF gewoon gebruikers kwijt.

 

Zelfs Edge werkt niet, alleen nog maar IE.

 

Tijd voor de camera fabrikanten om het roer is om te gooien.

Google, FF en Edge werken niet met camera's.

 

Gewoon bizar.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En natuurlijk is die irritante melding niet uit te schakelen, welke oetlul bedenk er nu zoiets, pal op het inlogvenster, weer een paar extra klikken. Hopelijk draait men dat snel terug.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Voor de camera problemen in Firefox heb ik een ander, zelfstandig, programma gevonden wat universeel is dus kijk HIER even of het ook voor jou, u, jullie camera kan werken. Onder download en dan derde programma van boven, ip camera viewer (GRATIS).
Voor de iPad,iPhone (maar is er ook voor Android) heb ik  OWLR in gebruik dit programma is er dus ook voor andere merken camera's en indien er een fout is kan je dat melden waarna je bericht terug krijgt en het programma wordt ook gelijk bijgewerkt, het is HIER te vinden.

post-51681-0-25827000-1489864218.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik had gejokt (heb een Ebode die niet in het rijtje voorkomt)

en Foscam heb ingevuld had ik kuttak. Top, en dank.

 

Nu nog mijn "echte Foscam"...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de camera problemen in Firefox heb ik een ander, zelfstandig, programma gevonden wat universeel is dus kijk HIER even of het ook voor jou, u, jullie camera kan werken. Onder download en dan derde programma van boven, ip camera viewer (GRATIS).

Voor de iPad,iPhone (maar is er ook voor Android) heb ik  OWLR in gebruik dit programma is er dus ook voor andere merken camera's en indien er een fout is kan je dat melden waarna je bericht terug krijgt en het programma wordt ook gelijk bijgewerkt, het is HIER te vinden.

En mijn Foscammetje werkt ook. Top, dank voor de tip. Eindelijk browser-ongebonden.

Blijft uiteraard droevig dat enerzijds fabrikanten niet compatible zijn met browsers en

dat browser-makers zich nergens wat van aantrekken met de gevolgen van de

veranderingen die zij aanbrengen.

 

Maar, er is weer iemand gelukkig gemaakt vandaag. Nogmaals toppie!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait de feiten een beetje om. Browsers gaan eindelijk een beetje opletten om te zien of de site goed beveiligd is. De http webservertjes in Chinese camera's voldoen duidelijk niet aan de nieuwe beveiligings normen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee Eminet EM6350 ip camera's. Nog geen problemen. Anders kan ik altijd nog hun eigen software gebruiken, gebruikt p2p, hoef je niks in te stellen in de router of de app Android IOS. 

 

Login in met,

 

http://xxx.xxx.xxx.xxx  81 web/admin.html

http://xxx.xxx.xxx.xxx  82 web/admin.html  

 

In de browser wordt wel flash gebruikt indien je live video beelden wilt. Flash ondersteuning zal ook wel een keer ophouden in de browsers neem ik aan.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Firefox is het gewoon een waarschuwing, je kunt gewoon doorgaan. Ik heb nog niet gezocht maar er is vast wel een manier om de betreffende site als vertrouwd te markeren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...